Minkä ikäiselle lapselle olet kertonut totuuden joulupukista?
Kaiketi viimeistään edellisen joulun jälkeen ennenkuin lapsi menee kouluun?
Kommentit (26)
hetken lempeyttä, rakkautta, antamisen iloa tähän kyyniseen maailmaan.
Minun asiani ei ole katkaista lapseni joulusatua. Ei sitä tehnyt oma äitinikään. Vieläkin hihittelemme kiliseville kulkusille.. (minä 32v, äiti 60v..)
Koulussa lapset saavat kyllä kuulla erinäisiä totuuksia. Itse en muista milloin en enää uskonut joulupukkiin. Mutta vieläkin se satu syttyy marraskuun lopulla minullekin.
Miksi meidän pitää ottaa lapsiltamme kaikki ihana pois oman kyynisyytemme vuoksi? Mitä pahaa siinä on? Lapset ovat rauhallisempia, iloisempia ja herkempiä kun niille ei tuputeta kaikkea aikuisten maailmaa heti kylmänä suihkuna.
Annetaan lasten olla lapsia, jooko? Satuineen kaikkineen.
sanoi, ettei joulupukkia ole olemassa. Eetu kertoi niin. Tämä Eeetu on 6v. täyttävä poika, niinkuin omanikin.
Sanoin, että kyllä joulupukki on olemassa. Nyt lapsi sanoo, että kyllä joulupukki on olemassa.
En tosin tiedä uskooko vai ei.
vaan alusta asti reilu meininki, joulupukki ei ole todellinen.
lapsi nyt 3v ja tietää että lahjat ostaa äiti ja isi ja muut sukulaiset
Se paljastuu lapsille ilmankin, ennemmin tai myöhemmin. Mun ekaluokkalainen uskoo vielä joulupukkiin. Vanhimmat lapset uskoivat 10-vuotiaaksi. Mun aikuiset lapset eivät ole koskaan kokeneet tulleensa huijatuksi joulupukkiasiassa, vaikka saivatkin lapsenuskonsa pitää pitkään.