Lasten rummut!? Kokemuksia..?
Tekeeköhän tuollaisilla lelukapan rummuilla mitään? Meillä on poika tosi innokas rummuttelemaan kaikenmaailman lastoilla jne. Ja kokeili kaverin luona oikeita isoja rumpuja, joilla osasi tosi hyvin rytmissä rummutella, vaikkei ole ikinä ennen kokeillut.
Ajateltiin ostaa joululahjaksi rummut, onko kenelläkään kokemusta tuollaisista ihan perus lelukaupan rumpuseteistä, onko ne ihan rimpuloita, vai voiko niillä oikeasti vähän opetella rummuttelua?
Kommentit (6)
muttakun, ei osaa sanoa yhtään, innostuuko lapsi sitten soittamaan vai ei, niin ei heti kylmiltään oikein uskaltaisi laittaa paljon rahaa moisiiin (varsinkaan kun sitä rahaa ei oikein ole muutenkaan mihinkään ylimääräiseen), mutta kuitenkin haluaisin lasta kannustaa musiikin pariin, kun vaikuttaisi siitä olevan innoissaan..
ap kiittää vastauksista.
Ja molemmat on rummutettu hajalle. Niitä on korjattu, paikattu... ja aivan todella huonossa kunnossa ovat. En ostaisi enää, vaan katsoisin tarkemmin jotkut kestävämmät. Kauhean epäekologisia tuollaiset :(
muttakun, ei osaa sanoa yhtään, innostuuko lapsi sitten soittamaan vai ei,
Jos lapselle ostetaan lelut niin niiden kiinnostus jää lelun asteelle. Eli ei lapsi niillä mihinkään edes voi innosua, koska ei ne ole ollenkaan sama kuin oikeat. Jos taas lapselle ostetaan oikea soitin (ja annetaan vähän opetusta) niin hän saattaa innostua pysyvästi.
Eli innostusta ei voi testata millään leluilla. Mieti nyt itse, jos sun pitäis itse harjoitella kokkaamista ensin leluliedellä ja vasta kun se on jaksanut kiinnostaa puoli vuotta, saisit oikean lieden ja uunin? Luuletko, että jaksaisit?
Siitä, että lapsi innostuu pysyvätsi, ei ole mitään takeita kunnon vehkeilläkään, mutta ne oikeat soittimet voi myydä eteenpäin, jos itsellä ei ole tarvetta.
Ja kaikki rumpuja joskus harrastaneet tietävät että harrastus ei vie kuuloa, koska kaikki (oikeat) rumpalit käyttävät kuulosuojaimia.
Jos rummut haluaa, kannattaa marssia musiikkiliikkeeseen. Itse en soittaisi leluilla, enkä lapsellekaan osta leluja soittimiksi. Ääni ei ole lähellekään oikeaa. Lelu menee ajastaan rikki, oikean soittimen arvo säilyy ja sitä voi korjata. Meille ostettiin Bongo-rummut, ne ei ole bändirummut, mutta sentään oikeat rummut.