Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOHDUNULKOISEN OIREITA!!!!

Vierailija
25.11.2009 |

Eli tein vain 10 pvää mahd. hedelmöittymisestä testin ja se oli vahva plussa. Tosin ed.kuukautiset oli tuhrua kamalien kipujen kanssa.

Nyt kolmatta päivää nukun ( 13h yöunet, päikkärit 2h ja muutenkin vaan sängyssä ) ja mahaa jomottaa. Oksettaa ja nyt iskenyt ripulikin-- pari kovaa kourasua/supistusta peräsuolen suunnille.

Nivusia kolottaa ja jalat puutuu..

Mieskin sanoo, että näytän kamalalta.

Punninnut koko aamun, menenkö yksityiselle vaiko odotanko vielä.

Ennestään on lapsia, ja koskaan ei oo raskauksissa tällästä huonoa oloa ollut.

Kierrot on heitellyt ja plussia on ennenkin tullut, mutta raskaudet on menneet kesken heti alussa tai sitten mulla on joku pahasti vialla ja sitä hormonia erittyy muusta syystä.

Nyt tosiaan mieskin näki kahdella eri testillä selkeät plussat, itellä vaan outo olo... sanotaanko vaisto sanoo, ettei kaikki ole ok.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla meni eka raskaus kesken ja koko raskaus oli kamalaa, vaikka sitä vuosi odotettiin ja yritettiin.

Mulla oli kipuja, ja vuotoa mutta ennenkaikkea vaisto huusi ettei kaikki ollut hyvin.

En tiedä oliko mulla kohdunulkoinen tms. mutta kiinnittyminen tapahtui jo 3 pvää ovulaatiosta ja se oli kaikkien lähteitten mukaan liian aikaisin. Onneksi oli täydellinen keskenmeno, koska alkoi kaikkien kipujen vuoksi pelätä oman hengenkin puolesta.

Ja mainittakoon, että mulla on ihan kiitettävän korkea kipukynnys, kolme synnytystä sen jälkeen ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä.

Vierailija
2/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsakipu ja erityisesti tuntuu olkapäässäkin säteilykipua (palleahermosta johtuu).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut kohdunulkoinen siten ettei muita oireita kuin pientä tiputtelua "kuukautisten aikaan" ollut ennen kuin munatorvi repesi ja vasta sitten alkoivat kivut (r-testi siis näytti vahvaa plussaa). Jouduttiin leikkaamaan eikä leikkaus onnistunut joten toinen munatorvi oli siten mennyttä. Pitkä sairasloma päälle ja omituisia vuotoja/kipuja oli pitään leikkauksen jälkeen.Sen jälkeen kesti vuosi ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi, mutta huonommalla tuurilla en olisi tätä iltatähteä saanut enää sillä yhdellä munasarjalla. Neuvolassa ym minuakin neuvottiin vain odottelemaan...jos olisin mennyt ajoissa lääkäriin asia olisi hoitunut ilman leikkausta ja munatorven menetystä.

Vierailija
4/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään en pienistä inahda, noin sanoi mieskin.

Soitin terkkarille, huomenna aamusta menen lääkäriin. Kuulostaa kohdunulkoiselta, mutta vielä ei oo hengenhätää viikkojen perusteella.. ????

Mäkin ihmettelen, miten hitossa toi plussa voi nyt jo tulla, eli kiertopvä oli silloin vasta 16!!! ja kaksi selkeää plussaa, ei mitään haamuja.

Vierailija
5/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ed.menkat oli 12 pvää myöhässä. Ne oli sellasta ihme tuhrua ja yks kunnon vuotopvä. Silloin testissä ei kyllä ollut kahta viivaa.

Miettinyt, pitäiskö sittenkin mennä heti yksityiselle. Paljonkohan se kustantais..

Vierailija
6/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla ei oo ikinä muuta kommentoitavaa kuin "älä huuda" niin ole kommentoimatta..

Vierailija
7/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu kohdunulkoinen. Tein raskaustestin kun oli raskausoireita. Plussaa näytti. Sit alkoi vuotamaan verta, no aattelin että tuliki keskenmeno. Kivut oli kauheita. Menin sit käymään lääkärissä ja lääkäri sanoi, että on ilmeisesti keskenmeno. Onneks lääkäri kysyi haluanko käydä vielä saikulla ultrassa ja onneks halusin. Menin sit seuraavana päivänä saikulle, ja siellä sit tää lääkäri rupes ultraamaan ja kohdussa näkyi "jotain". Lekuri totesi, että kesken on varmaan raskaus menossa, mutta antoi vielä uuden ultra-ajan muistaakseni viikon päähän. Vuotoa ja klönttejä tuli reilusti, mutta raskausoireet eivät kummiskaan hävinneet, ja välillä jomotti ihmeellisesti toiselle puolelle mahaa, ja joskus kipu tuntui tuolla jossain takapuolessa.

Kun menin sitten uudelleen ultrattavaksi, niin lääkäri ultras pitkään sanomatta oikein mitään. Sitten tuli toinen lääkäri ja sitten vielä kolmaskin... Mahaa paineltiin ja kyselivät että koskeeko? Ei koskenut sillä hetkellä... Siinä sitten keskenään ihmettelivät ja ultrailivat, mulle ei oikein sanottu mitään. Lopuksi sanoivat, että on varmaan kohdunulkoinen ja joudun leikkaukseen, leikkaus oli jo seuraavana päivänä.

Leikkauksessa sitten selvisi, että alkio oli kiinnitynyt munasarjaan ja munasarja oli jotenki taipunu kohdun taakse. Ultrattaessa eivät siis oikein saaneet selvää että mikä siinä oikein mättää. Epäilivät, että mulla on kohtu kaksiosainen, kun ultrattaessa näytti, että kohdussa ei ole mitään, mutta kumminki siellä jotain näyttäs olevan, ja tosiaan tuo toinen munasarjakaan ei ollu siellä missä piti. Ne ei vielä ultratessa nähneet, että se oli kohdun takana, vaan luulivat, että se puuttu multa kokonaan.

Multa sitten poitettiin leikkauksessa tuo toinen munasarja, sitä ei voinu enää kuulemma pelastaa. Mutta onneksi olen saanut kaiken tuon jälkeen kolme tervettä lasta.

Näin jälkeenpäin ajateltuna, olisi pitäny itsellä hälytyskellot soida, kun oli tuota toispuoleista kipua mahassa, mut enpä mie sillon nuorempana tienny mistään kohdunulkoisen oireita. Onneks tajusin mennä lääkäriin ja pääsin ultrattavaks.

Vierailija
8/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraan yksityiselle, sit selviää. Mä kävin koska vaistosin et kaikki ei hyvin ja kohdun ulkopuoleinen raskaus oli. Ultra maksoi n.70e yksityisellä muutama vuosi sitten. Minut myös leikattiin tähystyksellä ja toinen munanjohdin poistettiin. Silti yhdellä johtimellla olen kaksi lasta saanut.

Vierailija
9/9 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla epäiltiin kohdunulkoista. Tein plussatestin, sit alkoi KAMALAT vatsakivut ja ripuli. Menin ultraan, jossa sanottiin, et raskautta ei näy, mutta jokin möntti, jota epäiltiin kohdunulkoiseksi. Ja sit mut vaan lähetettiin kotiin syömään särkylääkkeitä ja odottamaan...lääkkeet ei auttaneet, menin takaisin Kättärille ja ultrattiin ja möntti oli kasvanut -> mut kiidätettiin suoraan leikkaukseen. Kun heräsin nukutuksesta, lääkäri kertoi, että kohdunulkoista raskautta ei löytynyt, olivat poistaneet verihyytymän (joka oli puhjennut keltarauhanen) ja lääkäri sanoi, että taas odotellaan. Joko munasolu on vielä matkalla kohtuun, tai sitten on kuitenkin meneillään kohdunulkoinen raskaus. Se oli TOSI outoa, koska muthan oli juuri leikattu. Taas kotiin odottelemaan ja olin aivan varma että ei ainakaan normaali raskaus voisi olla kyseessä, koska testi näytti plussaa ja kohtu oli tyhjä!! Muutaman pvän päästä menin ultraan ja ihmeellistä, nyt oli munasolu matkannut kohtuun ja normaali raskaus alkanut!!! Mut oli leikattu turhaan! En millään voinut uskoa, että munasolu oli niiiiiin pitkään tehnyt matkaa kohtuun ja testi oli jo näyttänyt viikon verran plussaa! Nyt tuolla se kohdunulkoinen 5-v lapsonen istuskelee..meillä kävi onnellisesti. Toivon että sullakin on kaikki hyvin. Mene heti lääkäriin ja ultraan, ettei tarvitse huolehtia ja saat varmuuden asiasta! Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi