Mitä pitäisit jos pappi puhuisi vihkitilaisuudessasi seksin tärkeydestä
Kommentit (13)
kyllä se on vaan todella tärkeä osa miehen ja naisen välistä suhdetta.
Sehän on täyttä totta. Ihan ok olisi.
Mielstäni papin tehtävä on joku muu kuin antaa seksivalistusta.
Minä miellän papin enemmän henkisten arvojen puhujana, papin kuuluu mun mielestä puhua uskollisuudesta, kunnioituksesta, sitoutumisesta, rakkaudesta jne.
Ei tartte puhua seksistä eikä raha-asioista vaikka nekin on molemmat tärkeitä asioita.
kuuluu kokonaisuuteen. Luulisi nuoren parin kuten naimisiin yleensäkin menevien olevan seksissä melko aktiivisia. Elämä joskus menee sitten niin että vaikka Jumalan kasvojen edessä on luvattu ummet ja lammet , ei aina mene niin.
Ja parisuhteestahan siinä vihkipuheessa on kysymys. Ja kuka normaalia elämää elävä on enää nykyään täysin kokematon seksin suhteen naimisiin mennessä? Jos ei kestä asiasta puhumista, ei ehkä ole valmis parisuhteeseen.
Eihän sitä muuten kukaan kuuntelisi.
Seksi on luonnollinen asia, jollain tasolla siitä sopii puhua myös vihkiessä.
ihan ok, mutta ei kiitos, jos paikalla olisi lapsia, kuten omissa häissämme oli.
seksi on erittäin tärkeä asia myös uskoville ja Jumalahan senkin on luonut, myös nautinnoksi :-)
meidän parisuhteessa. Keskinäinen kemia ja kipinä, jos sitä ei olisi ollut näinä viitenätoista aviovuotena, niin huonoina aikoina olisi ollut todella paljon huonompi tilanne.
mutta en olisi tykännyt. En puhu sukulaisteni kanssa seksistä (siis etenkään henkilökohtaisesti omaan seksielämääni liittyen) joten olisi häirinnyt isosti.
Mutta luulen, että useimmille siinä vaiheessa, kun ollaan menossa naimisiin, pitäisi korostaa, että suhteessa on muutakin tärkeää kuin seksi... Perinteiset puheet toisen huomioon ottamisesta ja arjen tuesta paremmin paikallaan.
Niin niin.......... -_______________________________-