Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä yh:t ovat mitalin arvoisia!!

Vierailija
25.11.2009 |

En mitenkään vähättele ydinperheitä mutta kun olen elännyt yh:na jonkin aikaa, nähnyt sen puolenkin (vaikka vain 2v) nostan kyllä teille hatun ja kunnolla jos ja kun olette saaneet niistä lapsista kunnollisia aikuisia/nuoria. On siis semmoinen projekti että sitä ei voi kuvitella ennen ku siinä veneessä istuu. Edelleen vaikka elään avoliitossa uuden miehen kanssa väitän että mulla on suurin vastuu mun lapsista eikä lasten isä voi laskea kun ei arkea ole elänny niiden kanssa. Joka toinen vl kun on "kivaa" ei ole arjen pyörittämistä. Nyt lapset ovat jo kohta 18v, 16 ja 14v ja täytyy sanoa että olen heistä ylpeä mutta myös itsestäni.

Yh äiti joutuu kaikki kohtaamaan, päättämään, selvittämään, uhrautumaan usein ja pitää yllä se tasapaino että kaikki voi hyvin ja ihan YKSIN. Kyllä hän saa syystäkin joku pv katsoa taaksepäin ja olla erittäin tyytyväinen kun (jos) on kunnollisia nuoria aikuisia jotka ovat empaattisia ja muita kunnioittavia. Hän silloin tietää että on onnistunut suurimmassa hasteessa elämässä, eli lasten kasvattamisessa. Ja sen sanon, että pienten lasten kans jotenkin sujuu mutta auta armisa teinien kans - jos silloin selviää ilman suurempia traumoja niin täys 10+ on. Moni nykypäivänä eivät onnistu tässä hommissa vaikka ovat äiti JA isä, silti on paljon yh äitejä jotka ansaitsisivat kunniakirjan joka vuosi. Hyvä te!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hän sitten yh tai ei, kaikille kunnia loistavasta saavutuksesta!

Vierailija
2/4 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietenkin on muitakin tapoja ansaita kunnioitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan asiaa minusta noin pääpiirteissään tuo kirjoitus. Uhrautuminen vaan särähti korvaan, miten niin joutuu _uhrautumaan_? Luulen että se on enemmän asennekysymys, joka koskee yhtä lailla yksin- kuin kaksinhuoltajiakin..

Vierailija
4/4 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mää ny pidä äitiä minään ihmeen sankarina!

Työkaverille (joka on yh) jos sattuu kolmen pienen lapsen äitinä sanomaan että väsyttää, niin johan tulee saarnat miten HÄN on joutunut pärjäämään YHDEN lapsen kanssa "ihan yksin".. Pliis! Niinkun elämä on joku kisa?

Kyllä minä voisin jäädä vaikka leskeksi tai mies jättää ja olla yksin lapsien kanssa, ilman jotain suurta draamaa.

Välillä tuntuu, että eräille ihmisille on jäänyt se kisa lapsuudesta päälle: mun isällä on nopein auto tai mun äiti tekee parempaa ruokaa kun teijän äiti. Nyt vaan haetaan sitä kenellä on "rankinta".

Itse en äitiyttä tässä asiassa hehkuttaisi, jos jotain tarttee onnitella niin niitä isiä jotkaa hoitaa lapsensa.

Ja senkin vielä että on paljon äitejä jotka maleksii kotona ja teettää kotihommat työssäkäyvällä miehellä; se jos joku on varmasti raskasta! ;)

Mitä jos keskittysitte siihen omaan elämään ja lopettasitte ajattelemasta "miten helppoa noillakin on". Kiiltävät kruunut..