Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RAIVOSTUTTAA! Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
20.11.2009 |

Miehelläni on tänään syntymäpäivä. Emme ole olleet yli vuoteen kahdestaan missään ja nyt olen yllätykseksi saannut yhden sukulaisen hoitaamaan lapsia. Olen suunnitellut laittavani kotiin hienot ruoat ja täytekakun niin, että juhlisimme ensin lasten kanssa ja sitten lähtisimme kahdestaan teatteriin ja drinksuille.

Miehelläni usein edustustilaisuuksia ja eilen oli oman työyksikön pikkujoulut. Ensiviikolla on firman varsinaiset pikkujoulut.

Koska pikkujoulut oli tiedossa en voinnut ihan yllätyksenä tämänpäiväistä järjestää vaan soitin hänelle ja kyysyin missä kunnossa hän on perjantaina? Kysyin saanko järjestää illaksi meille yhteisen yllätyksen? Ja lisäksi sovimme keskiviikkona, että hän tulee ajoissa kotiin, että jaksaa sitten pe juhlia kanssamme synttäreitä.

Heräsin vähän ennen kahta yöllä eikä hän ollut tullut kotiin. Vähän ennen neljää soitin missä hän on ja hän oli taksijonossa. Tuli kotiin neljältä aivan kaatokännissä. Hänen olisi pitänyt mennä tänään töihin, mutta nukkuu yläkerrassa humalaansa. Lapsi heräsi innoissaan aamulla laulamaan isälle joka humalatilan takia ei edes herännyt lapsensa lauluun.

Olin yöllä jo niin kiukun partaalla, että sain unenpäästä kiinni vasta kuudelta. Lapset heräsivät seitsemältä. Olen nukkunut vain muutaman tunnin.

Mitä teen illan suunnitelman kanssa? Järjestänkö kaiken niin kuin olin suunnitellutkin?

Olen ihan rikki. Meillä mennyt vähän aikaa jo tosi huonosti ja olin itsekin odottanut tätä iltaa ja nyt tiedän jo ennakkoon, että se pilalla. Vaikka mieheni skarppaisi ja veisi sen kunnialla krapulaisena läpi niin mieleni on pahoittunut!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti, että yllätyksekseen sai sukulaisen hoitamaan lapsia. Ehkä se ei olisi huomiselle onnistunut?

Ja eikö ap:n miehellä ollut ne varsinaiset pikkujoulut ensi viikolla? Pitääkö miehen joka viikko olla pikkujouluissa pitkän kaavan mukaan?

Vierailija
2/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillaan ap:n ja varsinkin lasten puolesta. Ap:n miehellä on siis usein näitä tilaisuuksia, ja vaikka asiasta oli sovittu, ei voinut tällä yhdellä kertaa jättää hiukan vähemmälle. Jos anteeksipyyntö olisi vilpitön ja yrittäisi jotenkin korvata aamuisen lapsille, niin viettäisin illan suunnitellusti. Muutoin lähtisin teatteriin vaikka jonkun ystäväni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää kirjoituksesi perusteella siltä, että miehellesi tuo edessä ja tiedossa oleva kahdenkeskinen ilta merkitsee paljon vähemmän kuin sinulle.

Jos meillä olisi sovittu asia noin ja mies lipeäisi noin raskaasti, olisin minäkin pahalla mielellä. Eipä paljon huvittaisi kuherrella yhtään missään.

Älä nyt vielä peru suunnitelmia, anna miehelle mahdollisuus anteeksipyyntöön ja selitykseen. Jospa vaan karkasi mopo käsistä mutta ilta olisi kuitenkin mieleinen...?

Jos ei tunnu onnistuvan, nollaa sinä tilanne ja lähde ulos jnkun kaverin kanssa extempore. Saatpa ainakin paremman mielen! Niin minä tekisin.

Vierailija
4/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen mieheni teki useinkin noin...Jos olisin nyt tilanteessasi, jättäisin miehen yksin parantamaan krapulaansa, sanoisin että suunnitelmat peruttu ja lähtisin itse viettämään iltaa kun lastenhoitokin on jo järjestetty :) Miettiköön mies sitten mistä jäi paitsi.

Vierailija
5/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole vielä pilalla ellet sitä nyt itse sössi.

Yritä levätä tämä päivä parhaasi mukaan - ja anna miehesikin levätä. Illalla sitten teette ihan sen mukaan mitä jaksatte, älä suotta aseta paineita miehellesi tai itsellesi.

Jos teillä on jo mennyt vähän aikaa huonosti, niin yritä keskittyä teihin kahteen - älä niihin puitteisiin eli hienoon ruokaan, teatteriin ja drinksuihin. Tuoko se teidän parisuhteeseenne oikeasti nautintoa. Siis nimenomaan parisuhteeseen? Keskity vain teihin kahteen, älä murjota äläkä motkota. Maatkaa vaikka kahdestaan sohvalla - tai menkää hotelliin, jos se on sitä mikä teistä parina tuntuu tällä hetkellä parhaalta.

Vierailija
6/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan hyysäisi mitään tuollaista nahjusta. Kyllä sillä miehelläkin on vastuu meidän parisuhteen hyvinvoinnista. Kysyisin suoraan, että oletko tänään lähdössä hyvillä mielin vai et. Jos vastaus olisi jotain muuta kuin joo, tottakai, minä lähtisin itse. Musta toi on törkeää ja ylipäätäänkin se että mies olisi kaatokännissä, kun lapset ovat kotona, on meillä ehdottoman väärin. Esim. kesällä lapset viedää hoitoon pidemmäksi aikaa, jos mies aikoo/haluu vetää pään täyteen. Se saa tehdä sitä vaan ns. omalla ajallaan. Ei niin, että lapset ovat kotona.

Vierailija
7/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on krapulainen ja haisee pahalta ja vaimon pitäisi makoilla kainalossa ja viettää lemmenyö hotellissa. Ei sun tarvii kaikke aymmärtää. Annat anteeksi jos mies katuu, mutta jos mies on kuin ei mitään ja suunnitelee pitävänsä yhtä hauskaa ensi viikolla, ei sun tarvii madella.

Mikään ei ole vielä pilalla ellet sitä nyt itse sössi.

Keskity vain teihin kahteen, älä murjota äläkä motkota. Maatkaa vaikka kahdestaan sohvalla - tai menkää hotelliin, jos se on sitä mikä teistä parina tuntuu tällä hetkellä parhaalta.

Vierailija
8/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahalle haiseva ole? Minäkin olen joskus nalkuttanut ja vetänyt herneet nenään, kun miehellä on mennyt juhlinta överiksi, mutta kun itselläni kerran katosi kontrolli ja tulin firman pikkujouluista sammumispisteessä kotiin, mies auttoi minut nukkumaan, huolehti ämpärin sängyn viereen oksentamista varten ja seuraavana päivänä hoivasi hellästi krapulaista vaimoaan, vaikka paha olo oli ihan itse aiheutettua ja omaa tyhmyyttä. Sen jälkeen olen itsekin muuttanut suhtautumistani miehen ajoittaisiin kaatokänneihin ja seuraavan päivän krapuloihin, joita ei kyllä onneksi tapahdu kuin korkeintaan kerran vuodessa.

Kyllä minä ap:nä nielisin kiukkuni ja yrittäisin järjestää illasta mahdollisimman mukavan, mieskin varmasti osaisi arvostaa sitä.

Vierailija
9/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuosta, näitä sattuu. Unohda koko juttu, älä ainakaan vaadi selityksiä tai anteeksipyyntöjä... Se ei ainakaan kohenna parisuhdettanne. Järjestä ilta kuten olet suunnitellutkin, viettäkää mukavaa aikaa yhdessä. Kyllä sinäkin jaksat, yhden tunnin yöunilla jaksaa kyllä yhden päivän.

Vierailija
10/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö elämästä vaikeampaa ja vakavampaa kuin se on.

Vierailija
11/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla seuraavana päivänä sellaisessa kunnossa, että voitte yhdessä juhlia syntymäpäivää? Minua ei niinkään häiritse se, jos mies joskus vetää pään täyteen kuin se, että hän ei ollenkaan tajua sen vaikuttavan myös seuraavan päivän asioihin. Kyllä me molemmat ollaan vielä seuraavan päivän iltanakin väsyneitä ja se vanha viina haisee, jos kotiin on tultu vasta aamuneljältä kaatokännissä.

pahalle haiseva ole? Minäkin olen joskus nalkuttanut ja vetänyt herneet nenään, kun miehellä on mennyt juhlinta överiksi, mutta kun itselläni kerran katosi kontrolli ja tulin firman pikkujouluista sammumispisteessä kotiin, mies auttoi minut nukkumaan, huolehti ämpärin sängyn viereen oksentamista varten ja seuraavana päivänä hoivasi hellästi krapulaista vaimoaan, vaikka paha olo oli ihan itse aiheutettua ja omaa tyhmyyttä. Sen jälkeen olen itsekin muuttanut suhtautumistani miehen ajoittaisiin kaatokänneihin ja seuraavan päivän krapuloihin, joita ei kyllä onneksi tapahdu kuin korkeintaan kerran vuodessa.

Kyllä minä ap:nä nielisin kiukkuni ja yrittäisin järjestää illasta mahdollisimman mukavan, mieskin varmasti osaisi arvostaa sitä.

Vierailija
12/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri pikkujoulujen jälkeiselle illalle? Eikä esim. lauantaille. Halusitko, ap, vaikka alitajuisesti, vähän ennakkoon kontrolloida miehen juhlimista ja pikkujouluttelua? Ja laittaa hänet lupaamaan, että tulee ajoissa...

Minusta se on vähän toisen asettamista puun ja kuoren väliin, että menee järkkäämään jotain kahdenkeskistä ja romanttista isolla vaivalla juuri pikkujoulujen jälkeiselle päivälle. Eihän siihen kukaan puolisostaan yhtään välittävä oikein voi sanoa, että "Ei kun ei tehdä mitään yhdessä huomenna, minä haluan vetää mieluummin kaatokännit firmaporukan kanssa tänään." - Mutta kun joskus se juhliminen sitten tuntuukin mukavalta ja on vain yksinkertaisesti kiva vetäistä ne perseet olalle. Eikä sitäkään voi ennakoida, koska niin sattuu menojalkaa alkaa illan mittaan vipattamaan.

Meillä näihin satunnaisiin "mopon karkauksiin" suhtaudutaan kyllä ihan huumorilla. Minä tuon miehelle limpsaa ja särkylääkettä ja annan hänen olla rauhassa, jos ilta on venähtänyt, ja hän tekee minulle saman! - Eikä kyllä tulisi mieleenkään järkätä mitään romanttista spesiaalia heti pikkujoulujen, kaverin polttareiden tms. "korkean riskin" juhlien jälkeiselle päivälle. Minusta ainakin olisi vähän ikävää, jos joutuisin jo ennakkoon lupaamaan, että en juo paria drinksua enempää ja ihan varmasti en repeä juhlimaan pikkutunneille pikkujouluissani. Niinpä yleensä sanon, että TODENNÄKÖISESTI JA TOIVOTTAVASTI tulen kotiin ajoissa, mutta jos menee myöhäseksi, lähetän viestin tms. Ja samoin annan mieheni, aikuisen ihmisen, itse päättää kuinka paljon ja kauan hän haluaa juhlia omissa menoissaan, enkä ryhdykään väsäämään mitään suunnitelmia seuraavaksi päiväksi!

Ja se ei TODELLAKAAN TARKOITA sitä, ettenkö tykkäisi viettää aikaa mieheni kanssa! Mutta miksi teatteri-drinksu-romantiikka-ilta pitää toteuttaa juuri pikkujoulujen jälkeen. Ihanko siksi, ettei mies voi/saa sekä juhlia ystäviensä kanssa että viettää ihanaa iltaa sinun kanssasi, ap? Että hänen täytyy ikään kuin valita sinut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän