3kk kadonnut ruokahalu
Onko ihan ok tai normaalia, että pian 3kk vauva on ilmeisesti menettänyt ruokahalunsa? syö 2-3 tunnin välein, niinkuin ennenkin, mutta puolet, välillä vieläkin enemmän kuin puolet pienempiä annoksia?? Hampaita on kasvamassa, se ilmeisesti voi vaikuttaa asiaan? Kun on hetken syönyt, 20-30ml, alkaa veulaamaan tuttia, koittaa saada sitä pois suusta. Ja kiukku tulee, kun ottaa pullon pois, ja työntää pois suustaan, kun pullon sinne saa. Eri tutit ja pullot on kokeiltu, ei mitään eroa.
Vauva on pulloruokinnalla, joten syömistä on helppo seurata.
auttakaa!
Kommentit (4)
Mä ajattelinkin, että imettäessä tuo on ihan normaalia, koska maidon koostumus vaihtelee. Korvikkeella tosiaan eri asia. Veikkaisin tosiaan sitä, että hampaat on tulossa tai sitten lapsi on tulossa kipeäksi.
Jos tulee normaalimäärä pissavaippoja, niin en olisi huolissani.
Ja korviketta tosiaan ei ole pakko lämmittää. Mä en myöskään hirveästi pelaisi eri tuteilla. Tarjoat aina sillä millä ennenkin on mennyt. Tosin isommille vauvoille suositellaan isompireikäisiä tutteja. Olisiko aika siirtyä seuraavaan kokoon.
mennä 6 tuntia ettei maito maistu yhtään ja sitten joudun jo huijaamaan vauvan maidolle. Välillä söisi vaikka koko ajan. Ihan niinku meillä aikuisilla, ei aina ruoka maistu. Sitten kun menee monta monta päivää että syö oikeasti todella huonosti, voi mennä jo lääkäriin.
ja ne voi kiusata pitkäänkin. Meillä hammassyömättömyyteen on yleensä tehonnut kylmä muona. Mä olen opettanut kaikki 3 tenavaa jo aika pienestä juomaan korvikemaitonsa lämmittämättä. (Eka oli 3,5kk, toka 2kk ja kuopus 4,5kk kun siirrytty joko osittain tai kokonaan korvikkeelle). Esim. kuopukselle tuli justiin kaks hammasta ja hälle annoin maidon ja soseet jopa jääkaappikylmänä kun alkoi syöminen takkuamaan, ikää ipanalla on tosin 6kk.