Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä sinun persoonallisuutesi oli kehittynyt "kokonaiseksi"?

Vierailija
22.11.2009 |

Itse nyt 25 ja huomaan että on arvot ihan kamalassa muutoksessa. Jos joku kysyy, niin en osaa vastata, koska tuntuu, että se mitä nyt ajattelen on niin suuresti ristiriidassa sen kanssa, mitä ennen ajattelin: enkä tiedä kumpi on totta (ts. onko tämä vain väliaikaista).

Onpa outoa huomata että oma persoonallisuus muuttuu!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voittoon, vaan lisävaikeuksiin. Tämänhetkinen psykologiantutkimus kyseenalaistaa kärsimyksen jalostavan vaikutuksen.

Vierailija
42/50 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaalla on selkeä kaksviitosen identiteetti, 36-v. hänen ikäisensä. Eikös se näin kuulukin mennä? Kasvua ikä kaikki...persoonallisuuden perusteet kaiketi jossain määrin muotoutuneet, mutta ikäkriisit kasvattavat meistä jokaista aina kuolemaan saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin tällä hetkellä hienosäädössä neljättä vuotta. Alkaa tuntua aika hyvältä, mutta kehitystä tapahtunee taas joskus ;)

Vierailija
44/50 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtui oikeastaan valmistumisen ja työelämään siirtymisen kohdalla. Olin tuolloin 26-27v. Samalla pysähdyin hetkeksi pohtimaan tulevaisuutta ja mitä siltä oikeasti haluan, mitkä asiat ovat minulle tärkeitä, mistä olen valmis luopumaan. Varmasti vastaavia mylleryksiä vielä tulee, mutta nyt kuitenkin viimeiset viisi vuotta on ollut todella seesteistä aikaa. Olen siis 32v.

Vierailija
45/50 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnosta, ei ihanteita, ei katkeruutta maailmaa kohtaan, ei anarkiaa. Olenko nyt kokonainen?

Vierailija
46/50 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valmiiksi en todellakaan tunne itseäni. Tuskin meistä kukaan on koskaan kokonainen, mutta elämä muuttuu aina vaan ihanammaksi kun ikää kertyy!

Vierailija
47/50 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja persoonallisuus kehittyy, näin ainakin minulla olen jo 34v ja nyt taas yksi kriisi päällä. Pitäisi keksiä mitä teen isona. Kaksi ammattia on jo, mutta ei töitä. Opiskelen jotain aikani kuluksi ja mietin mitä alkaisin tekemään (jos olisi varaa).

Vierailija
48/50 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 ja nyt tuntuu, että "persoonan eheytyminen" tapahtu noin 25 - 26-vuotiaana, mutta mistäs sitä tietää, kuinka tulevaisuudessa vielä muuttuu...

Vierailija
49/50 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 17-20 vuotiaana jouduin kyllä pistämään elämäni täysremonttiin. Eli kävin tuolloin läpi psykoanalyysin/terapian jossa tavoitteena on lisätä henkilön itsetuntemusta ja auttaa häntä rakentamaan personallisuuttaan uudelleen. Olen siis lähinnä valaistunut :D Ja ikää vasta 23.

Vierailija
50/50 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tänä vuonna olen kasvanut itsekseni :)

Nyt uskallan ja haluan olla se, mitä oikeasti olen. Arvomaailmani on pehmentynyt ja elämäntapani muuttuneet. Ennen rakensin identiteettiäni kaiken sellaisen varaan, mitä pidin "coolina". Nyt kuuntelen sydäntäni ja koitan sitä kautta löytää itseni. Joidenkin kavereiden mielestä olen varmaan kehittynyt tosi uncooliin ja tylsään suuntaan, mutta itse koen elämäni mielenkiintoisemmaksi ja rikkaammaksi kuin ennen. En enää kiirehdi tekemään ja kokemaan kaikkea. En tee mitään siksi, että kuuluu ja pitää (jotta olisin normaali), vaan siksi että haluan. Elämä on tässä ja nyt, jokaisessa arkisessakin hetkessä :)