Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te ehditte SILITTÄÄ???

Vierailija
26.11.2009 |

Olen kade niille, joilla riittää aikaa ja tarmoa hoitaa kotia!

Itse olen töissä iltaviiteen, sen jälkeen usein kaupan kautta kotiin, ruoanlaitto, koirat lenkille, pyykinpesua, imurointia...

Meillä on siis 3 lasta ja 2 koiraa, ja molemmat vanhemmat kokopäivätöissä.

Minua stressaa hirveästi ainainen sekasotku kotona (pyykkejä vuoritolkulla viikaamatta, saati että ehtisi silittämään), leluja siellä täällä...

Olen aika pedantti luonne, ja haluaisin että koti olisi aina tiptop.

En vain kertakaikkiaan pysty siihen, vaikka isommat lapset ja mies osallistuvat kotitöihin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan yleensä heillä on päällään hyvin käytännölliset vaatteet, ainakin niillä jotka minä tunnen, ja useimmat niistä just sellaisia joita ei tarvi silittää. En mä vaan jotenkin usko, että lasten kanssa työskentelevä alkaisi syrjiä lasta siksi, että lapsella on puhtaat mut silittämättömät vaatteet. Sellaiset, jotka saa kilarit tommosista asioista, ei yleensä hakeudu sinne pienten lasten pariin saamaan puuroa puserolleen.

Meillä kuivausrumpu jättää pyykin mukavan sileäksi, osan kuivaan hengarilla. Ja voin käsi sydämellä vannoa, etten ole ikinä, ennen tätä keskusteluketjua, kiinnittänyt huomiota siihen onko jonkun toisen ihmisen trikoovaatteet olleet silitettyjä vai ei. Eli ei se ero nyt ihan silmiinpistävä ole.

Vierailija
42/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat ja lapsen vaatteet + tyynyliinat, mies silittää omat vaatteet. Säilytän niitä siistissä, isossa korissa viikolla.

Meitä siis vanhemmat + tarhaikäinen lapsi. Illalla siivotaan päivän sotkut ainakin suurimmaksi osaksi, pari kertaa viikossa lakaistaan pahimmat hiekat ym., imurointi kerran viikossa, pyykkiä pestään tarpeen mukaan 2-4 koneellista viikossa. Nyt tulee pestyä paljon kun lapsen vaatteet jatkuvasti kurassa :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en silitä=)juhliin silitän vaatteet en muuten.Mies silitti omat paitansa,ja silittää myös verhot yms mitkä pakko silittää.Nyt ostettiin uusi pesukone josta paidat tulevat sileinä,ei tarvii kun nostaa henkariin kuivumaan=)

Itse olen koti-ätinä,ja minusta talo säilyi paljon puhtaampana kun olin töissä..kukaan ei sotkenut päivän aikana..nyt on aina jossain jotain sotkua,mutta en jaksa ottaa stressiä.siivoan joka päivä jotakin vähän.

Vierailija
44/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kyllä muista, että olisi koskaan jäänyt lapsi vaille syliä sen takia, että olisi vaatteet silittämättä! Kyllä joidenkin lapsien likaisista vaatteista puhuttiin, mutta ei kyllä koskaan siitä, että olisi silittämättömät vaatteet, huh huh...Kyllä tässä nyt joku projisoi omia neuroosejaan! Eikä kyllä todellakaan pidä paikkaansa, että silittämättömyys ja epähygieenisyys kulkisi käsi kädessä. Mä tunnen aika harvoja ihmisiä, jotka silittää vaatteita. Esim. äitini, jonka pesemisinnosta vitsaillaan, silittää vain omat juhlavaatteensa tms. Isä silittää omat paitansa, muita vaatteita ei silitetä.

Ap:n kysymys oli varmaan enemmänkin lapsiperheille, jollainen meidän perhe ei vielä ole, mutta vastaan silti: meillä ei silitetä kuin poikkeustapauksissa. En muista, koska olisin viimeksi silittänyt vaatetta. Silitän kyllä nenäliinat toisinaan, ja nyt sikainfluenssan aikana olen ottanut tavakseni silittää nenäliinat aina kun ne tulevat pyykistä.

Mä olen asunut sellaisessa maassa, jossa melkein kaikilla vähän paremmin toimeen tulevilla on palvelija, ja siellä silitetään kaikki vaatteet, joten tämäkin on tuttua. Mun mielestä ihan turhaa hommaa! Itse ripustan vaatteet kuivamaan suht huolellisesti, ravistelen aina pyykkiä ennen kuin ripustan. Lakanat vedetään kuivauksen jälkeen. Se riittää mulle. Mua ei kiinnosta hevon helvettiä, kyttääkö joku neurootikko, onko mun vaatteet silitettyjä vai ei. Ei ole mun häpeä. Mun mielestä silitetyt vaatteet on jotenkin liian siistejä.

Suosittelen, että ette ota stressiä vaatteiden silittämisestä. Se on turhaa.

Vierailija
45/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistankin, että silitin 2 vuotta sitten iltapukua, jossa oli selkeät rypyt. Ja korostan, että silitän nuo nenäliinat yksinomaan hygieniasyista, en mistään sileysfetissistä.

Vierailija
46/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kaikki silitäkään yöllä?

Kyllä mä ainakin.

Ei oo muutakaan tekemistä.