Ihmettelen nykyihmisten tapaa (joululahja-asiaa)
valittaa saamistaan lahjoista. Valittajat: opetatteko lapsillennekin, että on ihan ok käytöstä marista ei-niin-toivotuista lahjoista joko päin lahjan antajan naamaa, tai sitten takanapäin??
Ja mistä moinen asenne.
Minä olen iloinen kaikista lahjoista mitä saan. En koko elämäni aikana ole saanut lahjaa, jolle olisin nyrpistänyt nokkaani.
Jokainen, joka minua muistaa, tekee sen taatusti parhaansa mukaan.
Törkeää lahjojen antajia kohtaan tuollainen asenne.
Lisäksi alla olevassa ketjussa toivotaan kaikkea kallista, kuten lahjakortteja teattereihin ym..
Jos vähävarainen haluaa muistaa jotakuta, hänellä ei ole muuta mahdollisuutta kuin ostaa jotain halpaa tai tehdä itse.
Itse ainakin opetan lapsilleni, että jokaisesta lahjasta pitää olla kiitollinen.
Eivät ne ole itsestäänselvyys.
Kommentit (5)
että ennen ei ole koskaan mistään valitettu?
halpa-halleista ostettua tavaraa. Eikä haittaa yhtään. Toki ehkä sitten haittaisi, jos joku ostaisi huonon lahjan silkkaa ilkeyttään.
-ap
Mikä noissa miehen mummon lahjoissa loukkaa? Hän on kuitenkin muistanut sinua hankkimalla lahjan.
Sitä paitsi, nykyisin kannattaisi enemmänkin harrastaa lahjojen hankkimista kirpputoreilta tämän ostohysterian keskellä. Sieltä tekee välillä todellisiakin löytöjä. Itseäni ainakin ilahduttaa nimenomaan joku kirppislöytö!
T:3
jos jotain ihan typerää on lahjaksi saanut. Mäkin saan usein lahjoja, joilla en kertakaikkiaan tee mitään. En mä niistä lahjanantajalle valita, enkä toisaalta valita sitäkään, että sainpa tyhmän lahjan, olisinpa saanut jotain parempaa. Vaan saatan täällä valittaa, että jopas oli taas joku keksinyt tyhmän lahjan, meni rahat taas ihan hukkaan.
Mutta mä kuulunkin siihen vähemmistöön, jonka mielestä esim. häälahjalistat ovat huonoa käytöstä. Mulle tulee niistä aina se kuva, että juhlakalut ovat ahneita eikä heille kelpaa mikään muu kuin itse valittu. Täysin eri asia on, jos kysyttäessä esittää jonkin lahjaTOIVEEN.
Joskus olen kyllä saanut jotakin omituista lahjaksi, mutta olen ollut niistäkin jutuista onnellinen. Pääasia mielestäni on se, että lahjan antaja on halunnut muistaa ja itse miettinyt jotakin omasta mielestään sopivaa.