Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö abortoida kolmas lapsi jos ei jaksa kunnolla kahtakaan?

Vierailija
22.11.2009 |

Jos ehkäisy pettäisi ja liian rankkaa on jo kahdenkin kanssa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä abortoisin.

Vierailija
2/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi myös jo olemassa olevan lapsen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole enää haluja tulla raskaaksi. Abortti ei ole ehkäisykeino, eikä kolmannen lapsen riskiä kannata ottaa jos ei entisienkään kanssa jaksa.

Vierailija
4/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi miten?

No kyllä sitä voi olla aidosti väsynyt niin miksi tarttee ehdointahdoin synnyttää lisää lapsia ja väsyä lisää? Että alkaa ajattelemaan lastensa tai itsensä tappamista?

Kyllä minusta on aiheellista miettiä tekojaan ennenkö on liian myöhäistä.

Apua voi kysyä myös vaikka neuvolasta. Mutta en menisi synnyttämään ylirasittuneena, eikä tiedä haluaako lisää lapsia!

2

Vierailija
5/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vasta nyt alkaa tykästyä vauvaan kun hän on lähes 6kk ja väsymys vähän helpottaa. ap

En kyllä enää yhtäkään aio synnyttää.

Vierailija
6/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumaliste. siis ihanko olet tosissasi??!! hanki sterilisaatio, ja pidä jalkas vielä varmuuden vuoksi kiinni ettei käy vahinkoa. siis alat TYKÄSTYÄ lapseesi joka on kohta 6kk. siis mitä ihmettä? miksi olet koskaan lapsia edes hankkinut??!!

tiedätkö paljonko suomessakin on pariskuntia jotka antaisivat mitä vaan että saisivat lapsen jota rakastaa, mutta eivät sitä lahjaa voi ikinä saada.

olen oikeasti erittäin järkyttynyt noista sun teksteistä.

pidä oikeasti huoli ettet voi vahingossakaan tulla raskaaksi enää..

Vierailija
7/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat todella yleisiä, perheellisten äitien keskuudessa. Niistä ei vain puhuta ääneen. Syynä varmasti juuri tuo väsymys. Surullista, mutta totta. Oma äitinikin abortoi neljännen lapsensa. Hän on kertonut siitä myöhemmin. Äitini oli aina yksin kanssamme, ja ihan loppu. En tiedä oliko oikea päätös. Luulen että oli. Toisinaan ajattelen syntymätöntä sisartani. Tunnen myötätuntoa äitiäni kotaan. Olen itsekin äiti, ja vaikea sanoa miten itse äitini tilanteessa toimisin...

Vierailija
8/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni saisi olla erittäin kova väsymys, että abortoisin.. Jos abortit ovat todella yleisiä perheellisten äitien keskuudessa, niin kertooko tämä siitä, että ehkäisystä ei huolehdita kunnolla?

Yleisellä tasolla ajateltuna. Kuitenkin nykyään on saatavissa niin varmoja ehkäisykeinoja, että ne pettävät joillakin, mutta ei monilla.

Jos ehkäisystä ei ole huolehdittu kunnolla, niin en hyväksy aborttia. Aikuinen ihminen tietää riskit, ja ottaa tietoisen riskin raskaudesta, jollei huolehdi ehkäisystä. Silloin minusta tulisi kantaa vastuunsa, antaa lapsen syntyä ja huolehtia hänestä. Lähtökohtaisesti ajattelen näin, mutta jokaisen tilanne on erilainen..

Vierailija
9/12 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos "vahinko" kävisi, niin minun mielestäni ei kannata tehdä aborttia (vaikka sitä ei muuten vastustaisikaan), sillä oman ja monen kaverini kokemuksen mukaan kolmannesta helpottaa! Se tasapainottaa perheen. Ehtii viettää laatuaikaa yhden kanssa kun kaksi pitää seuraa toisilleen. Loppuu ne jatkuvat tappelut äidin huomiosta. Ainoastaan se raskausaika on helvettiä, mutta onneksi rajallinen aika.

Vierailija
10/12 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesit kyllä, että täysin varmaa ehkäisyä ei ole. Omien himojesi takia tuossa tilanteessa olet. Kanna vastuu.

Vierailija
11/12 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...raskaana eikä abortoimassa, näin alkuperäisestä viestistä ymmärsin. Joten mitään ongelmaahan ei ole; ehkäisy kuntoon ettei tarvi tuollaisia huolehtia.

Mä ymmärsin, et oikeasti ap haluaa siis puhua siitä, ettei jaksa kahden nykyisen lapsen kanssa. Se onkin jo asia erikseen ja siitä vois tehdä uuden aloituksen.

Vierailija
12/12 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA jos vahinko sattuisi käymään, kannattaisi todellakin harkita aborttia. Jokainen tietää itse oman jaksamisensa rajat, ja jos todella olisi niiden lähellä (eikä siis mitään "aamuisin väsyttää vähäsen" -syitä, pilaisi kolmen lapsen elämän sen sijaan, että olisi kahdelle todella hyvä äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän