Ei kai enää nykyaikana kellään avioparilla ole YHTEISTÄ tiliä?
Kommentit (86)
kyllä meillä on ollut yhteinen tili jo koko 20 vuotta.
Meillä on myös yhteinen säästötili, toinenkin säästötili on yhteinen. Osakkeet on minun nimeni alla, mutta itse en edes tunne salasanoja, vaan mies ostaa ja myy minun nimissäni.
En ymmärrä, miksi se pitäisi vaihtaa?? Mitä voitan sillä, että minulla on oma tili? Se ei tuo muuta kuin tarpeetonta häslinkiä, jos joutuu miettimään, kenen vuoro on maksaa mitäkin.
Yhteiset rahat ollut siitä päivästä kun aikoinaan yhteen muutettiin, hyvin on toiminut aina.
Yksi tili mihin tulee kaikki rahat ja sieltä lähtee kaikki menot. Mihin me tarvittais erillisiä tilejä, en ymmärrä.
Meillä on nimittäin reilun kaksivuotisen liiton aikana ollut vain yhteisiä tilejä. Ikää molemmilla 27v. Yhteinen elämä ja rahat, nääs.
me eletään yhdessä, ostettu talo ja maksetaan lainaa ja laskuja yhdessä jne. Olis aika hankalaa, jos pitäis miettiä miltä tililtä mitäkin maksetaan. Kumpikin käyttää rahaa itseensä omantunnon mukaan.
Hyvin on sujunut.
Ollut siitä asti kun menimme naimisiin. Miehellä ollut aina paremmat tulot ja minä hoidellut välillä lapsia kotona, joten minusta täysin luonnollista. Asuntolainakin yhteinen. Minua risoo sellaiset parisuhteet, joissa parempituloinen mies käyttää rahansa harrastuksiin ja nainen hoitaa perheen.
Eikä siinä ois ees mitään järkeä, jos miehellä ois oma. Minä nimittäin lasten kanssa kotona, pienellä rahalla.
Sehän se vasta vanhanaikasta oiski, jos mun pitäs mieheltä pyydellä jotain talousrahaa..=D
Ja käytämme niitä molemmat ja olemme näin hyvin tietoisia mistä raha tulee ja minne se menee. Olisiko tarjolla joku perustelu miksi pitäisi olla erilliset tilit kun kaikki rahatkin on yhteisiä?
Jos tulot on molemmilla samansuuruiset ja kulutustottumukset samaa tasoa, niin kyllä minä uskon, että erilliset tilit toimii silloin ihan yhtä hyvin.
Mutta täällä on riittämiin niitä tarinoita, kun mies ostaa palkallaan autoja ja elektroniikkaa, maksaa asuntolainan. Ja nainen ostaa kotihoidontuilla koko perheen ruuat ja vaatteet, kun mies ei suostu yhteiseen tiliin. Tuo on kammottavaa, ja yhteinen tili olisi noissa tapauksissa oikeampi ratkaisu.
Mies nostaa itselleen ainoastaa rahaa, mutten hoidan kaikki laskut yms.
Molemmilla omat palkkatilit, mutta sitten meillä on lisäksi kaksi yhteistä tiliä: toinen asuntolainaan ja toinen tällainen säästötili. Itse en voisi kuvitella ettei nähtä kahta yhteistä tiliä olisi!
olisi yhteinen tili niin ei tarvis joka kuukausi siirellä rahoja tililtä toiselle, että riittää laskuihin, mutta eipä ole saatu aikaiseksi laittaa mitään yhteistätiliä.
Kummallakin on ne tilit jotka on aina ollutkin. Ja Netissä, kun asioidaan niin ei siinä mitään käyttöoikeuksia tarvi, kun tunnusluvut molemmilla tiedossa.
Voitteko vapaasti ostaa mitä haluatte vai pitääkö jokainen suurempi meno tilittää miehellenne? Kertooko myös mieskin teille kaiken rahankäytöstään?
meillä ei kummallakaan ole "suurempia" menoja. Jos ostan suurempaa, niin sehän tulee tarpeeseen. Emme kumpikaan ole tuhlaajia.
Ja sitä paitsi, jos ostan uuden vaatten, niin huomaahan se mies sen muutenkin kuin tiliotteen kautta.
Voitteko vapaasti ostaa mitä haluatte vai pitääkö jokainen suurempi meno tilittää miehellenne? Kertooko myös mieskin teille kaiken rahankäytöstään?
Tosin mikä on sitten suurempi meno? Mä saatan pistää 500 euroa vaatteisiin yhtenä päivänä, mutta ei mies oo koskaan mitään ihmetellyt.
Kumpikin on järkevä rahankäyttäjä, ja osaa kyllä arvioida onko johonkin juttuun varaa vai ei. Sen verran seuraamme nettipankista tiliä, että tiedämme paljonko tilillä on rahaa.
ja elämä on helppoa. On meillä omiakin tilejä, jos se vähentää ihemttelysi määrää...