Paljon teillä on mennyt/menee lasten joululahjoihin?
Ja montako lasta on?
Entä puolisolle, paljon menee hänen lahjoihin?
Meillä 6 lasta ja hirvittää jo lasten lahjatoiveet. Muutama satanen pakko laittaa silti. Jos jokaiselle ostaa vaikka 60e:lla lahjoja niin menee jo 240e. Pojat (9 ja 10v) toivovat Nikko-autoja, muuta heille ei sitten paljon ostetakaan...
Kommentit (26)
Mummulta ja kummeilta tulee monta pakettia. Ja synntäritkin lapsilla melko lähellä joulua.
ja kaikista lahjoista vastaan minä itse. ja koen suurta nautintoa saada ostaa lahjoja. toivottavasti eivät apset muista aikuisina minua pahalla siitä että ostin liikaa "turhaa krääsää" lapsuuden jouluina.
lisään vielä että olen yh ja pienipalkkaisela kaupan allalla perusmyyjän palkalla ja olen joululahjoja ostanut pitkin syksyä. paketteja on niin maan penteleesti varastossa. rakastan hypistellä niitä kauniissa papereissaan :)
jouluna lapset sai joululahjaksi meiltä vanhemmilta kaivatun omakotitalon. Teimme kaupat menneellä viikolla ja muutto alkaa viikon päästä :)
Toki jotain pientä ehkä pehmeää pakettia ostamme ja muut paketit tulee kummeilta ja sukulaisilta.
Lapset on tästä niin onnellisia, ihanaa nähdä lasten suut hymyssä, koko ajan.
Nuoremmalle (5v) on jo kaapissa pari kirppislöytöä, ehkä hänelle saadaan alle satasellakin.
Vanhempi on 7v.
Miehelle max. satasella (hän toivottavasti pitää ostoksensa kurissa, sain jo etukäteen yhden kalliin lahjan...)
Teillä menee kyllä tuon laskukaavan mukaan 360e eikä 240e...
Ostan alesta ja etukäteen suuren osan - keskityn laatuun ja merkkeihin, ja yritän kovasti miettiä mikä lahja jonkun tekisi iloiseksi.
Tämän vuoden löytöjä mm. Legon poliisiasema alle 50eurolla, tuttavan lapselle talvi-crocsit alle 15 eurolla jne.
Eli omille lapsille Nintendo DSi (super-ale 90e) ja Lego poliisiasema ja DSi pelejä plus jotain muuta pientä, todennäköisesti kulutan n. 350e omiin 3 lapseen. Yksi iso toive jokaiselle.
Kummilapsille ostin vaatteita viime vuoden alesta (koko asu, siis esim. housut ja paita / takki Mexxilta tai Esprilta 10-20e), noi em. crocsit (-75% alesta) jne. Barbien ison auton löysin n. 20 eurolla, se myös (ovh 70e). Yhteensä kulutan n. 150e reiluun 10 lahjaan.
Vielä kun löydän jotain omille vanhemmille ja miehelle niin päästään johonkin 600-700 euroon. Mies saa vastata omasta suvustaan (= yleensä kukaan ei saa lahjoja)
Mutta jokaiseen löytämääni lahjaan olen erittäin tyytyväinen ja niin ovat saajatkin yleensä!
Meillä on kaksi lasta 5v. ja 2½v.
Heidän lahjoihin menee ehkä yhteensä vajaa 100€. Osan olen jo ostanut.
Miehen kans ollaan ostettu yhteinen lahja, maksoi 50 €. Ostan hänelle vielä jotain pientä varmaan, joka maksaa jotain 20€.
Molemmille ostettu nyt n. 50e arvoiset lahjat ja jotain pientä (max. 20e) ajattelin vielä ostaa. Miehen lahjaan menee about 30e tai sitten ostetaan jotain yhteistä isompaa.
2 alle kouluikäistä lasta, ehkä noin 100euroa per naama. Miehelle varmaan sitten kanssa satanen riittää. Sukulaiset, ystävät sun muut, niihin sitten parisataa. Ei ole 500euroa isompi meidän joulubudjetti tänä vuonna. Mies kai mulle kanssa jotain satkulla ostaa.
1 hyvät lelupaketit molemmille, 1 ja 3v. En ole vielä ostanut. Ehkä vaatepaketit päälle n 20 e per lapsi.
Ei ole niin tarkkaa. Rakastan itse nimenomaan ostaa omille lapsille lahjoja.
Meillä on viisi lasta, joista neljä teinejä, ja vaikka joitakin vaatekappaleita vain ostaisin, niin kyllä niihin uppoaa kummasti. Lahjatoiveet on kyllä ihan omaa luokkaansa, hyvä jos tonnilla per lapsi selviäisin, mutta yritän pysyä kohtuudessa. Yhteensä menee ehkä 1000 - 1500 euroa viiden lapsen lahjoihin.
meillä on aina "panostettu" jouluun, vaikka ollaan pienituloisia (n.1500€ kuussa yhteensä käteen). Lasten (3&5v.) lahjoihin menee varmasti n.600-800€. Nyt on esim ostettu iso duplo-nukkekoti pienemmälle, maksoi n.60€, duplo-bussi 20€ ja vielä on listalla pieni duplo-eläintarha, joka maksaa n.25€ (meidän 3v. RAKASTAA legoja, leikkii melkeinpä vain niillä). isommalle muutama peli, muutama Barbie jne. vaatteitakin vielä ajattelin molemmille ostaa, kun kuitenkin niitä tarvitsevat, etenkin isompi, joka kasvaa niin nopeasti. ja kirjoja molemmille.
Meillä on 5 lasta, heidän lahjoihin meni yhteensä 513€
Kummilasten (5) lahjoihin 352€
Miehen lahjaan 230€
Omat vanhemmat, miehen vanhemmat, mummini ja veljieni lahjat yhteensä 156€
Lasten hoitotätien + opettajien lahjoihin 89€
Joulupuu-lahjaan 23€
Kaikki yhteensä 1363€ pyöristettynä tasaeuroihin. Kauhean iso summa, koska lahjojen saajia on niin paljon. Toisaalta tuossa on kaikki ne minulle TÄRKEÄT ihmiset, joille haluan lahjan antaa. Ja jokainen lahja on huolella mietitty. Lisäksi Joulupuu-keräys on sellainen, johon joka ikinen vuosi osallistun.
ja aiotaan ostaa yksi yhteinen lelu n. 40 e ja sitten vielä molemmille 30 e vaatteita.. sitten jos on vielä jotain mitä tarvii niin ostetaan..
Miehen lahjaan menee 30 e..
menee varmaan n.1000e, 3 lasta. Kummien, kummilasten ja sukulaisten lahjoihin n.400e. toisille ostetaan yhdet lahjat, arvo n.100e
Vanhempien 4kpl ja sisarusten 4kpl lahjoihin 50e/ pää ja miehen lahjaan joku pari sataa.
Sitten on vie siskon lapsi (1kk) ja siihen menee joku 30e ja mummonlahja 20-30e
miehelle ja itselle saman verraan eli koko perhe yht 800 e joululahjat
Se maksoi 85 €. Lapsia on kolme, kaikkien lahjoihin sijoitetaan suunnilleen yhtä paljon. Yhteissummaksi tulee varmaan ainakin lähes 200 €/lapsi.
Ajattelin pärjätä yhteensä alle 100e:lla.
Miehelle ehkä 50e:lla.