Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te ehditte SILITTÄÄ???

Vierailija
26.11.2009 |

Olen kade niille, joilla riittää aikaa ja tarmoa hoitaa kotia!

Itse olen töissä iltaviiteen, sen jälkeen usein kaupan kautta kotiin, ruoanlaitto, koirat lenkille, pyykinpesua, imurointia...

Meillä on siis 3 lasta ja 2 koiraa, ja molemmat vanhemmat kokopäivätöissä.

Minua stressaa hirveästi ainainen sekasotku kotona (pyykkejä vuoritolkulla viikaamatta, saati että ehtisi silittämään), leluja siellä täällä...

Olen aika pedantti luonne, ja haluaisin että koti olisi aina tiptop.

En vain kertakaikkiaan pysty siihen, vaikka isommat lapset ja mies osallistuvat kotitöihin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä miksi koko ajan tarvitsisi silittää. Juhliin silitän vaatteet, mutta arkena en. Enkä edes osta vaatteita joita pitäisi silittää kuin tosi harvoin

Vierailija
2/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin joskus johonkin juhliin vaatteet. Miksi pitäisi silittämistä stressata. Kyllä ne käyttövaatteet menee ilman silitystäkin päälle..Pyykit vaan kuivana narulta heti kaappiin niin ei ehdi mitään vuoria syntymään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi turhat stressin aiheuttajat!

Meillä aina siisti koti (no lähes aina), enkä stressaa tai tee mitään ylimääräistä.

Astianpesukone = ei lika-astioita.

Simppeli pyykkäyssysteemi (kaikki mahdolliset vaan samaan, ei heti yhden käyttökerran jälkeen pyykkikoriin), johon kaikki osallistuu = ei aikaa pykkäämiseen.

Pyykit suoraan narulta kaappiin, käyttöön otettaessa kukin silittää jos tarpeellista.

Ei koiria = ei jokapäiväistä imurointia :D

Jne. Kyllä toimii. Meillä kodinhoito menee aina "siinä sivussa", en koe kuluttavani siihen aikaa juuri lainkaan.

Vierailija
4/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpytakit ja pyyhkeet ovat kuivausrummun jäljiltä ihanan pehmeät eli niitä en silitä.

Meillä on kaikki vaatteet paitsi sukat ja alusvaatteet hengareissa eli pysyvät myös silitetyn näköisinä.

En voisi kuvitellakaan, että jättäisin jotain silittämättä.

Vierailija
5/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suoraan sanottuna pidän vähän turhantoimittajina joitain yhden lapsen äitejä (hoitovapaalla) jotka stressaavat kun 'pitäisi ehtiä silittääkin' ja pyykkihuolto on kuulemma ihan hirveää rumbaa. Turha tehdä itselleen ongelmia, joita ei ole.

Vierailija
6/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja lapsia on 3, mutta katselen televisiota samalla ja pidän hommasta. Silityslauta ja tuoli olohuoneeseen, telkkari päälle ja vaatteet siliävät huomaamatta.

Vierailija
7/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsella on silittömät vaatteet. Musta on ihan sama, miten muut sen näkee.

Kyllä mulla on aikaa silittää, pidän siitä. Yleensä se hoituu ns. toisella kädellä tv:tä katsellessa. Tai sitten mies silittää. Meillä silitetään melkein kaikki.

Vierailija
8/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri jostakin kiireisestä uraäidistä, joka oli palkannut siivoojan, silittäjän ja puutarhanhoidonkin oli ulkoistanut samalle firmalle, joka oli suunnitellut pihan.

Rahaa tietysti oli, mutta oli vähän kade, kun mietin että mullakin olisi silittäjä :)

Vierailija
9/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina vihannut silittämistä enkä siksi silitä muita kuin juhlavaatteet, verhot ja pöytäliinat (vain juhlissa pöydässä). Turhaa energian hukkaa luonnon ja itseni kannalta :)

Vierailija
10/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään kenelläkään ero siitä onko vaate silitetty vai ei.

Nykyään vaatteet ovat sellaisia, joita harvemmin tarvitsee silitellä. Heti pukiessa päälle ne oikonevat.

Vierailija
11/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan kun talossa on 7kk ikäinen konttailija, niin... Voin vaan kuvitella miten hyvin tyttö pitäs käpälänsä erossa johdoista...

Vierailija
12/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa meillä ei edes ole silityslautaa. Rauta saattaa jostain kaapin pohjalta löytyä...

Vierailija
13/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettaa.

Itse asiassa meillä ei edes ole silityslautaa. Rauta saattaa jostain kaapin pohjalta löytyä...

Vierailija
14/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävätkin siten paremmin.

TAi no, voihan olla, että teillä on vain keinokuituisia vaatteita.

Vierailija
15/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälleni vaatteet, joka kaipaa silitystä, silitän sen, mutta en ikinä silitä koko pyykkivuorta. Tyhjennän pyykin narulta olohuoneen sohvalle, jossa viikkailen ja lajittelen ne samalla, kun katson telkkaria. Mainostauolla kiikutan ne kaappeihin. Vaivatonta ja stressitöntä!

Vierailija
16/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silitän kaiken, jopa sukat. On ihana, kun ovat pinossa, ja silitetyt, ihan, kuin uudet. Silitän aina aamuisin ne pyykit, jotka oli kuivumassa yön yli. Näin ei päivisin tarvitsee katsella pyykkikuivaustelinettä. Siihen ei mene 30 min pidempää, mutta tulee niin hyvä olo. Silitetyt vaatteet kestää paremmin, eikä niihin tarttuu pölyä ihan niin helposti. Mulla kaksi lasta, ja kotiäitinä olen. Luullen, että jos kävisin töissä, en minäkään pystyisi silittämän, pelkkä ajatus on kauhea!

Vierailija
17/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa silittää arkivaatteita, pyrin ostamaan vaatteita jotka ei vaadi silittämistä. Aivan turhaa ajanhaaskausta...

Vierailija
18/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oksettaa? Ripustan pyykit tosi huolellisesti ja suoristan ne siinä. Monet paidat suoristuvat jopa kuumasilitystä paremmin/helpommin, kun ne silittää heti koneesta ottamisen jälkeen kylmällä raudalla.

T. se, joka ei omista silityslautaa

oksettaa.

Vierailija
19/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne silittää ? Tämä on minulle uutta...

Kestävätkin siten paremmin. TAi no, voihan olla, että teillä on vain keinokuituisia vaatteita.

Vierailija
20/46 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettaa.

puhtaat silittämättömät vaatteet voivat oksettaa? Oksettaako sinua myös ne silitetyt vaatteet, kun ne ovat rypistyneet esim takin alla tai istuessa. Kyllä on hankala elämä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi