Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärini teitittelee minua. Olen käynyt muutaman kerran hänen vastaanotollaan

Vierailija
26.11.2009 |

Ilmeisesti minun pitäisi siis myös teititellä häntä? Tuntuu aika oudolta. Ilmeisesti hän teitillelyllä haluaa pitää potilaaseen tiettyä etäisyyttä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana johdu etäisyyden pitämisestä vaan monet vanhemmat potilaat odottaa sitä ja teitittely voi jäädä päälle.

Vierailija
2/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana johdu etäisyyden pitämisestä vaan monet vanhemmat potilaat odottaa sitä ja teitittely voi jäädä päälle.

mieslääkäri. Mukava lääkäri muuten on.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuallakin palvelualoilla huomannut tämän.

Vierailija
4/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti pitäisi? eikös korkeampiarvoisen pitäisi ehdottaa niitä sinunkauppoja? mä oon vähän huono tässä etiketissä.

Vierailija
5/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän todennäköisesti teitittelee kaikki potilaitaan (lapsia lukuun ottamatta, jos sellaisia käy vast.otolla). Teitittely on tapa, joka tulee ihan luonnostaan, eikä lääkäri välttämättä ollenkaan kuvittele, että hänelle puhuttaisiin samalla tavalla.

Vierailija
6/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sinä voit ehdottaa sinunkauppoja jos teitittely on sinusta epämiellyttävää.

Minä olen alkanut pitää teitittelystä ja sen tuomasta välimatkasta (lääkärissä, kaupassa jne). Vanhempia ihmisiä teitittelen aina. Eihän me kaikki kavereita olla! :)

Vierailija
7/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit opetetaan teitittelemään potilaitaan, on kohteliasta ikään katsomatta. Ja kun teitittelee vanhempia potilaita, ei osaa olla teitittelemättä nuorempiakaan. Potilaan ei tarvitse teititellä lääkäriä, jos joku tekee niin, se tuntuu tosi oudolta. Puhu vaan ihan tavallisesti.

lekuri

Vierailija
8/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit opetetaan teitittelemään potilaitaan, on kohteliasta ikään katsomatta. Ja kun teitittelee vanhempia potilaita, ei osaa olla teitittelemättä nuorempiakaan. Potilaan ei tarvitse teititellä lääkäriä, jos joku tekee niin, se tuntuu tosi oudolta. Puhu vaan ihan tavallisesti. lekuri

ap

Vierailija
9/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit kyllä sinutella, on alempana hierarkiassa kuin sinä.

Vierailija
10/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sanoa, että en sinuttelisi lääkäriä. En yleensä sinuttele kuin itseäni huomattavasti nuorempia kahvila/ravintolatyöntekijöitä tai myyjiä - siis jos olen palveltavana.

Aloitin teitittelyn (yleensä en sano "haluatteko te" vaan "haluatteko/voisitteko" tms) joskus n. 20-vuotiaana ja se on jatkunut.

Vierailija
11/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä mikrotuki (ulkoistettu), joka ilmeisesti teititteli kaikkia. Oli aika hassu olo, kun meidän firma oli aika nuorta ja epämuodollista porukkaa ja mikrotuen tyyppi oli sellainen hipin ja nörtin sekoitus pari-kolmekymppinen ja sitten se teititteli mua. Mutta oli varmasti tapa.

Vierailija
12/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua 5-10 vuotta vanhempi mieslääkäri teitittelee minua. Onhan se kohtelias tapa, teitittelee varmaan kaikkia potilaitaan. Periaatteessa voisin naisena ja asiakkaana ehdottaa sinunkauppoja, mutta mitä haittaa teitittelystä on? Ja jos seuraavan kerran menen sinne puolen vuoden päästä, olisi aika kohtuutonta vaatia lääkäriä muistamaan, että juuri minun kanssa tehtiin sinunkaupat. Jos ei itse tietä, pitäisikö sinutella vai teititellä, voi puhua niin, ettei tee kumpaakaan. Lääkäriä harvoin tarvitsee puhutella niin, että pitäisi sinutella tai teititellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi