Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin antaa jouluapua jollekin varattomalle lapsiperheelle. Mitä kautta

Vierailija
27.11.2009 |

saan lahjoitukseni perille varmasti oikeille ihmisille?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhyydessä ole mitään hävettävää mutta köyhäilyssä kylläkin. Todella surullista kun köyhät tuijottavat telkkua ja pyrkivät tarjoamaan sen luoman materialismin lapsilleen. Totta kai lapset kinuavat koska heidän mielensä ympäröivä media ja mainonta on ne halut sinne iskostanut.

Puhukaa lastenne kanssa ja opastakaa heitä kehittymään ihmisinä. Kirjasto on ilmainen.

Olen jo puolisen vuotta laittanut rahaa säästöön,että saadaan ainakin ruoat. lahjaksi 2 lastani ovat aina saaneet sukkikset ja suklaalevyn. Nyt toivovat stereoita ja digiboxia. Telkkari on,mutteihan se ilman boxia toimi.

Kavereilla ovat kyllä telkkaria voineet katsoa.

Olet opettanut lapsesi materialisteiksi ja annat viihteen kasvattaa heidät haluamaan sitä mitä et voi tarjota. Lapsesi imeytyy yhä syvemmälle globaaliin massakulttuuriin ja erkanee sinusta. Tulisi jo varmaan alkaa puhua lapsellisi ihan suoraan ja kunnioittaen kun median ja kavereiden painostus on jo ilmeisesti alkanut.

Mä olen uskokaa tai älkää, tämän av-palstan kautta saanut vaatepaketin lapselle ja ihan rahaakin, että voin ostaa lapselle jouluksi toivelahjansa vauvanuken ja hello kitty-kellon.

Yritä ensin itse irrottautua brändeistä ja trendeistä ja opeta sitten lastasikin. Tunnista mainonnan vaikutus ja vastusta sitä. Kävele silmät auki ja ajattele, äläkä vaella ärsykkeestä toiseen.

Milläs tyttäresi sitten teini-ikäisenä hommaa merkkivaatteet ja muun krääsän kun itse olet opettanut hänet omaksumaan median materialistisen arvomaailman?

Vierailija
2/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://hurstinapu.net/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Item…

Nämä saattavat hakeakin teiltä tavarat, jos asutte pk-seudun tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole mistän himputin brädeistä kyse. Ja aivan sama mitä koti opettaa,kyllä jo pk ja kouluikäinen lapsi osaa tahtoa ilman opetustakin sitä mitä muillakin on,ilman että ymmärtää ettei äidillä/isälle ole varaa sitä antaa :*(

Mulla on nimenomaan vaan käytettyä tavaraa "tarjolla",mutta voisin jotain sellaista antaakin eteenpäin. Ihan ovat hyväkuntoisia,mitään romua en anna.

Meillä olisi muutamia oikein hyviä lastenkirjoja tääällä Rovaniemellä jos jollakin kiinnostaa :)

Vierailija
4/55 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tulee tänne haukkumaan jotakin apua vastaanottavaa? Todella tylyä.

Kannatan Joulupuuta ja yritin löytää täältä muitakin ideoita.

...Yritä ensin itse irrottautua brändeistä ja trendeistä ja opeta sitten lastasikin. Tunnista mainonnan vaikutus ja vastusta sitä. Kävele silmät auki ja ajattele, äläkä vaella ärsykkeestä toiseen. Milläs tyttäresi sitten teini-ikäisenä hommaa merkkivaatteet ja muun krääsän kun itse olet opettanut hänet omaksumaan median materialistisen arvomaailman?

Vierailija
5/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri yh:ksi jäänyt ja aika tiukilla, kun elän tällä hetkellä vain tukimuotoisten tukien varassa. Olen virkavapaalla ja kotihoidotuella, joten tällä on pakko nyt kituuttaa. Olen sosiaalitoimen - toimeentulotuen- asiakas.

Sieltä soitti täti ja kysyi, saako minun yhteystietoni antaa diakoniatoimistoon, sieltä tulisi joku lahja lapsille. Kuulemma ottavat yhteyttä sieltä ja kysyvät lasten lahjatoivetta tms.

Joulupuu-keräys diakoniatyön puolella on jo alkanut, mutta ei ,minuun ole mitään yhteyttä otettu.

Ja leluja, tavaraa, meidän lapsilla on ihan valtavasti. "Pelkään", että lapsille tulee vaatteita, jotka ovat jo valmiiksi liian pieniä (ovat pitkiä ikäisekseen) tai semmosia leluja, joilla eivät tykkää leikkiä, esim. pojalle hirviö- ja spiderman- tms. aiheisia, hän ei pidä niistä.

En tiedä, onko niin ettemme kuulu diakoniatyön kautta avustettaviin, vai onko niin, etteivät he halua meidän toiveita.

Toiveet olisi kuitenkin ihan simppeleitä, edullisia:

nalle puh -lasten sateevarjo.

Play doh pehmeä muovailuvaha

kunnolliset vesivärit = peitevärit ja pensseleitä

piirustuspaperia, vaikka kopiopaperia.

talvitakki / toppatakki tytölle koko 98/104 cm, käytettykin kelpaa

lastenlaulu-CD

Kalliimpiakin toiveita on, pojalle oikea digikamera ja CD-soitin, oikeastaan kumpikin tarvitsee mutta kun edes yhden semmosen saisi (entinen hajosi!) ajattelin toivoa nämä isovanhemmilta ja kummilta ainakin kummi on todella hyvätuloinen ( ei vaan taida tajuta sitä itse, nuukailee, ja valittaa rahapulaa, mutta ovat oikeasti todella hyvätuloisia ja varakkaita...) eikä mummon ja papankaan tilanne niin onneton ole..

mutte eivät ole ottaneet yhteyttä ja kysyneet lahjatoiveita.

OvAt miehen puolen sukulaisia. Minulla ei omia sukulaisia ole.

Vierailija
6/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu alueesi ihmisiin. Kyllä siellä on varmasti köyhiä perheitä ihan naapurissakin. Verkostoitukaa muiden suomalaisten kanssa ja tukekaa omaa kansaanne.

Vierailija
7/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 51: lähipiirissäni ei ole yhtään työtöntä tai vähävaraista perhettä. Asumme suhteellisen vauraalla alueella. Jotenkin en tohdi kauppareissullakaan kysellä, sattuisiko joku tuntemaan sellaista köyhempää porukkaa, että olis tavaraa tulossa. Tavallinen suomalainen haluaa yleensä pitää taloudellisen tilanteensa omana tietonaan, ja sen kaikille suon. Kuitenkin mm. tällä palstalla olen lukenut viestejä, joissa kirjoittaja kertoo, että jouluruokiin ei ole varaa saati sitten lahjoihin. Emme ole rikkaita, mutta voimme tarjota joulupöydän ja pari pakettia. Pahoittelen elämäntilannettani. Tarkoitukseni on hyvä. -ap

Vierailija
8/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijalle läpi vuoden. Tarkoitatteko, että Pelastusarmeijan tiedossa voisi olla perhe, joka apua kaipaisi ja toimittaisi paketit ja ruoat perille? Minun ei tarvitse tietää, kuka perhe on, mutta haluan tietää, että lahjoitukseni päätyy oikeaan kohteeseen. -ap

Pienellä paikkakunnalla paikallisen diakonin kautta varmasti apu menee parhaiten perille. Jokainen seurakunta ainakin jakaa jouluruoka-paketteja.

Vierailija
9/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pääsääntöisesti katsota muita kuin Ylen lastenohjelmia. Tyttöni ei tunnista brändejä esim. Hello Kitty on kissa ja tahtoo kissakelloa. Nukestakaan ei tiedä merkkiä.

Käymme kirjastossa ja satsaan muutenkin lukemiseen ja piirtämiseen, josta hän on erityisen kiinnostunut. Nyt hän piirtelee busseja, lentokoneita, eläimiä joista näkee mitä ne ovat jne.

Ei ole kiinnostunut bratzeista tai barbeista tai winxeistä (mitä näitä onkaan).

Mutta eihän hän umpiossa elä, eli päiväkodissa ja muualla toiset lapset kyllä tunnistavat merkkejäkin.

Kiitos kun olet niin kiinnostunut lapsen kehityksestä, mutta osaan kyllä opastaa itse näissä asioissa. Olen tenttinyt mm. semiotiikkaa ja olen itse viestinnän alalla.

Teini-ikäisenä ostan kyllä farkut jotka ovat silloin muotia ym. En välttämättä kalleimpia vain merkin vuoksi, mutta jotkut mitkä on tytön mieleen ja joita ei tarvi häpeillä yläasteen sosiaalisessa kuviossa. Voihan olla että tytöstäni kasvaa vaikka kierrätysaatteinen ihminen, joka itse haluaa pukeutua kirpparityyliin. Itse olin tuollainen teini, mutta oli mulla toki jotkut kaupasta ostetut farkut kuitenkin, ja ihan tietynlaiset, mitkä silloin halusin (mustat beaversit).

Tuskinpa olen enää silloin työtön, ja voin varmaan ostaa ne teinin vaatteet. Olen kuitenkin hyvin koulutettu ja mulla on suht paljon työkokemustakin. Ajat vaan ovat nyt huonot.

Mä olen uskokaa tai älkää, tämän av-palstan kautta saanut vaatepaketin lapselle ja ihan rahaakin, että voin ostaa lapselle jouluksi toivelahjansa vauvanuken ja hello kitty-kellon.

Yritä ensin itse irrottautua brändeistä ja trendeistä ja opeta sitten lastasikin. Tunnista mainonnan vaikutus ja vastusta sitä. Kävele silmät auki ja ajattele, äläkä vaella ärsykkeestä toiseen.

Milläs tyttäresi sitten teini-ikäisenä hommaa merkkivaatteet ja muun krääsän kun itse olet opettanut hänet omaksumaan median materialistisen arvomaailman?

Vierailija
10/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvitse yhtään pahoitella, jos on varaa auttaa.

Uskon kyllä, että alueeltasi löytyy joku et vaan tunne/tunnista häntä. Ei niitä niin vain kysellä tai kerrota.

Mitä sulla tarkalleen on tarjolla, ja kenelle (siis noin minkäikäisille lapsille, pojille vai tytöille)? Ehkä täältä av:lta löytyy joku, joka tarvitsee?

Sinulle 51: lähipiirissäni ei ole yhtään työtöntä tai vähävaraista perhettä. Asumme suhteellisen vauraalla alueella. Jotenkin en tohdi kauppareissullakaan kysellä, sattuisiko joku tuntemaan sellaista köyhempää porukkaa, että olis tavaraa tulossa. Tavallinen suomalainen haluaa yleensä pitää taloudellisen tilanteensa omana tietonaan, ja sen kaikille suon. Kuitenkin mm. tällä palstalla olen lukenut viestejä, joissa kirjoittaja kertoo, että jouluruokiin ei ole varaa saati sitten lahjoihin. Emme ole rikkaita, mutta voimme tarjota joulupöydän ja pari pakettia. Pahoittelen elämäntilannettani. Tarkoitukseni on hyvä. -ap

Vierailija
11/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osuuspankissa (uudellamaalla) joulupuu, jossa onlasten toiveita lapuilla. Niistä otetaan yksi tai useampi ja palautetaan lappu ja ostettu lahja pankkiin. Muistan että mukana oli esim. 17 vuotiaan pojan toiveena leffalippuja. En muista mitä kautta ovat nuo toiveet keränneet.

Eli paikallisista pankeistakin kannatta kysellä.

Vierailija
12/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvitse yhtään pahoitella, jos on varaa auttaa. Uskon kyllä, että alueeltasi löytyy joku et vaan tunne/tunnista häntä. Ei niitä niin vain kysellä tai kerrota. Mitä sulla tarkalleen on tarjolla, ja kenelle (siis noin minkäikäisille lapsille, pojille vai tytöille)? Ehkä täältä av:lta löytyy joku, joka tarvitsee?

Kaksplussalla taitaa olla jonkin sortin lahjoitusketju ja mitä sitä lueskellut olen, tuntuu olevan liikaa huijareita. Laita mielummin sinne pelastusarmeijalle. Eikös se apu ole ihan tutkitusti perille mennyt sitä kautta parhaiten.

Jos ei henk. koht. tunne tapausta, niin tuo on musta se varmin konsti.

Vierailija
13/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei varsinaisesti mene kenellekään, mutta on monen lapsen ilona. Eli neuvolat, terveyskeskukset ottavat varmaan leluja vastaan. Ensikodit, turvakodit myös + niitä vaatteita, vuodevaatteita ym.

Myös päiväkodit voivat haluta.

Vierailija
14/55 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusia leluja siten pakattuna että laitoin ne jouluiseen kassiin yksitellen jotta sisältö on helppo tarkastaa ja laittaa joululahjaksi eteenpäin. Ainakin sanoivat että näin tekevät kun on niin helppoakin heille.

Vierailija
15/55 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa Prismassa oli ainakin.

Vierailija
16/55 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luotan vain pelastusarmeijaan. -vain pelastusarmeija auttoi isomummoani 1940-luvulla. Ei mikään muu järjestö.

Vierailija
17/55 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat lahjan lapselle, se menee sellaisenaan (paketoituna) perille :).

Vierailija
18/55 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen monena vuonna miettinyt samaa asiaa. Soitin kerran jopa sos.tstoon. Mutta en saanut puhelimeen ketään sellaista, joka olisi osannut antaa minulle selkeät toimintaohjeet/selkeän "osoitteen" lahjoitukselleni...!

Em. jälkeen olen tehnyt jouluisin lastenvaatepaketin ja vienyt sen Pelastusarmeijan padalle.

Mutta, olisi tosi kiva olla jokin tietty perhe, jota auttaa ja jolle aina viedä. Meidän perheessä ostetaan laatua, joten niillä olisi käyttöä vielä meidän kahdenkin lapsen jälkeen.

Auttaminen on nykyään omituista, kuten moni moni muukin asia!!

Vierailija
19/55 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijalle läpi vuoden. Tarkoitatteko, että Pelastusarmeijan tiedossa voisi olla perhe, joka apua kaipaisi ja toimittaisi paketit ja ruoat perille? Minun ei tarvitse tietää, kuka perhe on, mutta haluan tietää, että lahjoitukseni päätyy oikeaan kohteeseen. -ap

Vierailija
20/55 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun armeliaisuudenpuuskassasi olisit "laatutuotteitasi" heille halunnut kierrättää? Voiko noin tyhmää ollakaan. Oletko kuullut esim. Hyvä joulumieli -keräyksestä? Sitä kautta voit auttaa köyhempiäsi, ilman että kenenkään perheen tarvitsee leimautua auttamisesi takia.

olen monena vuonna miettinyt samaa asiaa. Soitin kerran jopa sos.tstoon. Mutta en saanut puhelimeen ketään sellaista, joka olisi osannut antaa minulle selkeät toimintaohjeet/selkeän "osoitteen" lahjoitukselleni...!

Em. jälkeen olen tehnyt jouluisin lastenvaatepaketin ja vienyt sen Pelastusarmeijan padalle.

Mutta, olisi tosi kiva olla jokin tietty perhe, jota auttaa ja jolle aina viedä. Meidän perheessä ostetaan laatua, joten niillä olisi käyttöä vielä meidän kahdenkin lapsen jälkeen.

Auttaminen on nykyään omituista, kuten moni moni muukin asia!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi