Vuokra-asunnon sisustus ongelma!!
Asutaan ihan käytännön syistä ainakin seuravat 3 vuotta tässä vuokra-asunnosta. Tottahan minä haaveilen ihan omasta jonka saisi sisustaa kuten haluaa,mutta todellisuus nyt on seuraava:
-beiget "hiekkakuvio" muovimatot joka huoneessa
-valkoiset kiviseinät/cyprocki-seinät
-valkoinen rapattu katto
No,nyt kysymyksiin:
Miten saan parhaiten lattian "piiloon",lattia on ruminta tässä kodissa...
Ongelma on olkkarin matto ehkä eniten. Haluaisin helppohoitoisen (puklaava vauva ja murusteleva/likaava esikoinen) ja "lämpimän" näköisen?
Mitä seinille? Nyt meillä on moderni ryijy jossa väreinä sininen-tummanruskea-musta-hiekka,tämä siitä käytännön syystä,että muuten täällä kaikuisi aikalailla.
Onneksi ryijy ei ole mikään mummoversio,vaan todella kaunis ja hyvännäköinen.
Lisäksi on yksi taulu,mutta se on mun nuoruuden hairahdusostos. Tauluihin ei kuitenkaan ole paljoa rahaa laitettavana.
Ongelma 2:
Meillä on musta 3 istuttava sohva,nahkaa. Tarvitaan lisää istumatilaa. Toinen samanlainen sohva TAI 2 jotain nojatuolia olisi ajatuksena. Kumpi parempi?
Ja millaisia nojatuoleja?? Mukavuus etusijalla ja se,että istujina on minä ja mies eli pikkuriikkinen nainen ja Iso Mies ;D
KIITOS!!!
Kommentit (13)
"kiva" et jollain muulla sama ongelma... :D
Oliko teillä ennen siniharmaa lattia? :D apua!! :D
Juu,tekstiilejä oon nyt vuoden varrella tajunnutkin tän asian kaipaavan,vieläkö saisi itsensä pitämään siitä...
Siis en ole kovinkaan runsaiden tekstiilien tai ylipäänsä minkään kovin runsaan ystävä :)
ap
Meillä samanlainen beige-hiekkakuvioinen matto, vihaan sitä. kaikki tuntuu tunkkaisen väriseltä sen päällä :-( Yhdessä seinässä edellisen asukkaan liimaama palapeili. Voi luoja :-(
Helpoin ja halvin ratkaisu: aika auttaa. Silmä tottuu kaikkeen ;-)
Puklaava vauva ja muovimatto on oikein hyvä yhdistelmä.
Osta 2 nojatuolia, joissa on vesipestävät pääliset. Lapsiperheessä parhaat.
melba, joka asuu vuokralla myös ja täällä on hirmu liukkaat parkettilattiat, ihan on ikävä meidän omia muovimattojamme
Minä tykkään muovimatosta materiaalina,on NIIN helppo. Aiemmin olemme asuneet sekä parkettilattiaisessa,että laminaattilattiaisessa ja kyllä tää muovimatto on niihin verrattuna hyvä,mutta kun on olemassa myös kauniita muovimattoja (aivan sama,että joku tulee nyt kiljumaan ketjuun ettei todellakaan ole,mutta kun ON).
Tämä meidän beigehiekkainen lattia vaan on aika hirvitys.
Ja aika ei taida auttaa,nyt on takana jo vähän yli vuosi ja aina tuo on kamalamman näköinen..
Meillä on onneksi muuten todella kiva asunto,kaapistot on kauniit keittiössä ja wc hyväkuntoinen ja siisti. Edellinen asukas tässä on ollut todella siisti,täällä ei ollut edes yhtään naulan reikää seinässä..
Ei se silti vie sitä tiettyä kalseutta pois.
ap
nuo nojatuolit. Oisko esim Ikean tuoleissa hyviä? Niissähän on ne irrotettavat pääliset monissa?
Onko niissä Ikean tuoleissa millainen se "oma kangas" mikä siellä irtopäälisen alla on??
Tai muun "merkkisiä" tuoleja ehdotella kellään??
ap
jos laittaisitte vaikka vain sinne olkkariin irtoparketin? Voitte ottaa sitten parketin mukaanne kun muutatte. Kysy rautakaupasta.
Voit valita, minkä värisen vain haluat ja on puuta. Suosittelen.
aina sisustusongelmissa! Hommaa himmennettävät valot, kauniit tunnelmaa tuovat lamput ja turvallisia paikkoja kynttilöille. Nillä saat luotua tunnelmaa, ja lattian värikin häipyy hämärämmässä.
lattialle Ikean punainen HAMPEN matto.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S89825084
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80122432
Nojatulit ovat mukavat ja kestävät (170 kg), mutta kuitenkin kevyen ja ilmavan näköiset. Punainen matto toisi hiukan väri ja lämpöä olohuoneeseen. Voisit laittaa nojatuleihin vaikka lisäksi punaiset sohvatyynyt.
koko huoneen kokoinen matto, joka kantataan, niitä saa firmoista jotka myyvät kokolattiamattoja. Toinen ratkaisu on, että ostatte esim 2 kpl suuria yksivärisiä olohuoneen mattoja, jotka laitetaan vierekkäin ja peittävät myös melkein koko lattian.
viedä mennessää kun muuttaa pois. Seinätkin maalaisin mieluisan väriseksi, nehän voi maalata takaisin valkoiseksi ennen muuttoa. Mä ostaisin toisen sohvan, samanlaisen kuin se toinen.
Poeäng-nojatuoleja oon miettinytkin,joskus olen jossain kylässä istunutkin sellaisissa. Mutta toisaalta,kestäähän ne kyllä kiloja mut mun pitkä&kookos mies _näyttää_ hassulta niissä :D
Mitenköhän nuo Ikean onks ne Ektorp-tuolit tmv? Niissä en ole ikinä istunut...
Punainen matto ei käy sisustukseen väriltään,mutta tuollaista nukkamattoa olen katsellut lämpimän ruskeana.
Taitaisi olla kuitenkin vaikea kun vauva tosiaan puklailee (ja oksenteleekin,refluksiaa jne) niin tuon puhdistaminen??
Hmm,kaksi isoa mattoa vierekkäin? Tuo ei ole käynyt mielessäkään :) joten pitääpä tätä harkita,samoin kuin tuota toista,eli kanttauttaa "kokolattia"mattoa sopiva pala.
Lattiaa en jaksa kuitenkaan alkaa päälysteleen ja lisäksi tosiaan muovimatto on niin helppo materiaalina. Tuntuu,että lapsen pääkin kopsahtaa siihen pehmeämmin :D
Seinien maalaus pitäisi kans viedä harkintaan. Tuskin jaksaisin alkaa maalaileen uudelleen valkoiseksi,joten pitänee kysyä saisiko ne ainakin sävyttää jotenkin. Nykyinen valkoinen on sitä kylmää,kalseaa.
Uskoisin,että tässä saisi maalata,jos nyt ei ihan räväkimpiin vaihdoksiin ala :D
Kiitos kaikille kommenteista nyt,sain pari ihan uutta ideaa!! :D
ap
parempi beige kunio kuin siniharmaa, se se vasta pälli onkin. Onneksi laittoivat vaaleamman ja neutraalin värin kun uusivat lattiat...
Hanki tekstiilejä: verhoja, tyynyjä ym., niillä saat väriä, lämpöä ja vähennät kaikumista. Ja pystyt uudistamaan ilman isoa remonttia :)