Uskaltaako vauvalle 6kk ottaa SI-rokotteen?
Kommentit (7)
maanantaina ja ti-ke oli pientä lämpöä ja hiukan normaalia enempi kitkua joten annoin muutaman kerran supon. Nyt on pikkuinen jo oma normaali itsensä : )
siis pahaa rokorereaktiota. Sisarella on paha kananmuna-allergia eikö vauvalle ole vielä kananmunaa kokeiltu....antaisivat kyllä, kun neuvolasta kysyin, kun ei ole todettua allergiaa.
ap
iskee,niin se on kyllä pahempi asia.
ja isosisaruksille 6 v ja 3 v, seka minulle 3-kymppiselle. Todistetusti allergikkoja tasta porukasta ainakin 2, tosin ei muna-allergiaa (toisaalta jos vauva ei ole altistunut munalle niin tuskipa ekasta kerrasta tulee myoskaan reaktiota? Ja olettehan te siella avun lahella jos reaktio tuleekin, anafylaksis ei yleensa tule isolla viiveella, ja muu reaktio ei ole hengenvaarallinen). Ylivoimaisesti pahin reaktio tuli minulle, rokotekohta kipeytyi, ja seuraavana paivana oli huimaava ja oksettava olo; ihan normaalia elamaa pystyin kuitenkin elamaan. Toiseksi pahin tuli 6 v:lle, han sai lievaa lammonnousua 37,5, ja kuulemma myos rokotuskohta oli seuraavana paivana kipea. Vauva ja 3 v eivat saaneet MITAAN reaktiota, edes rokotuskohta ei ollut kosketettaessa kipea. Toki tiedan etta tallaiset yksittaiset kokemukset eivat merkkaa sita etta toiselle ei voisi jotain tulla, mutta kunhan kerroin.
Eikä tullu mitää oireita,mun ei tarttenu antaa suppoa ja olin kyl
tosi yllättyny,ku kaikki edelliset rokotteet,mitkä kuuluu vauvoille
on tehny vauvan tosi kipeeks.
Isommalle tytöllekkä ei tullu mitää,hiukan oli ollu rokotuskohta arka ei muuta.
= ei mitään. Isommilla lapsilla tuli käsi pistoskohdasta kipeäksi parin päivän ajaksi. Mitä olen tuttavien kanssa keskustellut niin näyttää siltä, että aikuisilla rokotusreaktiot ovat olleet pahemmat kuin lapsilla. Voi olla tietenkin sattumaakin.
mietin. Tänään olis rokotusaika klo 15 saakka, joten pitäis päättää...