Pakotin 18-vuotiaani possupiikille. Oliko se kovin pahasti tehty?
Kommentit (12)
uhkailitko jollakin vai ? vaikea tietää kuinka paha kun ei tiedä suhteestanne.Jos selkeästi käytit valtaa, uhkailit tai kiristit, on se aikapaha. Oliko possupiikki sitten pakottamisen arvoista? Onko hänellä jokin perussairaus, että koit pakottamisen arvoiseksi.18-vuotias osaa etsiä tietoa. Jos jouduit pakottamaan, hänellä varmaan jonkinlainen vasta-argumentti, miksei piikkiähalunnut. Kuuntelitko sen+Teilasitko hänen mielipiteensä ja päätösvaltansa omaan kehoonsa?
Eli siihen nähden teit vähän tuhmasti.
Saattaa olla, että jupisee sinulle jos tulee joitakin reaktioita rokotteesta.
mutta ajattelin että kun on ikänsä puolesta riskiryhmää ja hintelä ja alipainon rajoilla, niin sairastuu helposti. Käytännössä herätin ja pistin miehen viemään terveyskeskukseen ja lahjoin ettei tarvi maksaa, kun on mulle velkaa, jos ottaa piikin. ap
tainnu mitään riskiryhmää olla!Alle 3 v., perussairaus tai odottavat äidit oli niitä riskiryhmiä.Rahalla lahjoit!Jos nyt tuliski joku pahempi reaktio piikistä, ei tuntus kivalle.Eikö sairaus muutenkin jo laantumassa. Itse ajattelen, et immuniteetti olis hyvä saada sairastamalla se. Ei niistä varuskunnissakaan, jossa sairaus jylläs kovana, tainnu kukaan kuolla juuri ton ikäsistä. Vai ?
Ja tein ihan oikein,ton ikäset kun ei kanna huolenhäivää mistää.
Ja tein ihan oikein,ton ikäset kun ei kanna huolenhäivää mistää.
Tai no, osa on..
Muistelen vaan omaa nuoruuttani.Sitä aatteli, et mitää pahaa ei voi tapahtuu,ainaka itelle.
Ja onneks mun lapseni kunnioitti mun haluumista.
Otti piikin mukisematta,ilman lahjontaa jne.
Molemmat ovat yläasteella ja nyt on rokotukset käynnissä. Itse päättävät ja kerroin oman mielipiteeni rokotuksesta ja sen tarpeellisuudesta. Nyt vaikuttaa siltä että poika ottaa ja tyttö ei, mieli saattaa vielä muuttua. Itse en aio ottaa rokotusta jos sitä tarjotaan kaikille kansalaisille. Lapseni ovat perusterveitä ja ollaa puhuttu kyseisestä sikainfluenssasta kotona, koulussa ovat myös asiasta keskustelleeet.
Kuka mamma kehtaa enää senikäistä kohdella kuin lasta? Itse muutin pois kotoa senikäisenä ja olen siitä lähtien elättäynyt itseni omalla työlläni. Mitä ihmeen curling-vanhempia täällä pyörii...
Itse en pakottanut lastani ottamaan rokotusta. Ikää on lapsella 15-vuotta. Kuuluu riskiryhmään. Kerroin faktat ja itse otti selvää myös asiosta ja päätti sitten itse ottaako vai ei ja päätti ottaa.