35-vuotiaat naiset, minkälainen on elämäntilanteenne tällä hetkellä?
Kommentit (84)
34v
- 3 lasta alle 5v
- kaunis iso ok talo
- 2 autoa
- sielunkumppani aviomiehenä, joka elättää koko perheen
- unelmieni osa-aikatyö harrastuksena
- harrastan monta kertaa viikossa mieliurheiluani
- nyt juuri terveet lapset
- uskolliset ystävät
- uskollinen aviomies
- terveys kohdillaan juuri nyt ja olen 1v aikana toteuttanut kaksi aikaisempaa haavettani
- ei tarvitse enää tavoitella kuuta korkeammalle
- niin onnellinen etten olisi ikinä voinut kuvitella että elämäni olisi näin mahtavaa
eläin, mies, vakituinen hyväpalkkainen helppo työ, tylsää, ulkonäkö rapistuu viimeistään huomenna, henkevyys ei kannata...
Asutaan rumassa tavisrivarissa ison kaupungin lähiössä ja viihdyn siellä. Asumismuoto hyvä pikkulasten kanssa. Haaveissa omakotitalo kun lapset ovat vähän isompia. Olemme molemmat akateemisesti koulutettuja, minulla hyväpalkkainen, vastuullinen ja välillä aika stressaava työ, miehellä hunopalkkainen, mutta vähintään yhtä stressaava. Ollaan varmaan aika keskituloinen perhe, mutta ei tunnu siltä - kaikki raha mitä tienataan, myös kulutetaan ja mihinkään ylellisyyteen ei ole varaa.
Kolmen pienen lapsen äitinä elämä on aika kiireistä - astenhoitoa, työssäkäyntiä, kotitöitä... Odotan suoraan sanottuna, että lapset kasvaisivat ja jäisi enemmän aikaa omiin puuhiin. Mutta toisaalta taas pikkulapset ovat niin ihania, että joskus taas huomaan haaveilevani vielä neljännestä.
Takana kolme tutkintoa (viimeisin ylempi korkeakoulututkinto), jatko-opinnot ovat kesken.
Vakituisessa työssä (jos mikään enää nykyään on vakituista). Mieheni kanssa ostimme asunnon pari vuotta sitten. Nyt olen vanhempainvapaalla, ensi vuoden puolella teemme miehen kanssa vaihdon ja minä menen töihin, hän jää kotiin. Meillä on yksi lapsi.
Lisensiaatti, ei lapsia, töissä vaki- vaan ei mielipaikassa, naimisissa, vuokralla.
- 8v lapsi (ekasta avioliitosta)
- naimisissa
- oma asunto
- AMK tutkinto
- vakituinen työ
Yhdessä miehen kanssa ollaan oltu 18v joista naimisissa 13, kolme lasta (9, 11 ja 13v), okt, enää vähän asuntolainaa (ottaen huomioon minkälaisia lainoja nykyään ihmisillä on), vakituinen työpaikka, viisi lemmikkieläintä, mukavaa lupopsaa elämää kun on jo isot ja omatoimiset lapset
- 1 leikki-ikäinen lapsi
- ihana mies
- kaksi akateemista loppututkintoa
- väittelen tohtoriksi parin viikon päästä
- mielenkiintoinen, mutta määräikainen työ
- oma koti pk-seudulla, josta lainaa jäljellä 70 000 euroa
- hyviä ystäviä
- vapaa-aikaa järjestyy, kun miehen kanssa vuorotellaan
- matkustetaan perheen kanssa silloin tällöin
- liikkua voisimme hiukan enemmän, itse haluaisin olla vähän laihempi, mies hiukan ylipainoinen
- toinen lapsi olisi jossakin vaiheessa ihana, mutta haluaisin ensin saada vakituisen työpaikan
3 lasta saatu 4 vuodessa. Onneksi pahimmat vauvavuodet ovat jo ohi. Ei lisää vauvoja meille! Hoidamme lapset pääasiassa itse, joten omaa aikaa ei ole.
Just tänä vuonna muutettu uuteen okt:oon unelmapaikalle. Tätä on odotettu vuosikaudet kun asuimme ensin 6 vuotta täysin väärässä paikassa.
Lainaa on siis liian paljon tuloihin nähden, silti en murehdi, vaan olen onnellinen näin. Asuminen on meidän perheessä se tärkein juttu.
Terveys on onneksi vielä molemmilla hyvä.
Mitään vakipaikkaa mulla ei ole. Olen lähes valmis FM, mutta teen nyt jo 5 vuotta omalla toiminimellä hommia. Viihdyn hyvin näin:). Oikeastaan EN HALUAKAAN mitään tylsää vakivirkaa tms. Liian rajoittavaa mulle, en kestä pomoja:).
Miehen kanssa olemme olleet yhdessä yli 20 v. Hän on se sielunkumppani ja paras ystäväni. VÄlillä on tylsää, mutta välillä taas ei!
Rakastan elämääni!
No tässä vähän "ei-niin-onnellinen" tarina erotuksena näihin hehkutuksiin. Olen asumuserossa, joutunut eron myötä myymään unelmatalon ja "jouduin" vaihtamaan paikkakuntaa ja muuttamaan rivitaloon. Asun lasteni (4- ja 7-v) kanssa ja heistä olen onnellinen, vaikka elämä muuten onkin aika synkkää ja rankkaa tällä hetkellä. Asuntolainaa jäljellä 25 vuotta.
AMK-tutkinto, pätkätyö, enkä ole yhtään varma, että haluan tehdä tätä samaa työtä edelleen.
Eli hieman eksyksissä ja uusi suunta haussa kaikin tavoin :-)
- 2 lasta, ihanaa tyttöstä!
- humöörintajuinen mies joka elättää meidät. Tullaan hyvin juttuun 10 v:n jälkeen, mies ja minä. Hyvä valinta, aikoinaan.
- Okt, vanha, moni ei muuttais tänne kirveelläkään. Ei tuulikaappia tai kodinhoitotilaa. Tykätään. Velkaa 90 000. Mies makselee, mä siten joskus. Paljon ois hommaa. tehdään sitä mukaa kun jaksetaan. remontointikin maksaa.
- FM, ei vakiduunia, free-töitä silloin tällöin. Hakeutuminen takaisin opiskelemaan mielessä
- elämänsisältö: taide ja kauneus. vähällä rahalla tullaan toimeen, ei ulkomaanmatkoja (vaikka mukavaahan se olisi)
-ressiä: huonot välit joittenkin sukulaisten kanssa, vanhat vanhemmat, ystävät kaukana.
- kohtuuterveys. liikkua sais enemmän.
- aika onnellinen olotila. 70 prosenttisesti huoleton ja onnellinen olotila. 30 % ajastani kaikki tulevaisuudessa huolestuttaa. Hyvä suhde.
- Naimisissa, kolme lasta (8, 5, 2)
- AMK-tutkinto, opiskellut nyt työn ohessa niin, että korkeakoulututkinto kahta tenttiä ja lopputyötä vaille valmis
- Vakituinen työpaikka, samassa paikassa jo 11 vuotta
- Muutama vuosi sitten rakennettu omakotitalo, maltillisesti lainaa
- Muutoin menee tosi mukavasti, mutta parisuhde menee päin pe***ttä, joten saas nähdä onko tässä ero tulossa... Tämä syö luonnollisesti myös yleistä onnellisuustasoa.
-Omakotitalo (asuttu kohta vuosi)
-2 lasta, 1 ja 5v
-vakituinen kokopäivätyö odottaa kun hoitovapaa loppuu
-avoliitossa, eli mies on, mut jota ei paljon näy
-käytännössä yh
-talossa myös kissa
* maisteri
* vakituinen työpaikka
* avioliitossa
* terve lapsi
* hyvä omistusasunto
* paljon ystäviä
* kivoja harrastuksia
* terveyttä
* hyvä elintaso
* kolme tervettä alle kouluikäistä lasta
* avioliitossa 11 vuosi meneillään
* uusi OKT, josta iso asuntolaina
* ylempi akateeminen loppututkinto, vakivirassa kohta 10 vuotta, mielenkiintoinen ja melko hyvin palkattu työ
* hyvät ja lämpimät suhteen läheisiin ihmisiin, ystäviin ja sukulaisiin
pätkätöitä, kaksi lasta->äitiysloma, väljähtänyt suhde; pölvästi ikääntyvä mies.
saman miehen kanssa avoliitossa jo 15 v.
Ja joo, olen itse ihan samassa jamassa tod. näk. muutaman vuoden kuluttua.