Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on MATURITEETTI eli kypsyysnäyte ?????

Vierailija
23.11.2009 |

Minulla on se piakkoin edessä. Itse asiassa todella pian ja olen kuullut, että maturiteetissa ei saa referoida omaa opinnäytetyön aihetta, mutta maturiteetin täytyy kuitenkin perustua siihen.

Mitä tämä nyt käytännösää sitten tarkoittaa?

Kertokaa esimekkejä millä tavalla olette kirjoittaneet omasta opinnäytetyön aiheesta maturiteetissa, ettei se olisi toistoa opinnäytetyöhön. Kiitos!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta liittyy aiheeseen. Suosittelen kertamaan perusjutut kieliopista ja muista. Kypsyyskokeessa mitataan nimittäin myös sitä kuinka hyvää äidinkieltä kirjoitat (kielioppi yms.)

Vierailija
2/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta liittyy aiheeseen. Suosittelen kertamaan perusjutut kieliopista ja muista. Kypsyyskokeessa mitataan nimittäin myös sitä kuinka hyvää äidinkieltä kirjoitat (kielioppi yms.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja asetti jonkun graduani koskevan tai siihen liittyvän kysymyksen, johon piti vastata. Mulle sanottiin, että jos on gradunsa itse tehnyt, niin ei hätä päivää sen kanssa. Muuta en muista.

Vierailija
4/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. josta teit opinnäytteen. Asiantuntijan kirjoittama essee, joka seisoo itsenäisesti omana kirjoitelmanaan ilman että tietäisi opinnäytteestäsi.

Vierailija
5/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

napattu teoriaosuudesta.

Vierailija
6/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin, että pointtina on todentaa, että olet itse gradusi kirjoittanut. Siis varmennetaan, että tunnet alan ja aiheen.

Vierailija
7/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoriaosuudesta ja yhden empiirisistä tuloksista.

Joskus teen yhdistelmiä tai soveltavia kysymyksiä.

2-3 kysymystä, yhteen vastataan.

Vierailija
8/8 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme valinnaista kysymystä kandintyöstäni. Yhteen niistä vastasin neljän sivun mittaisesti. Siinä minun maturiteettini.