Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kai enää nykyaikana kellään avioparilla ole YHTEISTÄ tiliä?

Vierailija
25.11.2009 |

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämä on helppoa. On meillä omiakin tilejä, jos se vähentää ihemttelysi määrää...

Vierailija
2/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilla lienee omat ja yhteiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä on ollut yhteinen tili jo koko 20 vuotta.

Meillä on myös yhteinen säästötili, toinenkin säästötili on yhteinen. Osakkeet on minun nimeni alla, mutta itse en edes tunne salasanoja, vaan mies ostaa ja myy minun nimissäni.

En ymmärrä, miksi se pitäisi vaihtaa?? Mitä voitan sillä, että minulla on oma tili? Se ei tuo muuta kuin tarpeetonta häslinkiä, jos joutuu miettimään, kenen vuoro on maksaa mitäkin.

Vierailija
4/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä menee asuntolainan lyhennys ja kummallakin omat.

Vierailija
5/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta molemmilla tietysti omat käyttötilit.

Vierailija
6/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat ollut siitä päivästä kun aikoinaan yhteen muutettiin, hyvin on toiminut aina.

Yksi tili mihin tulee kaikki rahat ja sieltä lähtee kaikki menot. Mihin me tarvittais erillisiä tilejä, en ymmärrä.

Vierailija
7/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimittäin reilun kaksivuotisen liiton aikana ollut vain yhteisiä tilejä. Ikää molemmilla 27v. Yhteinen elämä ja rahat, nääs.

Vierailija
8/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me eletään yhdessä, ostettu talo ja maksetaan lainaa ja laskuja yhdessä jne. Olis aika hankalaa, jos pitäis miettiä miltä tililtä mitäkin maksetaan. Kumpikin käyttää rahaa itseensä omantunnon mukaan.

Hyvin on sujunut.

Vierailija
9/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut siitä asti kun menimme naimisiin. Miehellä ollut aina paremmat tulot ja minä hoidellut välillä lapsia kotona, joten minusta täysin luonnollista. Asuntolainakin yhteinen. Minua risoo sellaiset parisuhteet, joissa parempituloinen mies käyttää rahansa harrastuksiin ja nainen hoitaa perheen.

Vierailija
10/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä ois ees mitään järkeä, jos miehellä ois oma. Minä nimittäin lasten kanssa kotona, pienellä rahalla.

Sehän se vasta vanhanaikasta oiski, jos mun pitäs mieheltä pyydellä jotain talousrahaa..=D

Vierailija
11/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytämme niitä molemmat ja olemme näin hyvin tietoisia mistä raha tulee ja minne se menee. Olisiko tarjolla joku perustelu miksi pitäisi olla erilliset tilit kun kaikki rahatkin on yhteisiä?

Vierailija
12/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on molemmilla samansuuruiset ja kulutustottumukset samaa tasoa, niin kyllä minä uskon, että erilliset tilit toimii silloin ihan yhtä hyvin.

Mutta täällä on riittämiin niitä tarinoita, kun mies ostaa palkallaan autoja ja elektroniikkaa, maksaa asuntolainan. Ja nainen ostaa kotihoidontuilla koko perheen ruuat ja vaatteet, kun mies ei suostu yhteiseen tiliin. Tuo on kammottavaa, ja yhteinen tili olisi noissa tapauksissa oikeampi ratkaisu.

Vierailija
13/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nostaa itselleen ainoastaa rahaa, mutten hoidan kaikki laskut yms.

Vierailija
14/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla omat palkkatilit, mutta sitten meillä on lisäksi kaksi yhteistä tiliä: toinen asuntolainaan ja toinen tällainen säästötili. Itse en voisi kuvitella ettei nähtä kahta yhteistä tiliä olisi!

Vierailija
15/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi yhteinen tili niin ei tarvis joka kuukausi siirellä rahoja tililtä toiselle, että riittää laskuihin, mutta eipä ole saatu aikaiseksi laittaa mitään yhteistätiliä.

Kummallakin on ne tilit jotka on aina ollutkin. Ja Netissä, kun asioidaan niin ei siinä mitään käyttöoikeuksia tarvi, kun tunnusluvut molemmilla tiedossa.

Vierailija
16/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko vapaasti ostaa mitä haluatte vai pitääkö jokainen suurempi meno tilittää miehellenne? Kertooko myös mieskin teille kaiken rahankäytöstään?

Vierailija
17/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kummallakaan ole "suurempia" menoja. Jos ostan suurempaa, niin sehän tulee tarpeeseen. Emme kumpikaan ole tuhlaajia.

Ja sitä paitsi, jos ostan uuden vaatten, niin huomaahan se mies sen muutenkin kuin tiliotteen kautta.

Voitteko vapaasti ostaa mitä haluatte vai pitääkö jokainen suurempi meno tilittää miehellenne? Kertooko myös mieskin teille kaiken rahankäytöstään?

Vierailija
18/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mikä on sitten suurempi meno? Mä saatan pistää 500 euroa vaatteisiin yhtenä päivänä, mutta ei mies oo koskaan mitään ihmetellyt.

Vierailija
19/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on järkevä rahankäyttäjä, ja osaa kyllä arvioida onko johonkin juttuun varaa vai ei. Sen verran seuraamme nettipankista tiliä, että tiedämme paljonko tilillä on rahaa.

Vierailija
20/86 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommista ostoksista toki puhumme aina yhdessä, olemmehan perhe.