Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka valmistaa 4v. lasta päiväkodin vaihtoon?

Vierailija
24.11.2009 |

Hyviä käytännön vinkkejä otetaan vastaan!

Lapsi on viihtynyt nykyisessään erinomaisesti liki 3 vuotta. Läheisimmät hoitajat varmasti jäivät jo syksyllä pienten ryhmään lapsen siirtyessä isompien puolelle, mutta edelleen hoitokavereina on muutama lapsi jotka olleet tärkeitä sieltä ihan alusta asti. Ensireaktio päiväkodin vaihtumiseen on ollut lapsella kielteinen, yleensä on kyllä sopeutunut uusiin paikkoihin aika helposti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jään odottelemaan hyviä kommentteja. Meinaan tämä samainen tilanne on meillä myös edessä ja kyseessä niin ikään 4v.

Vierailija
2/3 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle lapselle kävi niin, että hoitopaikka muuttui ihan yhtäkkiä, ilmoitettiin vaan että seuraavalla viikolla mennään uuteen paikkaan (pakottavista syistä). Olin tietysti itse ihan paniikissa mutta siirto onnistui tosi hyvin. Näkee niitä vanhoja kavereita satunnaisesti mutta ei juurikaan haikaile enää heidän perään. Valitettavasti nuo pienet unohtaa niin äkkiä :(

Tilanne oli aika kurja mutta siitä selvittiin yllättävän hyvin ja asiasta puhuttiin aina kun lapsi halusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä edellisen kanssa: pienet sekä unohtavat nopeasti että sopeutuvat helposti (siis yleensä). Meillä 4-vuotias vaihtoi syksyllä tarhaa ja ei voitaisi olla tyytyväisempiä. Vanha paikka oli hyvä, mutta tämä uusi on vielä parempi: pojan kannalta enemmän ikäisiä kavereita ja meidän vanhempien kannalta luotettavat ja mukavat tädit. Ei siis kannata turhaan etukäteen maalailla piruja seinille ja lietsoa lapsessa pelkoa, kun kaikki voi mennä todella mukavasti.

Jutelkaa etukäteen vaihdosta ja mahdollisesti sen syistä, mutta ilman mitään kyynelehtimisiä. Jos asia esitetään positiivisessa valossa, niin onhan laspen helpompi ottaa tieto ihan tyynesti vastaan. Luultvasti teillä on hoidon alkuun suunniteltu muutama harjoittelupäivä, joka sekin auttaa sopeutumisessa.