Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen juomisesta, saisko vinkkejä

Vierailija
20.11.2009 |

Mies juo mielestäni paljon. Aina kun vaan mahdollisuus niin siideriä/lonkeroa kurkusta alas.

Perjantaina juominen alkaa jo kolmelta kun tulee töistä ja selittää että nythän on perjantai...Pitää rentoutua..

Viime perjantaina oli saunaillassa ja otti sellaiset kaatokännit että pääsi lauantaina kuudelta ylös. Siitä piti alkaa ottaa loiventavaa. Sunnuntai meni sitten huonon olon merkeissä ja maanantaina oli kireä kun korkkiruuvi ja epäili viinaa.. Kaksi päivää pystyi oleen ilman ja eilen kun menimme ravintolaan niin joi kun vettä siideriä... Ja tänään oli kahden ja kolmen välisssä juonut jo neljä lonkeroa. Mulla on synttärit ja pyysin hakemaan viinipullon illaksi meille (itse juon todella harvoin ja nytkin vähän mietin että kannttaako kun miehellä mielestäni ongelma). Mies lähti ja ihmettelin kun kestää.. Menin koiran kanssa vastaan ja sieltä mies käveli kaupasta puolen litran siideri kädessä juoden. Ja toinen oli laukussa plus se viinitonkka..

Ja väittää että ei ole mitään ongelmaa.. Ongelma olen kuulema minä. Kolme viikonloppua on mennyt samoissa merkeissä ja alkoholin käytöstä tapellen... Ja minussa on muka vika. olen liian tiukkapipoinen alkoholistiperheen lapsi joka ei tajua rentoutumisen ja juomisen eroa. Kiellän kuulema kaikki nautinnot jne...

Kesällä mies minun ollessa ystävän mökillä, lähti kahdelta yöllä lähibaariin ottamaan siiderin ja jätti kolmasluokkalaisen ja eskarilaisen yksin kotiin. Lapset ei heränneet mutta kun sain kuulla, meinasin kerätä kimpsut ja kampsut ja häipyä.. Seuraavan päivän oksensi kotona koko päivän krapuloissaan. Itse palasin kuudelta illalla kotiin ja lapset tohkeissaan selittää kuinka isillä oksennustauti:(

Koska miehen mielestä ongelma on minun, ei hänen, en tiedä mitä tehdä. Pitäisikö minun viinojen piilottelun sijaan antaa miehen juoda, kantaa vaikka viinaa kassikaupalla kotiin. Jos mies tästä tajuaisi jossain vaiheessa että ongelma on hänellä, ei muilla kun alkaa oleen aina kaatokännissä. Koska ainoa juomisen rajoittaja olen minä.

Mies ei ole ennen ollut alkoholi/humalahakuinen ja olemme olleet yhdessä 20 vuotta. Viimeisen kahden vuoden aikana alkon käyttö on kuitenkin lisääntynyt hurjan paljon ja tappelemme siitä viikottain.

Kamala ajatus että ottaisin avioeron mutta olen tosiaan itse avioeroperheestä enkä halua enää eläää sitä mitä lapsena jouduin elämään joten jos juominen jatkuu, ei ole vaihtoehtoja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä itse sait kokea, niin nyt sitten lopetat selittelyn ja siunailun ja alat etsiä uutta kämppää. Kun se löytyy, muutat lapsinesi ja jätät sitten (turvallisuutesi takia vasta sitten) eropaperit kärikseen.

Vierailija
2/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippaakaan agressiivinen. Ja on lapsille hyvä isä. Siksi tämä niin pahalta tuntuukin..

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkarille viina on rakkaampi kuin omat lapset. Tiedät sen kyllä itsekin. Mahdatko olla käynyt oman traumatuskasi kunnolla läpi, kun vielä roikut suhteessa.

Vierailija
4/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippaakaan agressiivinen. Ja on lapsille hyvä isä. Siksi tämä niin pahalta tuntuukin..

AP

mutta kun viinanhimo iskee niin saattaa kuitenkin jättää melko pienet lapset yksin kotiin.

Täällä ei saa kai nimiä mainita mutta eräs vanhempi julkisuuden henkilö on kertonut julkisesti, että kun hänen vaimonsa lakkasi peittelemästä juomista niin se auttoi. Eli sanoi esim. "Ei se nyt voi tulla puhelimeen kun makaa tuolla kännissä"

Eikä AA.ssa ole jotain omaisryhmiä ja vertaistukea?Löytyisiköhän sieltä sinulle jotain apua? Voimia sinulle!

Vierailija
5/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten palaa hermot kun ei saa ainettaan ja varmasti lyö ja seuraavana päivänä itkee kun ei muista mitä tuli tehtyä. Jossain vaiheessa kädet aloittavat vapinan ja silmien mykiöt haalenevat..

Vierailija
6/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa :(

Välillä meni jo ihan överiksi. Alkoi juomaan salaa, ja keksimään ties mitä, että voi juopotella.

Silloin oli pakko puuttua tiukemmin asiaan, ja jonkun aikaa olisin paljon vähemmällä juomisella.

Nyt on taas alkanut lipsumaan, milloin minkäkin tekosyyn varjolla.

Jos vaan olisin riittävän vahva, ottaisin lapset ja lähtisin, mutta se on niin vaikeaa :(

Vierailija
7/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni tilanteesta! pisti silmään tuo että vain alkoholisti pystyy ottamaan krapularyypyn. Kuvauksesi viittaa kovasti alkoholismiin. Käy ihmeessä tutustumassa www.minnesota-hoito.fi sivuihin. Todella hyvä hoito sekä alkoholistille että läheisille. Saat lisätietoa sieltä ja sinne voi myös soittaa. Mieheni raitistui tämän avulla kuutisen vuotta sitten ja on pysynyt raittiina. Viinaa on maailma täynnä joten piilottelu ei auta....ja jos mies ei halua muutosta tilanteeseen niin pelasta itsesi ja lapsesi!

Vierailija
8/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivän parat tiedä tuhoansa narkoosissaan. Voitte auttaa heitä tai auttaa itseänne ja loppua perhettä eroomalla menninkäisistä. He vievät muuten teidät mukanaan.

Vierailija
9/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksesta tiedän, että ennen kuin miehesi itse huomaa, että nyt on ongelma, et voi tehdä mitään hänen hyväkseen. Ethän halua lapsillesi tilannetta, että piilotat pullon ja miehesi hoksaa sen, suuttuu siitä ja lyö sinua lasten nähden?

Se ei todellakaan ole mitään kivaa katsottavaa. Itse pelkään vieläkin humalaisia miehiä eritoten, vaikka jo 23v olenkin ja varmasti osaan puoleni pitää.

Mutta suosittelisin asumuseroa. Miettiköön miehesi, sitten onko siihen aihetta vai ei. Jospa hoksaisi sitten, että jonkin lainen ongelma tässä on. Alkoholismi on sairaus ja siihen auttaa vain absolutismi. Eli siis turha odotella isoja näistä kohtuukäyttö-hoidoista.

Jaksamisia AP!

Vierailija
10/10 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja isäni viimein huomasi ongelmansa, kävi Minnesota-hoidon ja on nyt ollut raittiina yli 10 vuotta.