miks ostatte niin paljon joululahjoja aikuisille?
kun lukee ja juttelee ihmisten kans niin tuntuu että hirveesti ostatte lahjoja aikuisten kesken toisillenne?? meillä ollut monta vuotta niin että lapsille ostetaan mutta turhaa miettiä ja keksimällä keksiä jokaiselle aikuiselle jotain mitä hän ei todennäköisesti edes tartte. Oi niitä kippoja, kuppeja, kynttilöitä, ym mitä kaikki mummot ja tädit saaneet. Eihän se lahja ole joulun pääasia. En edes halua lahjoja, oikeesti - mä en edes halua että mulle tuodaan paketteja kun en tartte mitään. Jos saan vähän rahaa se on siinä. Lasten ilohan on se iso juttu, ja hyvää ruokaa ja seuraa.
Kommentit (13)
ei osteta tänä vuonna aikuisille mitään. Ainoastaan lapsille. Ollaan tästä kerrottu anopille yms, jotta eivät ostaisi meille mitään. Paras lahja ylipäätään olisi jokin lahjakortti, jotta saisi itse ostaa sellaista mitä kotiin tarvitsee ja mistä pitää.
he tarvitsevat tai mistä haaveilevat? Mulle on ainakin päivänselvää mitä siskot, mies ja äiti saa lahjaksi ja lahjat ovat VARMASTI mieluisia heille. :)
ei vaan voi tietää, mitä he oikeasti tarvisivat ja aina ei vain ole rahaa laittaa sellaiseen lahjaan, josta läheiset pitäisivät. Mielelläni ostaisin mitä he tarvitsevat, mutta tänä vuonna ei vain ole siihen varaa, kun jouduin työttömäksi.
he tarvitsevat tai mistä haaveilevat? Mulle on ainakin päivänselvää mitä siskot, mies ja äiti saa lahjaksi ja lahjat ovat VARMASTI mieluisia heille. :)
ja tiedän, että vanhuksillekin ne ovat tärkeitä. Lähes satavuotias mummoni kursailee joka joulu, että miten te nyt hänellekin ostitte, mutta pahoittaisi varmasti mielensä, jos emme ostaisi.
samaa kuin ap. Ikinä ei olla aikuisten kesken lahjoja osteltu vaan nautitaan rauhasta ja hyvästä ruoasta - ja lasten ilon katselusta.
Romua on muutenkin paikat väärällään.
meillä kun ei romua lahjaksi anneta.
mä ostin äidilleni Iittalan teräsvadin, kun tiedän ettei hän olis ikinä raaskinut sitä itselleen ostaa ja tykkää siitä.
Mä tunnen ihmiset niin hyvin, kenelle lahjat annan, tiedän mistä he tykkäävät.
Musta olis aivan kamalaa sopia ettei anneta lahjoja. Mä kerään ympäri vuoden lahjoja, varmaan tammikuussa tuli ostettua eka paketti tälle joululle.
Ja oi, tykkään myös saada lahjoja! :) Eikä mulla ole lapsia, joiden iloa katselisin jouluaattona enkä halua että se kuusenalus nyt ihan tyhjäkään on!
Ja olen joka joulu iloinen siitä, että toiset ovat myös nähneet vaivaa löytääkseen juuri minua ilahduttavan lahjan. Meidän suvussa lahjan rahallinen arvo kun ei ole tärkein vaan se idea. =) Ja lahjojen antamisessa kiehtoo juuri se, että silloin todella ajattelee perinpohjin lahjan saajaa, ja mikä hänelle sopii.
mä ainakin tykkään ostaa lahjoja ja myös saada niitä! Vaikka olen aikuinen. Jos en keksi sopivaa lahjaa niin kysyn saajalta mitä hän toivoisi! Varsin helppoa siis välttää "kippoja ja kuppeja".