35-vuotiaat naiset, minkälainen on elämäntilanteenne tällä hetkellä?
Kommentit (84)
matkustellut viimeiset kymmenen vuotta ympäri maailmaa ja pitänyt hauskaa.
Olen asunut neljässä maassa eri pituisiä pätkiä.
Tohtorin tutkinto ja vakituinen työpaikka tällä hetkellä. Asun miesystävän kanssa ja odotan ensimmäistä lastamme. Oman kodin ostoa suunnitellaan.
Nyt vihdoin alkoi tuntua siltä että olen nänyt tarpeeksi maailmaa ja voisi alkaa rauhoittua.
kaksi lasta 6 ja 8 v, aviossa yli 10 v, ok-talo ja farmarivolvo, akateeminen ammatti, vakipaikka vuodesta 2000... siis juuri sitä elämää, jota joskus kammosi ja nyt se tuntuu ihan hyvältä :-)
2 lasta, ja kotona ollaan. Töitä on tehty ja koulut on käyty. Nyt junnataan paikallaan vaan jonnekin tästä varmana taas sitten kohta pitäs suunnata. Mies on ja ilmeisesti pysyy.
Naimisissa toista kertaa, tällä kertaa "sen oikean" kanssa. Tästä liitosta yksi lapsi, toiveissa toinen, mutta eipä ole vielä tärpännyt.
Akateeminen tutkinto ja työkokemusta toistakymmentä vuotta. Suht' tyytyväinen työhöni, vakipaikka ja hyvä palkka.
Velaton omistusasunto kivalla alueella. Tosin mielessä isomman hankinta ja velan otto.
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen elämääni, tuntuu, että parempaan päin on kaiken aikaa menty pitkällä tarkastelulla, vaikka notkahduksiakin on matkalla ollut.
Akateeminen koulutus mutta ura jäi lyhyeksi. Nyt koulutusta vastaamattomissa töissä omasta halusta. Parisuhdetta takana 15 vuotta. Hyvin menee. Omakotitalo. Yksi lapsi. Terveys hyvä, mutta enemmän voisi liikkua ja syödä terveellisemmin. Elämä on enimmäkseen arjen pyöritystä. Toivoisin enemmän aikaa ja energiaa elämästä nauttimiseen...
asuttu saman verran ulkomailla, odotan kolmatta lasta, naimisissa 5 vuotta. Suomessa ei ole vakityöpaikkaa odottamassa. Amk-tutkinto ja pakerran ylempää amk-tutkintoa. Suomessa odottaa tontti, ehkä rakennamme, ehkä emme, who knows?
kaksi alle kouluikäistä lasta. Ammatti sairaanhoitaja ja vakityö akuutilla osastolla mielekkäässä työssä.
Samam mies jo teinivuosista ja ihan normi keskiluokkainen elämä. Eli kaksi autoa, omakotitalo,loma-asunto ja lainaa yhteensä alle 60 000e. Elämä välillä tasaisen tylsää, mutta silti asiat ovat hyvin ja olen onnellinen siitä mitä minulla on.
Haaveilen lottovoitosta ja yhdestä välivuodesta, jolloin koko perhe voisi vain olla yhdessä ja reissata mihin mieli tekisi.
jota rakastan ja teen töitä kun huvittaa
2 parasta lasta, kolmas tulossa
mies säännöllisesti poissa ja huippu tyyppi
musiikkia
ystäviä
hyvää ruokaa
paljon lainaa, mutta sellainen koti jossa jaksaa elellä!
-kaksi pientä lasta, olen kotiäitinä
-naimisissa elämäni rakkauden kanssa 10v
-tuore yliopistotutkinto, ei vielä työkokemusta eikä vähään aikaan tulossakaan
-asutaan ulkomailla eli sukulaiset ovat kaukana
-fyysinen kunto tällä hetkellä huonohko kun aika ei (olevinaan) riitä pienten lasten kanssa kuntoiluun
-tulevaisuuden suunnitelmat kovasti haussa; lisää kotiäityttä vai uraa rakentamaan? Lisää lapsia vai helppo elämä kahden lapsen kanssa? Jäädäkö tänne lämpimään vai palatako Suomeen? Asuako vuokralla vai ostaako / rakentaako oma koti? jne.
-->Kolmenkympin kriisikö? :)
nyt äippälomalla (loppuu kun toi 35 tulee täyteen :-), opistotason ja akateeminen tutkinto, oma asunto ja osuus lainasta noin 40000, pätkätöissä samassa paikassa 8v, jatkuu ä-loman jälkeen, pätkällä kylläkin. Mieskin löytyy.
Oikein hyvä.
Kiva mies, jota rakastan.
Korkeakoulututkinto.
2 alle kouluikäistä lasta.
Vakituinen työ, josta tosin en ehkä nauti niin paljon kuin ennen lapsia.
Oma koti, ei lainaa.
- Luultavasti opiskelen silloin, kun keväällä tarkoitus hakea erillisvalinnalla yliopistoon maisterin tutkintoa lukemaan.
Nyt:
- Miehen opintovapaan vuoksi kaukana kotiseudulta, mutta kuukauden päästä E-Suomen, ihanaa! Odotan todella kovasti, lapsuuden kotikaupunkiin muutetaan. Asumisoikeusasunto sieltä jo hommattu.
-Lapsia kolme, joista yksi koululainen.
-Irtisanouduin työstäni vuosi sitten, olin leipääntynyt (ja muutettukin oltiin), en halunnut enää sinne takaisin. Joten jatkossa opiskelemaan ja ehkä samalla töitä jos löytyy...
-Ei velkaa, käyttö- ja harrasteauto löytyy sekä nyt tuo asumisoikeusasunto, opiskelupaikkakunnalla vielä hetken vuokralla.
-Amk-tutkinto maa- ja metsätalouden puolelta
-Naimisissa ja sama mies 13v, hyvä parisuhde:)
-Hyvä taloudellinen tilanne, miehellä hyväpalkkainen työ, amk-tutkinto hänelläkin, kohta gradua vaille KTM.
-Kotiäitinä siis parhaillaan. Odotan positiivisella jännityksellä tulevaisuuden kuvioita, kaikki niin avoinna kuitenkin...
-Hyvä elämäntilanne siis.:)
Mielenkiintoinen ketju!
- akateeminen loppututkinto
- vakituinen koulutusta vastaava työ
- kolme lasta, vanhin 13 v.
- 17 vuotta kestänyt parisuhde
- omakotitalo
- omaa aikaa voisi olla enemmän, muuten kaikki hyvin
vakituinen työ, kuten miehelläkin
lukio+amk-tutkinto
suurperhe+lemmikkejä
ok-talo, lainaa maksellaan
ensimmäinen avioliitto molemmille, pitkä ja hyvä
Naimisissa, 1-v. lapsi ja toinen tulossa. Akateeminen loppututkinto. Yrittäjänä töitä on riittänyt. Suhde on enimmäkseen kiitettävä, melkein 8 v. ollaan oltu yksissä.
Ja paritalossa asutaan, velkaa on rutosti.
okt-talossa asustellaan. Lukion jälkeen en ole mitään koulua saanut päätökseen, vakitöissä olen ollut koko ajan, palkka todella hyvä, mutta haaveilen alanvaihdoksesta. Elämä on mallillaan, mistään ei ole puutetta.
Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta nayttaisi etta kaikki on omakotitalo-volvo-tyylia.
Mutta en usko etta ne menevat ja muutenkin erilaiset aidit taalla pyorisi :)
Lapsi 1/2v.
Äitiyslomalla, jatkan hoitovapaalla kunnes muksu 3v.
Lainaa miehen kanssa yht. n.20t€
Omakotitalo.
Autoja 3kpl.(joo, tiedän. Mihin 2 ihmistä tarvii kolmea autoa...)
Sama mies ja työnantaja 20v. Välillä kyllästyttää, kuulunee asiaan.