Miksi ihmeessä rokotettuja ärsyttää suunnattomasti jos joku ei ota SI-rokotetta?
Sikainfluenssa on osoittautunut normaalia kausi-influenssaa lievemmäksi taudiksi. Miksi ette keuhkoa, jos joku jättää kausi-influenssarokotteen ottamatta?
Kommentit (67)
salaliittoteoriat, hämärät linkit ja huhupuheet mihin monet rokotevastaiset vetoavat.
Sinänsä mun mielestä on TÄYSIN jokaisen oma asia ottaako rokotteen vai ei. Mutta ei tarvitse huhuja ja hömpänpömppää levitellä totuutena.
vaan se, jos levitellään varmana tietona rokotteista kaiken maailman tuubaa ja huhupuheita.
tai eivät rokotuta lapsiaan.
kausi-influenssarokotetta?
vaan se, jos levitellään varmana tietona rokotteista kaiken maailman tuubaa ja huhupuheita.
Mutta on erityisesti niiden vahinko, jotka eivät saa rokotetta vaikka haluaisivat, jos ne, jotka olisivat saaneet rokotteen aikaisemmin levittävät tautia. Että sen puoleen se kuuluu muillekin.
salaliittoteoriat, hämärät linkit ja huhupuheet mihin monet rokotevastaiset vetoavat.
Sinänsä mun mielestä on TÄYSIN jokaisen oma asia ottaako rokotteen vai ei. Mutta ei tarvitse huhuja ja hömpänpömppää levitellä totuutena.
Ei minuakaan ärsytä ollenkaan jos joku ei halua rokotetta, mutta epärationaaliset perustelut ärsyttävät kyllä tässä, niinkuin muissakin asioissa.
kausi-influenssarokotetta?
Riskiryhmäläisten kannattaa ottaa kausi-influenssarokote, enkä ymmärrä, miksi se jätetään ottamatta.
olemalla tyhmä ja kantamalla virusta ennen kun sairastuu
alle 6 kk vauvat eivät voi saada rokotetta, eivätkä kananmuna-allergiset. Rokottamattomat eivät ajattele ollenkaan näitä ryhmiä. Rokottamisella saataisiin myös epidemia pysähtymään, vähemmän ihmisiä kuolisi, vähemmän joutuisi teholle. Ei tarvitsisi siirtää sydän- ja syöpäleikkauksia. Ja muuta sairaanhoitoa, ihan vaikka terveyskeskuksen toimintaakin.
Syitä on paljon. Jos et pelkää omasta puolestasi, voit ajatella muita.
kausi-rokotetta, esim. syöpäpotilaat :-(
Niin ja syöpäpotilaista suurin osa paranee nykyään, ei ne ole toinen jalka haudassa, ei nekään halua kuolla mihinkään estettävissä olevaan tautiin.
ei ole kivaa, että toiset levittävät tautia niihinkin jotka ovat jonossa ja haluaisivat rokotteen. Jos ihmiset eivät ota rokotetta, tauti leviää rajummin.
On epäreilua, että leikkauksia sairaaloissa joudutaan siirtämään (ihmisiä kuolee turhaan) kun tehopaikat ovat täynnä SI sairastavia ihmisiä. Ja tätä ei varmasti yhtään auta se, että jotkut kantavat tautia onneissansa, kun eivät suostu rokotetta ottamaan.
Sekä rokotuksen ottajat että ottamatta jättävät pelkäävät, että oma ratkaisu olikin väärä.
Ottajat pelkäävät, että rokotuksesta tuleekin jotain seurauksia, että se ei tehoakaan, tai että tulee uusi aalto, johon se ei tehoa.
Ne, jotka eivät ota rokotusta, pelkäävät, että tauti tulee pahana ja että ei saa Tamifluta ajoissa tms.
Itse olen vielä harkintavaiheessa eli en kuulu kumpaankaan leiriin. Enkä ole mitenkään hysteerinen kumpaankaan suuntaan, pelkään yhtä lailla tautia kuin rokotustakin.
ei ole kivaa, että toiset levittävät tautia niihinkin jotka ovat jonossa ja haluaisivat rokotteen. Jos ihmiset eivät ota rokotetta, tauti leviää rajummin. On epäreilua, että leikkauksia sairaaloissa joudutaan siirtämään (ihmisiä kuolee turhaan) kun tehopaikat ovat täynnä SI sairastavia ihmisiä. Ja tätä ei varmasti yhtään auta se, että jotkut kantavat tautia onneissansa, kun eivät suostu rokotetta ottamaan.
ei ole kivaa, että toiset levittävät tautia niihinkin jotka ovat jonossa ja haluaisivat rokotteen. Jos ihmiset eivät ota rokotetta, tauti leviää rajummin. On epäreilua, että leikkauksia sairaaloissa joudutaan siirtämään (ihmisiä kuolee turhaan) kun tehopaikat ovat täynnä SI sairastavia ihmisiä. Ja tätä ei varmasti yhtään auta se, että jotkut kantavat tautia onneissansa, kun eivät suostu rokotetta ottamaan.
ja on niin oikeessa!
Sekä rokotuksen ottajat että ottamatta jättävät pelkäävät, että oma ratkaisu olikin väärä. Ottajat pelkäävät, että rokotuksesta tuleekin jotain seurauksia, että se ei tehoakaan, tai että tulee uusi aalto, johon se ei tehoa. Ne, jotka eivät ota rokotusta, pelkäävät, että tauti tulee pahana ja että ei saa Tamifluta ajoissa tms. Itse olen vielä harkintavaiheessa eli en kuulu kumpaankaan leiriin. Enkä ole mitenkään hysteerinen kumpaankaan suuntaan, pelkään yhtä lailla tautia kuin rokotustakin.
vaan ajattelen, miten rokottamattomat haavoittavat Suomen terveysjärjestelmää, ja tosiaan aiheuttavat pahimmillaan ylimääräisten SI-kuolemisen lisäksi muutaman ihmisen kuolemisen leikkausjonoon. Sinä et taida tätä käsittää?
koska sitten kun nämä rokottamattomat sairastuvat sikanuhaan, he vievät sairaalapaikkoja muilta tavallisesti sairailta. Myös leikkauksia siirretään. Järkyttävää!
Mua ärsyttää se että meilläkin synnärillä kaavaillaan jopa sen sortinkieltoa että isät eivät pääsisi edes synnytykseen mukaan, saati sitten osastolle. Minut on rokotettu joten minulla ei hätää ole sielä laitoksella, mutta kun kaikki eivät rokotetta ole ottaneet, niin ei meidänkään tuleva "isi" pääse katsomaan esikoistaan miltei viikkoon... Yritä siinä sitten aloittaa perheelämää yksin eristettynä vauvan kanssa. Pahoittelen mutta multa ei siinä tilanteessa riitä sympatiaa niitä kohtaan jotka siellä osastolla ovat eivätkä rokotusta ole ottaneet... Ja kiva siellä synnytellä yksinään, kun ei millään resurssit riitä siihen että olis kätilö sielä seurana.
Sekä rokotuksen ottajat että ottamatta jättävät pelkäävät, että oma ratkaisu olikin väärä. Ottajat pelkäävät, että rokotuksesta tuleekin jotain seurauksia, että se ei tehoakaan, tai että tulee uusi aalto, johon se ei tehoa. Ne, jotka eivät ota rokotusta, pelkäävät, että tauti tulee pahana ja että ei saa Tamifluta ajoissa tms. Itse olen vielä harkintavaiheessa eli en kuulu kumpaankaan leiriin. Enkä ole mitenkään hysteerinen kumpaankaan suuntaan, pelkään yhtä lailla tautia kuin rokotustakin.
vaan ajattelen, miten rokottamattomat haavoittavat Suomen terveysjärjestelmää, ja tosiaan aiheuttavat pahimmillaan ylimääräisten SI-kuolemisen lisäksi muutaman ihmisen kuolemisen leikkausjonoon. Sinä et taida tätä käsittää?
jos noin toisten ratkaisut huolettaa.
Tästä on tullut marttyyrien uusi lyömäase...
jotkut jotka eivat ota rokotetta tuntevat suurta tarvetta paasata sita vastaan ja yrittaa ettei kukaan ottaisi. molemminpuolista epavarmuutta oikeasta ratkaisusta sanoisin...