Kuinka pitkään olit ollut miehesi kanssa, ennenkuin
tulit raskaaksi?
Nimimerkillä "ei malttaisi odottaa vaikka suhde on tuore" :)
Kommentit (18)
olemme olleet mieheni kanssa 2vuotta yhdessä josta 1½v avoliitossa(emme ole kihloissa). ehkäisyn jätin pois joulukuussa -08 ja heinäkuun lopulla tein positiivisen testin.
eli keväällä saamme esikoisemme elämäämme rikastuttamaan
ilman ehkäisyä tästä yli puolet. En ole tullut raskaaksi.
tuo päätyi kuitenki keskenmenoon. Uusi raskaus alkoi vasta 1v8kk suhteemme alkamisesta.
Nyt oltu yhdessä 7½v ja lapsia kaksi.
ja emme yrittäneet lasta kuin pari kuukautta.
Eikä sitä ennen ollut edes harkinnassa/mahdollista.
kolme vuotta. Yritystä oli kylläkin takana puolitoista vuotta, eli oltaisiin otettu vauva vastaan puolentoista vuoden päästä tapaamisesta. :)
Kihloihin mentiin 1,5v kuluttua ja naimisiin 2,5v kuluttua.
ei ollut mitään kiirettä lasten teon suhteen.
Joista n. 3 kk ollaan oltu naimissa. Puolisen vuotta yritetty lasta, ei ole vielä onnistuttu. Oltaisiin siis oltu valmiita n. 1,5 v kuluttua yhdessäolon alkamisesta. Suosittelen hetken odottamaan jos suhde oikeasti TODELLA tuore. Ettei tuu yllätyksiä. Joku puolisen vuotta nyt ainakin?? Vaikka yksilöllisiähän nämä on.. Ei sitä vaan halua näyttää itsestään niitä huonoja puolia sille toiselle, jossei tunneta ihan läpikotaisin.
Jos asiat olisivat menneet kuten toivoimme niin 1,5v.
Yritystä oli silloin takana 3kk.
Nyt oltu yhdessä n. 12v ja lapsia 3.
josta pari vuotta naimisissa,kun jätin hormoniehkäisyn pois. Meni muutama kuukausi, ei kylläkään joka kuukausi aktiivisesti yritetty osua ovulaatioon, vaan paneskeltiin kun halutti. Sillä periaatteella, et tulkoon jos on tullakseen.. Nyt rv 38+ synnytystä odotellessa :) Hyvä puoli on ollut, että toisen ihmisen tuntee aika hyvin, kun on asuttu yhdessä melkein suhteen alusta asti. Raskausaika on henkisesti ollut aika leppoisaa parisuhteen osalta.
Naimisiinmeno tuomitaan, ellei seurustelua ole takana vähintään pari vuotta. Mielellään pitäisi seurustella ainakin 5 vuotta ennen niin isoja ratkaisuja.
Muksuja ruvetaan kuitenkin tehtailemaan jo alle vuoden yhdessäolon jälkeen. Siinäpä vasta "vakaa" alku uudelle ihmiselämälle.
Minulla on yksi pitkäaikainen suhde takanani (7 vuotta), josta syntyi yksi lapsi neljän vuoden yhdessäolon jälkeen. Nyt siis uusi suhde ja se tuntuu niin oikealta..niin oikealta ettei koskaan kenenkään kanssa! Olen lisäksi 3-kymppinen ja lapseni, ainokaiseni, on jo pian 5-vuotias joten kovasti myös hänelle sisaruksen haluaisin. En kyllä viittä vuotta odottaisi jo ikänikään puolesta. Ap
Naimisiinmeno tuomitaan, ellei seurustelua ole takana vähintään pari vuotta. Mielellään pitäisi seurustella ainakin 5 vuotta ennen niin isoja ratkaisuja.
Muksuja ruvetaan kuitenkin tehtailemaan jo alle vuoden yhdessäolon jälkeen. Siinäpä vasta "vakaa" alku uudelle ihmiselämälle.
että lapsen tekoa pitää odottaa 5 vuotta, vaan arvostelen sitä yleistä ilmapiiriä, jonka mukaan lapsen voi tehdä heti, mutta naimisiin ei voi mennä ennen kuin on katsonut riittävän pitkään.
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että lapsia saisi tehdä vain vakaisiin, pysyviin, onnellisiin suhteisiin. Jos epäröi naimisiinmenon kanssa, niin silloin suhde ei täytä näitä kriteerejä. Eri asia ovat vakaumukselliset avoliittolaiset tai ne, joille naimisiinmenolla ei ole mitään merkitystä. Toivottavasti hiffaat eron.
Itsellä oli takana yli 10v lapseton suhde ennen nykyistä. Ja alusta asti tuntui siltä, että jos koskaan, niin nyt. Nyt yhteisiä vuosia yli 5 ja kaksi lasta. Ennen lapsenteko päätöstä ehdittiin kasvaa yhteen paljon enemmän kuin edellisessä pitkässä suhteessa ikinä.
...yli 11 vuotta? Joo niin kai sitten... Olin kuitenkin alle 30 kun lapsen saimme.