Miksi ihmeessä rokotettuja ärsyttää suunnattomasti jos joku ei ota SI-rokotetta?
Sikainfluenssa on osoittautunut normaalia kausi-influenssaa lievemmäksi taudiksi. Miksi ette keuhkoa, jos joku jättää kausi-influenssarokotteen ottamatta?
Kommentit (67)
Mistä rokotusvastaisuudessa on perimmiltään kyse:
"Epidemiaa ei pysty hallitsemaan mutta pystyypä ainakin rokotteen ottamista. Kun epidemian kimppuun ei voi hyökätä, voi hyökätä rokotteiden ja viranomaisten kimppuun."
Artikkelista "Sikainfluenssa psykiatrin silmin"
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu
Miksiköhän lääkärit ympäri maailman ovat huolissaan tästä taudista, johan on nähty miten arvaamaton se on, voi tappaa terveitäkin.
Sekä rokotuksen ottajat että ottamatta jättävät pelkäävät, että oma ratkaisu olikin väärä.
Ottajat pelkäävät, että rokotuksesta tuleekin jotain seurauksia, että se ei tehoakaan, tai että tulee uusi aalto, johon se ei tehoa.
Ne, jotka eivät ota rokotusta, pelkäävät, että tauti tulee pahana ja että ei saa Tamifluta ajoissa tms.
Itse olen vielä harkintavaiheessa eli en kuulu kumpaankaan leiriin. Enkä ole mitenkään hysteerinen kumpaankaan suuntaan, pelkään yhtä lailla tautia kuin rokotustakin.
Eihän tämän nyt tartte olla mikään 100 % oma ratkaisu. Ihmiset joilla on maallikkoa enempi tietoa asiasta, ovat asiaa puolestamme valmiiksi harkinneet. (Aika ihmeellistä luulla että esim THL:n porukka tieten tahtoen haluaisi suomalaisille pahaa aiheuttaa, ne on siellä miettineet asiaa ja siksi suosittelevat rokotuksia. Ja kyllä, minä uskon että ihminen joka on opiskellut asiaa ja tutkinut niitä juttuja vuosikaudet, on pätevämpi arvioimaan hyötyjä ja haittoja kuin joku meistä täällä netissä kirjoittavista tai pihalla asiaa ääneen pohtivista maallikoista.)
että olen miettinyt ja kuluttanut aikaa pohtimalla rokotteen ottamista lapsilleni. No, nyt he molemmat ovat sen saaneet ja sitten täällä tuomiopäiväntuijat ennustaa että "kattokaas vaan, teidän rokotetut lapsenne tulevat kauhean lopun kokemaan ihan milloin vaan paitsi ei ehkä vielä vaan parin vuoden kuluttua:" Se on henkistä väkivaltaa, prkle! On halpamaista touhua, sillä kukaan ei varmasti tiedä yhtikäs mistään, vanhemmat ovat taatusti toimineet sen mukaan, mitä ovat hyväksi nähneet lapsillensa.
Eli saadaanko anteeksi, ettei oteta rokotetta? Ihan turhaa altistaa elimistö ylimääräisille myrkyille, kun vastustuskyky on jo saatu sairastamalla.
fanaattinen kampanjointi. Myös ihmisten tyhmyys ärsyttää.
kas kun kausi-influenssoissa ei ole jouduttu leikkauksia perumaan/siirtämään? (= sikaflunssa on kenties sittenkin ollut piirun verran vakavampi)