Antaako a-ongelmaiselle vielä mahdollisuus?
Ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä nyt 15v ja elossa olevia lapsia meillä on neljä. Mieheni on alkoholisti. Hänellä ei ollut a-ongelmaa kun aloimme seurustella, mutta hän viihtyi sen verran hyvin baareissa, että siitä vähitellen aiheutui hälle ongelma, jota hän ei ensin itse myöntänyt. Lopulta hän myönsi sen ja lopetti juomisen. Ei käynyt AA-kerhossa tai missään, jätti vaan alkoholin pois. Kuivilla oli monta vuotta kunnes sitten kaksosten ollessa pieniä ja kun menetimme toisen kaksosistamme, niin mies ratkesi juomaan. Ei pitkään juonut, kunnes taas lopetti. Olin tuolloin jo kahden vaiheilla, että jatkaako suhdetta vaiko ei. Nyt sitten taas vähän aikaa sitten mies lähti juomaan kun joutui lomautetuksi.
Alan olla kyllästynyt odottamaan, että millon taas seuraavaks lähtee ryyppäämään. Selvänä on hyvä isä ja ihana aviomies, mutta ryyppyputken ollessa päällä unohtaa perheensä. Voisin ehkä vielä antaa yhden mahdollisuuden, mutta nyt kyllä haluaisin miehen menevän AA-kerhoon ja muutenkin saamaan ammattiapua. En tiedä, auttaako tuo sitten paremmin oikeasti lopettamaan juomisen kokonaan. Tämä on todella raskasta koko ajan pelätä, että millon mies taas korkkaa pullon. Onko tuo sitten liikaa vaadittu? Aiemmin mies ei ole suostunut menemään AA-kerhoon yms, kun olen niistä maininnut. Vai pitäiskö minun jättää mies jo tässä vaiheessa?
mutta tekisin miehelle selväksi, että tämä on viimeinen kerta kun saa anteeksi ja seuraavalla kerralla ei sitten enää keskustella vaan mies saa lähteä lopullisesti