Helsinkiläiset, apua! Päivä aikaa Helsingissä, missä käydä lasten kanssa?
Meillä kolme poikaa 1 v, 3 v ja 5 v. Myös lapsiystävällinen ravintola hakusessa - onko missään enää leikkipaikkaa?
Kommentit (10)
SeaLife tai eläinmuseo on kivoja kumpikin. Onkohan Lintsin jouluhattara jo auki? Korkeasaarikin on auki myös talvella. Lapsiystävällisiä ravintoloita keskustassa erityisesti Omenapuu (leikkipaikka) tai monet etniset esim Satkar Kampissa (ei leikkipaikkaa mutta rakastavat lapsia) tai vähän kauempana White Lady Meikussa (leikkipaikka). Helsingissä on myös kivoja ohjattuja leikkipuistoja joista luulisi ainakin noiden pienempien innostuvan. Meidän maalaisserkut haluaa aina vain leikkipuistoon kun se on niin eksoottista heille:)
Lisäksi hankaluutta talvivaatteissa tuo riisuminen sisätiloihin mennessä, pukeminen ulos mennessä. Mun mielestä se on tosi kiva kesäkohteena. Myös korkeuserot ovat melkoiset(KORKEAsaari), joten pienen työntäminen rattaissa on haasteellista.
Hakaniemen torin alla on jokin leikkiluola, jossa en ole ollut. Nyt en muista nimeäkään.
Sinne mennään syömään. Ja leikit leikitään sitten muualla.
Mulla itsellänikin on kolme lasta.
Anyway, en myöskään ymmärrä SeaLifen hypetystä. Se on ihan ylihintainen.
Luonnontieteellinen on ihan OK, mutta minusta sekin on vähän vanhemmille sopiva. Sellaisille, jotka osaavat jo vähän itse lukea.
Oikeastaan en keksi muuta kuin Stockmannin jouluikkunan, jonka voisi käydä kurkkaamassa. Lisäksi ajelisin metrolla/ratikalla, jos se on teille eksoottista ja siinäpä se melkein olisikin.
Leikkiluola on se Hakaniemen torin alla oleva paikka.
Mä en heti keksi keskustasta yhtään ravintolaa, jossa on leikkipaikka, joten jos se on vaatimuksena, niin en osaa suositella.
Mä menisin johonkin paikkaan, jossa on pöytiintarjoilu, varsinkin jos olet yksin kolmen lapsen kanssa liikkeellä.
Eläinmuseota suosittelen minäkin. Pietarinkadulla Ravintola Central on tosi kiva lapsiystävällinen paikka, joitain leluja myös. Manala Etu-Töölössä myös alkuillasta ok.
Annantalolla mm. Picasson hengessä tekemistä lapsille
http://www.annantalo.fi/
Seurasaaren joulutapahtuma 13.12.
Tulevana viikonloppuna Suomenlinnan joulutapahtuma, missä linnoitustontun reitti lapsille ja voi tutustua esim. lelumuseoon
Lintsi, leikkipuistot, Aleksin joulukatu, joulukuussa Tuomaan markkinat Espalla...
Omenapuussa tosiaan se leikkitila, kuten myös jonkinlainen nurkkaus joissain ketjuravintoloissa (tyyliin Chicos). Ota lapsille pienet palapelit, kirjat tms mukaan, niin on tekemistä pöydässä - ei tarvitse metsästää leikkipaikkaa ravintolassa ;)
Just oltiin Korkeasaaressa katsomassa apinoita, kissaeläimiä, kameleita jne.
Ei sitä koko aluetta tarvitse pienten lasten kanssa kerralla kiertää ;)
Niin, ja 29.11. alkaen talvipuutarha on virittäytynyt joulutunnelmaan joulukoristein eli sielläkin voi vierailla.
mutta kävin viime kesänä luonnontieteellisessä museossa 1- ja 4-vuotiaiden kanssa ja tykättiin kovasti (1-vuotias nyt istui rattaissa eikä kauheasti tajunnut). Tosi kiva paikka. 4-vuotias ei niinkään innostunut hienoista täytetyistä eläimistä, vaan kansista, joiden alle sai kurkistaa ja katsoa eläinten kakkoja. =) Näyttely oli tehty lapsiakin kiinnostavaksi. Suosittelen!