Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko ollut sikainfluenssaa?

Vierailija
20.11.2009 |

Uutisissa sanotaan, että tavallista influenssaa on tavallista vähemmän liikkeellä. Kun käytin 2-vuotiaani lääkärissä kuumeen uusittua, lääkäri sanoi, voi olla muutakin kuin sikainfluenssaa, mutta voi olla sitäkin. Jäi epävarma olo, kun itse olin ihan luullut, että sitähän tämä on.

Koulussa oli siis todettu varmistettu tapaus. Eka koululaisemme sairasti pienen kuumeen ja oli ruokahaluton. Isällä kuume nousi 39.2 pariksi päiväksi sitten laski. 2-vuotiaalla kuume oli kovimmillaan 40.1. Yökkäsi kaksi eri kertaa. Reilun parin päivän päästä oli kuumeeton noin 1½vrk ja sitten kuume nousi uudelleen 40.0. Sen jälkeisenä iltana vielä nousi 39, mutta laski itsestään eli vaikuttaisi olevan loppumassa (on käynyt lääkärissä). Sitten viimeisenä sairasti toinen koululainen 39.2 oli kuume korkeimmillan, laski itsestään eikä kohonnut uudelleen kovaksi, oksensi ja ollut ruokahaluton. Itse olin muutamaa viikkoa aiemmin yhdenpäivän influenssaoireissa, siis useita oireita, mutta kuume oli lievä ja seuraavana päivänä terve olo. Nyt en siis sairastunut muiden sairastaessa. Ymmärtääkseni taudin voi sairastaa lievänä. Koskaan ei meidän lapsilla ole ollut 40 asteen kuumetta, harvoin 39 eikä tämmöistä monen päivän kovaa kuumetta kuten 2-vuotiaalla, joka on ollut virkeö siitä huolmatta.

Olisi niin kiva testata joku perheenjäsen. Tiedättekö testaako yksityiset lääkäriasemat jälkikäteen?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi