Kumman kuuluisi ottaa yhteyttä ensin?
Siis kummiasiaa..
Minulla on noin. 6-vuotias kummipoika. Olen ollut pojan äidin kaveri aikoinaan. Pojan syntymän ja kummiksi tulemisen jälkeen yhteydenpito jäi.. ei tapahtunut mitään kummallista. Se vain jäi.
Olen kuitenkin muistanut kummipoikaa paketilla aina jouluisin, siis lähettänyt sen.
Minusta olisi ollut mukavaa, jos minut olisi kutsuttu joskus esim. syntymäpäiville tai jotain..
Myönnän, että olisinhan minäkin voinut pitää yhteyttä..
Miten jatkaisitte kummina olemista. Perhe ei näkäjään halua kuitenkaan pitää yhteyttä..
Kommentit (2)
ole pelkästään kummilapsen vanhempien syytä, vaan vikaa on itsessäänkin. Siksi sinä voisit olla aloitteellinen ja vaikka soittaa ja kysyä kuulumisia ja sanoa, että haluaisit olla tekemisissä nykyistä enemmän. Pyydä heitä käymään, ehdota yhteistä ulkoilua tms. Voi olla, että asia kiusaa heitäkin, mutta kumpikaan ei saa aloitetta tehdyksi. Ja tutustu myös lapseen. Tuon ikäisen kanssa voi jo jutella puhelimessa ja kunhan tutustutte paremmin, voit pyytää häntä käymään yksin tai mennä hänen kanssaan uimaan/leffaan/pulkkamäkeen tms.
mutta kiitoksia saati synttärikutsuja ym. ei tipu. Kaiken lisäksi tämä ihminen on vielä kummitäti omalle lapselleni, jota ei ole muistanut millään tavalla pariin vuoteen.
Tuntuu tyhmältä olla lahjakoneena. Mutta tämä ihminen ei edes vastaa viesteihini. Täytyy varmaan lopettaa lahjojen lähettäminen, kun ei niitä arvosteta....varmaan.