raivostuttaa taaperoimetyksen rinnastaminen pedofiliaan.
järjetöntä mitä jotkut ajattelee ja vielä äidit toisista !
jösses !
Kommentit (19)
Likainen mieli löytää likaa kaikkialta, ja av:llahan on Suomen likaisin naisjoukko liikkeellä. Jokainen lastaan imettävä äiti tietää itse totuuden asiasta.
Ei kannata avata noita ketjuja.
Ne jotka eivät ole taaperoaan imettäneet eivät voi tietää mistä puhuvat, koska heillä ei ole siitä kokemusta. Siinä ei ole mitään seksuaalista niin kuin ei vauvankaan imetyksessä. Tai ehkä joillekin äideille oli vauvan imetys seksuaalista? Tosi herkät rinnat tai jotain? Ja siksi kuvittelevat että kaikilla on sama juttu. Itse muistan miten ihmettelin että imetys ei tunnu tisseissä miltään (sitten kun maito on laskenut ja epämukava tunne on kadonnut). Just ja just osas sanoa että kummassa tississä vauva oli kiinni.
Eihän taapero TARVITSE mitään rintamaitoa enää, muutakin ruokaa on kyllä tarjolla! Ja vauvat on tietenkin asia erikseen, koska heille ei voi muuta ruokaa antaa kuin maitoa. Vauvoja kuuluu imettää, ei taaperoita!
Eihän taapero TARVITSE mitään rintamaitoa enää, muutakin ruokaa on kyllä tarjolla! Ja vauvat on tietenkin asia erikseen, koska heille ei voi muuta ruokaa antaa kuin maitoa. Vauvoja kuuluu imettää, ei taaperoita!
ajatusmaailmasta. Kävin ketjut läpi. Paljon paskaa niskaan, intohimolla. En suosittele, jos asia ajankohtainen ja herkkä tällä hetkellä...
Päivähoidon kunnallistuminen niittää satoaan vääristyneissä äitimalleissa. Ja toinen äiti voi sanoa imetystä sairaaksi.
Jätetään ne omaan arvoonsa.
Lisäksi taaperon sai nukutettua yöunille viidessä minuutissa. Se oli niin kätevää! Lisäksi se oli sellainen mukava yhdessäolon ja rakkauden ja levon hetki. Yleensä luin samalla itse hetken kirjaa. Se oli yksi päivän parhaista hetkistä.
vähän yli vuoden ikäinen enkä kyllä häntä enää vauvana pidä. Eiköhän se mene tuossa raja kun lapsi täyttää vuoden..viimeistään silloin!
Imetän puolitoistavuotiasta suojellakseni sitä sikainfluenssaepidemian ajan, ja sitten itsekkäämmin siksi että on ihanaa kun saa itkevän lapsen hiljennettyä takuuvarmasti sekunnissa, oli ongelma mikä hyvänsä. Tiedän että jossain vaiheessa on pakko ruveta siihen yövalvomiseen ja kiukuttelevan lapsen rauhoitteluun jne. muin keinoin, mutta niin kauan kun mulla on tämä imetys työkalupakissani niin elämä on vain niin älyttömän paljon helpompaa.
Fyysisesti imetys oli musta alle yksivuotiaan kanssa vielä kivutonta, nykyään enää ei aivan. Siltä osin lopettaisin imetyksen mielelläni. Kaipaamaan jään vain tuota taikatempun tapaista lohduttamisvoimaa.
mitään ravitsemuspuolta enää taaperoimetysvaiheessa. Sillion lapsi ei enää nukkunut päikkäreitäkään ulkona, joten kyllä siinä oli eniten kysymys nukuttamisen helppoudesta (sekä päikkärit että yöunet) että siitä että se oli lapsesta niin kivaa. Kun kaveri tuskaili omansa nukuttamisen kanssa, meillä oli iltaisin helppoakin helpompaa. Pestiin hampaat ja toimitettiin iltapesut ja lapsi pomppi iloisena sänkyyn. Sitten iltasatu, tissi suuhun, 5 min. ja taju kankaalla. Joka kerta, kuin manulle illallinen.
ja täytyy kyllä sanoa, ettei mustakaan ollut mitään mieltäylentävää luettavaa. Ihan uskomatonta, millaisia (negatiivisia) ajatuksia taaperoimetys ihmisissä herättää.
Mä kyllä toisaalta toivosin, että jollain av-mammalla ois pokkaa tulla sanomaan päin naamaa mun imettäessä lastani, että "yök, pedofiili". Mutta tuskinpa vain, netissä on helppo kirjoittaa kasvottomana kaikenlaista. Koska mitään niin järjetöntä en ole ikinä kuullut IRL keskusteluissa imetyksestä, vaikka tunnen monia, jotka pitävät yli yksivuotiaan imetystä jotenkin outona. Eivät kai he kaikki mua nyt pedofiilina pidä kumminkaan?
"Kuules vielä, kuin sanelen, kerran toisen kertoelen!
Kun menet talosta tästä, tulet toisehen talohon,
emoa elä unoha, masentele maammoasi!
Emopa sinun elätti, imetti ihanat rinnat
ihanasta itsestänsä, valkeasta varrestansa;
monet yöt unetta vietti, monet atriat unohti
tuuitellessa sinua, vaaliessa pienoistansa."
http://www.kaapeli.fi/maailma/kalevala/KOLMASKOLMATTA.html
Muuttuiko hän silloin taaperoksi, olisiko pitänyt lopettaa imetys?
Jo on kumma, että WHO:kin suosittelee imetystä 2-vuotiaaksi, mutta suomessa muututaan pedofiiliksi, jos imetetään kuukausikin tuon vuoden iän yli.
Onneksi tämä mustamaalaus elää vain av:lla.
Mutta minua puistattaa ajatus, että jonkun mielestä taaperon imetys on pedofiliaa. Ja miten äidit voivat olla toisiaan kohtaan niin julmia? Mikä toimii yhdellä perheellä, ei toimi toisella.
Niin, ja itse en imettänyt ollenkaan (tosin olisin halunnut), mutta en silti koe omituisena sitä että joku imettää lasta joka osaa ehkä jo puhua ja kävellä.
Jo on kumma, että WHO:kin suosittelee imetystä 2-vuotiaaksi, mutta suomessa muututaan pedofiiliksi, jos imetetään kuukausikin tuon vuoden iän yli.
Että ihmisen kehityspsykologia sanoo että alle 1v on vauva ja 1-3v taapero. Sitten tulee leikki-ikä, kouluikä jne.
8-kuiselle ei suositusten mukaan saa vielä antaa tavallista maitoa. Väitätkö ihan tosissasi, että koska kyseinen 8-kuinen osasi jo kävellä, hänelle olisi pitänyt alkaa syöttää korviketta, vaikka imetys edelleen onnistui?!? Tarjolla oli vaivattomasti saatavaa, ilmaista (!!), lapselle sopivaksi havaittua ravintoa, ja vain opitun kävelytaidon vuoksi siitä olisi pitänyt luopua ja alkaa testata, maistuuko korvike ja sopiiko se edes?!? Tajuatko, miten älyttömältä kuulostat?
Kyllä muutui! Ja olisi pitänyt hiljalleen lopettaa!
Kyse on yhden ihmisen lausahduksesta,paljonko siitä kannattaa noin yleistäviä otsikoita polkaista.Heal....
siellä on aina sitä samaa soopaa. Jso taaperoimetystä pidetään pedofiliana, niin sitten imetys on sitä myös vauvalla. Totta kai tuntuu ällöttävältä ajatus että joku vieras 1,5 vee lapsi rupeaisi imemään yhtäkkiä tuosta vaan rintaa. Yök! Mutta kun se on se oma lapsi jota on vauvasta asti imettänyt! Ei imetys muutu yhtäkkiä yök yök -pedofiiliaksi klo 12 sinä yönä kun vauva täyttää 1 vuotta.