Lelukuvastojen ottamine pois lapselta on
tynnyrissä kasvattamista ja curling-vanhemmuutta.
Minusta on vain väärin sensuroida tällaiset lelukirjat pois lapselta. Saahan sitä haaveilla, vaikke toteutuisikaan.
Ihan kieroon katson kun joku sanoo että otan ne heti pois enkä näytä lainkaan lapsille..öö.
Kommentit (27)
"ei tehdä liian suurta numeroa". Se on vain kuvasto. Maalaisjärjellä saa ajatella. Kyllä lapsi saa kuvastoa selata, mutta eihän se tarkoita, että kaikki lelut sieltä ostetaan. Kyllä haluta saa, mutta lapsen on opittava, ettei kaikkea ole tarkoitus saada. En ymmärrä, miksi leleukuvasto pitäisi kerätä pois ennenkuin lapsi sitä näkee. Ehkä vanhempi haluaa helpottaa omaa tehtäväänsä, kun ei siinä tilanteessa tarvitse sitten vastata niihin vaikeisiin kysymyksiin tai vaatimuksiin.
Molemmat ovat kuitenkin jo vuosia sitten tajunneet, että kaikkia niitä ei voi saada.
sama kun sisustuslehti minulle. Mukavaa hupia. On ihan hyvä oppia pettymyksiä ja ettei kaikkea voi saada.
6v ymmärtää jo, ettei voi kaikkee saada, eikä tuo haittaa. 3v alkaa vasta nyt ylipäätään ymmärtämään, että ne kuvat siellä kuvastossa on oikeesti semmosia leluja joita saa kaupasta ostaa - ja istuu nenä kiinni kirjasessa osoitellen jokaikistä lelua "Mä otan ton ja mä otan ton, mä otan ton ja mä otan ton... " Noh., tajuaa varmasti kohtapuoliin, että ei ottanut sit ihan kaikkee... Tytön kanssa jo katsellaan vähän hintojakin ja vertaillaan mikä on kallista ja mikä taas ehkä siedettävän hintaista ja pohditaan kannattaako pehmokissasta maksaa melkein 100€ vai ei...
Mä tykkään ite selailla kaikenmaailman postimyyntikuvastot läpi Henkkamaukasta HobbyHalliin ja lueskella sisustuslehtiä tms... Pitäsköhän lopettaa, kun tulee vaan paha mieli kun ei saa mitään kivaa...
että keksisivät edes jotain haluta - kun pakko siis jotain koittaa sanoa niille jotka lahjatoiveita kyselevät ja joille ei "ei ne halua mitään" kelpaa vastaukseksi. Ja tokihan sitten lahjoistaan tykkäävät kuitenkin.
En kyllä ymmärrä mikä tässä on ongelma.. Jos jollekin aiheuttaa oikeesti ongelmia niiden lukeminen niin hyvä on, ei lueta mutta kai sitten ne voi lukea kelle ei ole ongelma..? Tyyliin kun mulle alkoholi on ongelma niin älköön kukaan muukaan ikinä koskaan juoko, vai kuin?
netissä asuntoja joista haaveilen mutta joita kukaan ei osta minulle lahjaksi. Mutta silti se on kiva katsella ja haaveilla.
Miksei lapset saisi katsella mainoksia ja haaveilla leluista?
"ei tehdä liian suurta numeroa". Se on vain kuvasto. Maalaisjärjellä saa ajatella. Kyllä lapsi saa kuvastoa selata, mutta eihän se tarkoita, että kaikki lelut sieltä ostetaan. Kyllä haluta saa, mutta lapsen on opittava, ettei kaikkea ole tarkoitus saada. En ymmärrä, miksi leleukuvasto pitäisi kerätä pois ennenkuin lapsi sitä näkee. Ehkä vanhempi haluaa helpottaa omaa tehtäväänsä, kun ei siinä tilanteessa tarvitse sitten vastata niihin vaikeisiin kysymyksiin tai vaatimuksiin.