Kohtelevatko teillä isovanhemmat lapsenlapsiaan tasapuolisesti?
Mua kyllä harmittaa ja ärsyttää aivan suunnattomasti, että omille vanhemmilleni meidän kuopus eli suvun ainut tyttö on jotenkin erityisen tärkeä ja rakas. Kyllä he tietysti meidän pojista ja siskoni pojistakin kovasti tykkäävät ja viettävät aikaa heidän kanssaan ja esim. ostavat lahjoja tasapuolisesti, mutta suhtautumineen suvun "prinsessaan" on silti ihan erilaista. Onneksi ollaan pystytty tästä avoimesti siskoni kanssa puhumaan eikä hän asiasta niinkään ole pahoillaan, mutta mua harmittaa meidän kahden pojan puolesta varsinkin kun vanhempi heistä jo tajuaa, että ukki ja mummo suhtautuvat siskoon erikoisen hellästi :-(
Kommentit (4)
Mieheni vanhemmille meidän vanhin poika on Nro.1. Aina ja kaikessa mahdollisessa. Kaksi muuta lastamme tulevat jossain kaukana perässä. Sisaruksia miehellä ei ole, joten nämä meidän 3 lasta ovat appivanhempien ainoat lapsenlapset. Tosi kurjaa että kohtelevat epätasa-arvoisesti! Omat vanhempani kohtelevat samanarvoisesti kaikkia, mutta asuvat kauempana ja ovat vielä työelämässä, joten heitä nähdään paljon harvemmin.
Mun lapsi on selkee lellikki heille ja läheisempi kuin siskoni lapset, toisaalta luonnollinen syy kun olen ollu alusta asti yh ja vanhempani nähneet ja hoitaneet mun lasta paljon enempi kuin ydinperheellisen siskoni lapsia.
Ja olen siitä hyvin iloinen. Lapsenlapsia on vasta yhdeltä lapselta, neljä kappaletta ja he saavat tasapuolista kohtelua.
Äitini kohtelee läheisemmin minun lapsiani kuin siskopuoleni lapsia.
Ehkä hän ei ollut alle 40v valmis mummiksi...?