Merkit keskenmenosta
Mitkä ovat ensimmäiset merkit keskenmenosta/tuulimunasta? Pelkään kuollakseni saavani keskenmenon (nyt rv.7) ja säikähdän jokaista pientäkin nipistystä mahassa.
Ensimmäinen neuvola on vasta 14.12. eli rv.10. Kuunnellaankohan siellä jo sydänäänet? Toisin sanoen, milloin saan ensimmäisen varmistuksen, että sisälläni todella on elävä olento??
Kiitos jos joku osaa vastata hieman sekavaan kysymykseeni!!
Kommentit (3)
Mulla keskenmenon merkkinä oli vuoto. Ensin tuli pari päivää pientä tuhruvuotoa ja sen jälkeen alkoi runsaampi vuoto. Vasta toisena runsaampana vuotopäivänä tuli kovat kivut.
Nyt olen uudelleen raskaana ja tottakai päälimmäisenä mielessä on keskenmenon pelko. Mä raskauduin heti uudestaan ja neuvolasta laittoivat alkuraskauden ultraan, jotta saadaan viikot määritettyä tarkalleen. Jos en olis neuvolan kautta päässyt ultraan, olisin kyl mennyt yksityiselle varhaisultraan. Kerran keskenmenon läpikäyneenä toivon saavani varmistuksen siitä, että syke löytyy, jotta saisin edes jonkinlaisen mielenrauhan.
Joo,mullakin alkoi ihan kun menkat mutta se päivä oli kamalat alavatsa kivut! Sit veren mukana tuli siteeseen ruokalusikan kokoinen nahkapussi. Arvasin sitten ja kun parin päivän päästä menin ultraan,kohtu oli tyhjä. Nyt on mielikin. Vaikka jo kolme lasta entuudestaan. Mutta tuntuu pahalta kun 5 kertaa ollu raskaana ja kaks menehtyny.
sanoa muuta kuin että menen rauhallisin mielin neuvolaan.Sydänääniä saatetaan jo yrittää kuunnella mutta ei noilla viikoilla huolta ole jos ne eivät vielä kuulu.Tietenkin ultra yksityisellä varmistaisi että kaikki hyvin ja saisit mielenrauhan mutta np-ultrakin sinulla jo kuukauden sisällä.
Km:a voi ennakoida vuoto tai kivut mutta ei se välttämättä oireile mitenkään, eikä toisaalta nippailut tai vuoto ole keskenmenoa.Itse vuosin ed.raskaudessani viikolta 8> useasti koska istukka oli kohdunsuulla ja siinä pieni hematooma.