Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko kukaan Helsingin Veräjämäessä

Vierailija
21.11.2009 |

Millainen alue? Saisimme sieltä asunnon, mutta minkälainen alue on lapseperheelle? Kotimme olisi Sadon vuokratalossa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille, ja tosiaan Veräjälaakosn puolelle, Myllypellontielle olisimme muuttamassa. Kivalta alueelta siis kuulostaa. Menemme kohta katsomaan asuntoa, voi kun olisi hyvässä kunnossa ja mukava. Meillä on yksi tarhaikäinen lapsi, toivottavasti lähitarhassa olisi tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo huoneisto, kun sadolla on tällä hetkellä vain tuo vapaana siellä. Asunto oli kauheassa kunnossa! Pitäisi vaihtaa ihan kaikki, ja epäilen, että sato ei ala yhdellä kertaa remppaamaan sekä kylppäreitä että keittiöttä. Lattiat ja seinät myös. Ja se hella, luoja, kuinka ihmiset asuvat tuommoisen saastan keskellä. Jos saisin perusteellisen rempan, niin sitten voisin muuttaa.

Vierailija
4/9 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi myös tuo vertsun alue

Vierailija
5/9 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutko myös sadolla? Mulla tosi tarve saada isompi asunto, mutta en nyt kyllä tuommoisessa kunnossa olevaan asuntoon voi muuttaa. Harmittaa.

Vierailija
6/9 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kovasti: alueella on vain asuntoja (ja koulu ja päiväkoti), muttei kauppoja tai ravintoloita. Niinpä siellä ei liikuskellut juoppoja, nuorisojengejä tai muuta vastaavaa "ainesta".

Palvelut ovat sitten Oulunkylässä (ja Savelassa oli ainakin silloin ruokakauppa), eli kävelymatkan päässä. Junalla ja bussilla pääsi liikkumaan.

Alueella asui tosi paljon lapsia silloin 10 v sitten, joten meillä oli aina hiekkalaatikolla paljon seuraa. Omasta rapusta saatiin hyviä kyläilykavereita.

Ainoa huono puoli oli se, että lähipäiväkodit olivat tosi täynnä, ja kun menin takaisin töihin, lapsi joutui Sörnäisiin asti päiväkotiin. Onneksi se oli kuitenkin työmatkan varrella.

Vierailija
7/9 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ikään kuin osa Veräjämäkeä? Veräjämäki on siis se varakkaampi alue, missä on paljon omakotitaloja, ja 65A:n päättärin lähellä on Veräjälaakso, joka on pieni kerrostaloalue ja jossa nimenomaan on Saton kerrostaloja. Mun tietääkseni niitä ei Veräjämäen puolella ole.

Mä asun yhdessä niistä, olipa sattuma kun tää on aika pieni alue :) Siis tää seutu Otto Brandtin tie, Myllypellontie, Tulvaniityntie jne.

Se mikä kokemus mulla on alueesta - olen lapseton - on, että täällä on tosi paljon lapsia ja eri talojen lapset leikkii keskenään. Samoin vanhemmat on täällä aamut illat ulkona pihoilla lastensa kanssa (no niin on varmaan muuallakin, mutta oon vaan pannut merkille, että vanhemmatkin on kaverustuneet keskenään). Viime kesänä pistin merkille, että lapset leikkivät kirkonrottaa :) Musta tää on kivaa aluetta lapsille, voisin jäädä tänne jos omia tulisi.

Autoliikennettä ei juuri ole, nopeusrajoitukset on alhaiset ja tosiaan lapset saa varmasti toisista lapsista seuraa. Maahanmuuttajia on jonkin verran mutta ei mitenkään enemmistönä tai "haitaksi", jos ymmärrät mitä tarkoitan, ei siis tosiaan ole mitään slummia. Meidän talossa taitaa asua pari mamuperhettä.

Teinit ei täällä räyhää, koska alueella on oikeastaan vain näitä lapsiperheitä + yksinasuvia, täähän on aika uusi alue.

Yksi miinus on, että kauppaan (Ogeliin) on aika pitkä matka, tai no kävellen reilut 10 minsaa. Tosin kauppa-auto käy 6 pv viikossa. :) Päiväkoteja on lähellä kai kolme ja tuossa Veräjälaakson ala-asteella (tai se on joku Oulunkylän koulun sivupiste tms.) on eka ja toka luokka.

Täällä on luonto lähellä (Vantaanjoen ulkoilureitit, Pikkukosken uimarannalle 5 min. kävely) ja uuden asukaspuiston rakennustyöt on alkaneet. Tossa koulun pihalla pelaa lapset fudista iltaisin. Ainakin yksi leikkikenttäkin löytyy.

Mä itse viihdyn täällä tosi hyvin, kysy jos tulee jotain mieleen!

Vierailija
8/9 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo Savelassa on vieläkin ruokakauppa, ei oo vaan tullut käytyä. Juoppoja täällä ei tosiaan asu yhtään eikä muitakaan laitapuolenkulkijoita ole näkynyt. Ja ainakin meidän Sato-kämpässä on hyvä äänieristys, joten suht rauhassa saa asustella kuuntelematta muiden möykkää.

Vierailija
9/9 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veräjämäki on kiva alue.Bussilla ja junallakin pääsee hyvin suoraan kaupunkiin.Pyöräilymaastot ovat upeat ja koiran ulkoilluttamiseen mahtavat.Kaunis jokimaisema ja kiva uimaranta ovat pienen kävelymatkan päässä asunnoista.Kapakoita ei ole mikä on plussaa eli seutu on rauhallinen.Päiväkoti ja ala-asteen koulu ovat lähellä ja samoin bussin päätepysäkki.Viikin Prisma on on suuri kauppakeskus eikä kovinkaan kaukana asunnoista.Itse olen pyöräillyt usein kauppaan kesäisin koska maisemat ovat upeat.Kalastusmahdollisuuskin on olemassa joella.Metsämaisemaa riittää.Asuntoja on jo tarpeeksi ettei uusia enää rakenneta ainakaan Veräjämäen alueelle.Koirillekkin löytyy koirahotelli joten perheiden lomallelähtökin on varmistettu.Asuisin täällä pitempäänkin mutta ikää alkaa jo olla ja lapset ovat muuttaneet maailmalle joten haikein mielin olen joku päivä täältä lähtemästä pienempään asuntoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan