Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva mulla ei ole sitten isää :(

Vierailija
23.11.2009 |

Tilasin kirkkoherranvirastosta tiedot itsestäni ja vanhempien kohdalla lukee pelkästään äitini nimi. Mitään uutta siinä paperissa ei muutenkaan lue ja mä olen niin pettynyt. Olen siis isätön, juureton ja vissiin taivaasta tipahtanut. On se niin väärin ja julmaa, että äitini on oikeuteni isään vienyt.

Mä en siis tiedä yhtään mitään isästäni ja en kai koskaan saa tietääkään. En nimeä,en yhtään mitään. Mä aikasemmin jo kirjoitin täällä tästä samasta aiheesta. Onko nyt siis niin, että tämä oli tässä vai vieläkö on toivoa saada tietää se isän nimi ?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kysy sukulaisilta tietävätkö he jotain mutta ovat äitisi vuoksi vaienneet

Vierailija
2/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se ei kuule ole sun äitis syy, että miksi isäsi nimeä ei papereissa ole. Ehkä isäsi ei ole sitä sinne halunnut tai äitisi ei edes tiedä kuka isäsi on tai jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän ei vaan kerro mitään vaan vaikenee tai vaihtaa puheenaihetta. En ole myöskään tekemisissä äidin sisarusten tai muun suvun kanssa: en ole koskaan ollut, joten en tunne heitäkään. Ei ole mitään linkkiä mistä voisi lähteä asiaa selvittämään. Tuo kirkkoherranvirasto oli ainoa oljenkorteni ja nyt sekin siis käytetty.

Ap

Vierailija
4/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se ei kuule ole sun äitis syy, että miksi isäsi nimeä ei papereissa ole. Ehkä isäsi ei ole sitä sinne halunnut tai äitisi ei edes tiedä kuka isäsi on tai jotain?

Kyllä äitini jotakin tietää sehän on selvä. Vaikka ei varma olisikaan isästä niin kyllä jokainen tietää kenen kanssa on tullut seksiä harrastettua. Antaisi niitä nimiä minulle tai kertoisi edes jotain. Mulla on myös kaksoisveli eli meitä on 2 isätöntä. Kyllä tälläinen kalvaa mieltä.

Ap

Vierailija
5/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden yön jutusta. Mies hävisi aamulla eikä sen koommin ole näkynyt...ehkä on parempi joskus, ettei sitä isää etsi, ehkei sitä voi edes löytää. Ja jos voi, niin miten on, syntyisikö suhde helposti, jos taustalla "vahinko". En nyt sano, että sinulla olisi näin.

Vierailija
6/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei äitisi voi vaieta asiasta!

Itse sinun tilanteessasi sanoisin suoraan ettei nyt vaihda aihetta ja kertoisin että tämä asia raastaa minua ja miten haluan tietää isästäni.

Vierailija
7/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei ole mikään ihme, että ei kerro asiasta. Ei ehkä edes tiedä isäsi nimeä.

Tai sitten äitisi ollut niin humalassa ettei muista asiasta mitään.

Vierailija
8/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei ole mikään ihme, että ei kerro asiasta. Ei ehkä edes tiedä isäsi nimeä. Tai sitten äitisi ollut niin humalassa ettei muista asiasta mitään.

Vierailija
9/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi ei tiedä, voihan hän senkin myöntää. Pääasia, että kertoo nyt tietonsa asiasta. Sinulla on oikeus siihen!

Itseasiassa mulla on lähisuvusta vähän samanlainen tapaus, jossa vanhempi nainen ei suostunut kertomaan isänsä henkilöllisyyttä. Me epäiltiin jo kaikki, ettei tiedä sitä ja asia on siksi häpeällinen. Kuolinvuoteella oli puolisonsa, 54 vuoden avioliiton jälkeen, puristanut väkisin lasten takia tiedon isoisästä. Silloin oli lopulta sanonut nimen itkuisena, muttei suostunut puhumaan asiasta lisää. No, nimi oli isoisälle tuttu ja ko. mies oli asunut aikanaan siinä melkein naapurissa. Kuollut jo joskus vuonna -60. Vaikka kyse oli lapsenlapsista, niin kyllä he halusivat tietää, kuka heidän äitinsä isä on ollut.

Vierailija
10/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen olet?

Mulla samatilanne ja enkä tiedä kuka isäni on. Eikä äitni sitä kerro vaikka kysynyt olen. Ovat olleet "oikeudessa" jossa olisi ehkä isän nimi.

Koskaan en ole yrittänyt etsiä isääni vaikka mielessä on ajoittain käynyt.

Tekisi välillä mieli edes yrittää etsiä mutta en ole saanut aikaiseksi ja enkä tiedä mistä aloittaa.

Vierailija
11/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti panisin suhteen poikki äitiini, jos hän kohtelisi minua noin. On aivan käsittämätöntä, ettei ihminen kerro lapselleen toisen vanhempansa nimeä! Kuten täällä jo sanottiin, sinulla on oikeus tietää isäsi nimi. Kokisin tuon pimittämisen niin suurena epäluottamuksen osoituksena, että kertoisin äidilleni sen toimivan myös toisinpäin, oikein hyvää jatkoa vain. Tulisiko äiti siitä järkiinsä ja tahtoisi mieluummin säilyttää välit tyttäreensä ja avautuisi, en tiedä. Mutta ehkä on parempi elää sitten sitä ihan omaa elämäänsä, kuin tavallaan puolikasta elämää toisen armoilla.

Voimia.

Vierailija
12/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ei ole yhteydessä sukulaisiinsa? Oletko saanut alkusi insestin vuoksi? Äidilläsi voi olla ihan hyvä syy salata tapaus ja suojella sinua.

Vierailija
13/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen olet? Mulla samatilanne ja enkä tiedä kuka isäni on. Eikä äitni sitä kerro vaikka kysynyt olen. Ovat olleet "oikeudessa" jossa olisi ehkä isän nimi. Koskaan en ole yrittänyt etsiä isääni vaikka mielessä on ajoittain käynyt. Tekisi välillä mieli edes yrittää etsiä mutta en ole saanut aikaiseksi ja enkä tiedä mistä aloittaa.

se ei maksa yhtään mitään ja siellä ehkä saattaisi olla vanhempien kohdalla isäsi nimi: minulla ei siis ollut ja sitä pahoittelivat saatekirjeessäkin joka tuli kirkkoherranvirastosta.

Ap

Vierailija
14/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ei ole yhteydessä sukulaisiinsa? Oletko saanut alkusi insestin vuoksi? Äidilläsi voi olla ihan hyvä syy salata tapaus ja suojella sinua.

olenhan jo aikuinen ja sekin olisi parempi kuin ei mitään. Kyllä mä olen välillä miettinyt että katkaisen välit äitiini ja itseasiassa olenkin vähän ottanut häneen välimatkaa eli en soittele hänelle enää joka viikko enkä pyydä kylään enkä ole aikoihin käynyt hänenkään luonaan, vaikka samassa kaupungissa asutaankin. Joskus tämä asia piinaa mua niin paljon, etten pysty nukkumaan enkä syömään ja se taas aiheuttaa sen, että olen väsynyt, kiukkuinen ja itkuinen. Lasteni takia mä kuitenkin aina tsemppaan ja ns nousen jaloilleni: ilman heitä olisin varmasti hajonnutkin. Mun lapsilla on sentään isä elämässään ja ketään sen enempää syyttelemättä, mutta mä en voisi ikinä omalle lapselle / lapsille edes tehdä sellasta temppua, että pimittäsin tiedon heidän isästään. Paska isäkin on kuitenkin isä ja mulla ei ole edes sitä.

Ap

Vierailija
15/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti "nuoruuden" viime hetkillä minut päätti pitää, ei ollut enään niin nuori.

Joskus sanonut että isä olisi jo kuollut, ollut silloin sairaalassa(?)

ja ehdokkaita olis jopa kaksi??!! Sanoi myös että veisi nimen hautaan asti..

Täytyy kokeilla jos siellä olisi nimi.

Minkäs ikäinen olet? Mulla samatilanne ja enkä tiedä kuka isäni on. Eikä äitni sitä kerro vaikka kysynyt olen. Ovat olleet "oikeudessa" jossa olisi ehkä isän nimi. Koskaan en ole yrittänyt etsiä isääni vaikka mielessä on ajoittain käynyt. Tekisi välillä mieli edes yrittää etsiä mutta en ole saanut aikaiseksi ja enkä tiedä mistä aloittaa.

se ei maksa yhtään mitään ja siellä ehkä saattaisi olla vanhempien kohdalla isäsi nimi: minulla ei siis ollut ja sitä pahoittelivat saatekirjeessäkin joka tuli kirkkoherranvirastosta. Ap

Vierailija
16/18 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi kaverini sai "tietää isänsä" vasta parikymppisenä. Äiti oli vaiennut tästä juuri siksi, että oli tullut teinityttönä puskaraiskauksen uhriksi.

Sanoisin tätä asiaa läheltä seuranneena, ettei ehkä ole sellainen asia joka kannattaa tietää.

Hän ei siis saanut mitään tietoa isästään, paitsi että kyseessä oli pahemman luokan sairas hullu. Siinä kaikki.

Vierailija
17/18 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kun kirjoitit aikaisemmin, uskon että asia selkenee, harva ihminen katkaisee välinsä sukuun turhaan, ja aika epätodennäköistä että äitillesi olisi sekä isäsi että sukusi suhteen tapahtunut eri asiat jotka johtavat tälläiseen puhumattomuuteen (tai sitten äitisi on todella hankala)... eli sukulaisilta ne isän/tapahtumien tiedot... ja lue ne äitisi päiväkirjat!

Vierailija
18/18 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus isäni nimen pusertanut äidiltäni ja yrittänyt jäljittää, tuloksetta. Mistään ei löydy sen nimistä miestä. Tulee mieleen, että tiesikö äitini miehen oikean nimen... Äitini vannoo, että miehen nimi on se mikä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän