Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka haluatte si-immuniteetin mieluummin sairastamalla taudin kuin rokotuksesta: miten

Vierailija
19.11.2009 |

aiotte huolehtia, että varmasti saatte taudin? Nykyarvion mukaan vain 10-20 % väestöstä sairastuu tässä aallossa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksihän asia mietityttääkin. Tosin koulussa riehuu si joten aika hyvät mahikset koululaisilla on tauti saada, luulisin.

Vierailija
2/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee, jos on mennäkseen. Mitäpä tuosta paineita ottamaan. Pääasia on kuitenkin kieltäytyä vaarallisesta rokotteesta, joka ei allergisille sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksihän asia mietityttääkin. Tosin koulussa riehuu si joten aika hyvät mahikset koululaisilla on tauti saada, luulisin.

tarkkaan jos onnistuu taudin sieltä koulusta (tai jostain) saamaan.

Kaverin lapsi (perusterve koululainen) piti kiidättää sairaalaan n. tunti oireiden alkamisen jälkeen. Nopean ja asiallisen hoidon ansiosta lapsi selvisi hengissä mutta on edelleen kovin heikossa kunnossa.

Vierailija
4/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Te jotka haluatte si-immuniteetin mieluummin sairastamalla taudin kuin rokotuksesta: miten aiotte huolehtia, että varmasti saatte taudin? Nykyarvion mukaan vain 10-20 % väestöstä sairastuu tässä aallossa."

Jos ei sairastu niin mikä siinä on ongelma?

Vierailija
5/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sairastu niin mikä siinä on ongelma?

eli immuniteetin jääminen väliin. Perusteena kysymykselle oli monien kommentit siitä, että halutaan immuniteetti mieluummin sairastamalla tauti kuin ottamalla rokote.

Jos ei sairastu eikä ota rokotetta, on immuniteetti pyöreä nolla.

Vierailija
6/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tarviiko immuniteettia, ettei sairastu?

Vierailija
7/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan koskaan, ni miksi ihmeessä pitäs mennä ottaan joku rokotus, ihmiset on nykyään jotenki vajaita.

Vierailija
8/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokapitäisi olla pahempi kuin tämä eka. Tosin mistäpä senkin tietää onko se oikeasti paha, pitihän tämän ekan taudinkin olla paljon påahempi kuin miksi se on osoittautunut.

niin tarviiko immuniteettia, ettei sairastu?

Vierailija
9/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että halusin kevättä varten hänelle immuniteetin. Pelkään että keväällä tauti tulee nykyistä voimakkaampana, ja ei ole ehkä hyvä jos hän saa taudin silloin. Hänellä ei ole ollut koskaan influenssaa eikä ole saanut influenssarokotuksia joiden on todettu lieventävän sikainfluenssaa. Lisäksi hän on todella superterve (jopa poikkeavan), ja on peloteltu että näillä tauti tulee pahana. Kotihoidettuna hän ei olisi ehkä sairautta saanut muuten, ja en jaksa stressata sitten koko ensi kevättä iskeekö kunnolla päälle. Päädyin ottamaan sitten isommallekin, vaikka uskon että lievä tauti olisi paras vaihtoehto.

Nuoremmalle otin, koska hän tietyllä tavalla riskiryhmää.

Vierailija
10/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun keväällä tulee todennäköisesti uusi aalto joka on ärhäkämpi. Sitten ei ole suojaa taudille. THL:kin fiksuna uhkailee että silloin rokotetaan uudestaan vain riskiryhmäläiset ja antavat ymmärtää että se nyt tai ei koskaan tilanne...

Meillä olisi alle 3 vuotiaan rokotus tänään enkä vieläkään tiedä lähdemmekö sinne. Mä uskon kyllä että rokottamattomat saa keväällä halutessaan rokotteen, tosin ei ehkä ilmaiseksi. Silloin olisi ainakin enemmän tutkimustietoa tarjolla.

Vierailija
11/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne puhuu et tulee toinen aalto ja kolmas aalto ja rokotetaan sit uudestaan myöhemmin ja blaa blaa.. niinhän suomessakin piti kuolla se sata ihmistä mut nyt onkin kuollu 8 vaikka arvailivat sitten sen sadan jälkeen viittäkytä...

ei se tarkota että se toinen aalto on edes tulossa.

nämä kaikki on niin arvailuja vain.

puhuuhan porukka että maailmanloppuki tulee 2012 ja sinä uskot sit siihen kans niinkö? :D

Vierailija
12/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii, koska ko pandemiasta on tulossa ns toinen aalto jokapitäisi olla pahempi kuin tämä eka.

Eikä toistaiseksi näytä poikkeavan mitenkään ensimmäisestä.

Vierailija
13/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä meillä vain kaksi vanhinta sairastui.

Neljä nuorempaa, mies ja minä säästyttiin.

Olin jo asennoitunut sairastamaan, niin olisi pois päiväjärjestyksestä, mutta kun ei tarttunut niin ei.....

Vierailija
14/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenki eri juttu.. siellähän tämä on ärhäkämpi ku suomessa. voi olla ettei tänne tuu ollenkaan! NIIN

Vierailija
15/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo asennoitunut sairastamaan, niin olisi pois päiväjärjestyksestä, mutta kun ei tarttunut niin ei.....

Niin ihan todennakoista on, etta kun olette olleet noin laheisessa kontaktissa niin vasta-aineita on syntynyt, tauti ei vain ole puhjennut koska teilla on niin hyva immuunijarjestelma.

Vierailija
16/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan välttää, jos mahdollisimman moni joko sairastaa TAI ottaa rokotteen tämän ensimmäisen aallon aikana.

Luulen kyllä että rokotutamme lapsemme nyt, koska ensi keväänä meillä on vauvakin enkä todellakaan haluaisi silloin kotiimme mitään tautiaaltoa - kenellekään meistä.

Vierailija
17/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kauppakeskuksissa lasten kanssa, mentiin ruuhkabusseilla, harrastettiin ja nautittiin elämästämme jne. Pestiin tosin käsiä hyvin ja käytettiin käsidesiäkin. Ajateltiin, että tulee jos on tullakseen.

Oli helpotus, kun saatiin H1N1. Onneksi se ei ollut kovin raskas tauti meidän perusterveessä perheessä. Lapsilla kolme-neljä päivää kuumetta ja yskää viikko. Aikuisille ei noussut edes kuume.

Vierailija
18/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun keväällä tulee todennäköisesti uusi aalto joka on ärhäkämpi. Sitten ei ole suojaa taudille. THL:kin fiksuna uhkailee että silloin rokotetaan uudestaan vain riskiryhmäläiset ja antavat ymmärtää että se nyt tai ei koskaan tilanne...

Toista aaltoa ei ollenkaan välttämättä tule. Ja useimmiten toinen aalto on ollut vielä lievempi kuin ensimmäinen, vain espanjantaudissa se oli selvästi pahempi.

Ja jos tulee ja vaikuttaa pahalta, otan rokotteen. Silloin se voi olla jo testatumpi ja turvallisempi kuin tämä nykyinen, tai ainakin siitä on jo kokemusta enemmän.

Todennäköisesti kyllä sairastimme taudin jo pari kk sitten, suurin osa perheestä hyvin lievillä oireilla tai lähes oireettomana. Yhdellä oli korkea kuume ja kävi lääkärissä.

Vierailija
19/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vaan saa oireettoman tartunnan.

Vierailija
20/41 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä meillä vain kaksi vanhinta sairastui. Neljä nuorempaa, mies ja minä säästyttiin. Olin jo asennoitunut sairastamaan, niin olisi pois päiväjärjestyksestä, mutta kun ei tarttunut niin ei.....

Niin ihan todennakoista on, etta kun olette olleet noin laheisessa kontaktissa niin vasta-aineita on syntynyt, tauti ei vain ole puhjennut koska teilla on niin hyva immuunijarjestelma.

jotka eivät sairastuneet, mutta joiden ryhmässä on tautia ollut, olisi syntynyt vasta-aineita ko. tautia vastaan.

Täähän olisi tosi kiva juttu, mutta valitettavasti asia ei näin ole, joten älä levitä väärää tietoa täällä.