Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken nähtyä uutisissa: lääkäriasemat täynnä lapsia

Vierailija
18.11.2009 |

vanhempineen. Miksi kaikki lapset pitää viedä lääkäriin, eikö vanhemmat osaa käyttää maalaisjärkeä? Kyseisessä uutisesssa näkyi paljon leikkiviä/ aktiivisia lapsia.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän konsernissa 1. sairauspäivästä lähtien!

Vierailija
22/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso konserni kyseessä. Koskee kaikkia, sekä tuotannon henkilöstöä että toimihenkilöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1,5-vuotias on ollut hyvin pirteä, aktiivinen, iloinen, ainoa vaiva ollut yskä. Eli kun lääkäriasemalle menimme, lapset leikkivät ja touhusivat innoissaan ja kumpikin näytti terveeltä.

Tosiasiassa puolitoistavuotiaalla oli paha tulehdus keuhkoissa ja keuhkoputkessa, lisäksi vielä korvatulehdus. Keuhkoputken ahtauma vaikeutti hengitystä.

Mutta ulospäin ei reippaasta ja hyvällä perusterveydellä varustetusta lapsesta näy mitään. Pitkään luulin minäkin että terve on, vaan ei ollut.

Vierailija
24/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tuollainen kertomasi tauti, niin osa niistä kyllä paranee itsekseen. Yllättävän hyvin lapsen yleistila kertoo tilanteen todellisen vakavuusasteen. Esim. välikorvan tulehduksista n. 90% ovat virusperäisiä ja paranevat itsestään.

Meillä työnantaja on SI ajan antanut luvat olla viikon pois ilman mitään todistusta

Vierailija
25/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenklinikalla ollut suht tyhjää???

Vierailija
26/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarpeen vaatiessa viedä lääkärihoitoon, välittämättä pätkääkän mitä muut mummot/ kyräilijä-arvostelija"äidit" ajattelisivat.

Lapsi saattaa leikkiä valittamatta ja olla pirteän näköinen, vaikka kehossa jylläisi mikä. Kerran katselin sairaalan polilla lasta 3v joka leikki, lauleskeli ja liikkui täysin normaalisti. Hänen äitinsä kokoajan yritti pitää lasta edes hetken paikoillaan. Lapsella kun oli juuri kuvattu käsi ja todettu käsivarsi murtuneeksi!

Lääkäri kuului siinä sanoneen että joskus lapset näyttävät sietävän vaikka mitä..

Eli jokainen huoltaja tekee oman päätöksensä milloin lapsi kannattaisi viedä lääkärille näytille.

Sivusta päivittelijät olkoon hiljaa kun eivät tiedä toisten asioista, eivätkä ne niille kuulu.

Vierailija
27/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi viedään lääkäriin vasta kun ei jaksa leikkiä vaikka annettu kuumeen alennuslääkkeet yms. se on selvä mutta ehkä nää on hakemassa todistuksia työpaikoille?! monesta paikasta kun ei voi olla päivääkään pois edes oman sairauden takia ilman LÄÄKÄRIN todistusta. edes hoitajan ei riitä monessakaan paikassa.

Vierailija
28/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi kuuluu viedä lääkäriin. Ei se ole lääkärin ajan tuhlaamista, sehän kuuluu sen ihmisen työhön!

Lapsi hoidetaan kotona, ellei ole huolestuttavia merkkejä.

tarvitaan lääkärintodistus että voidaan olla pois töistä.

Vierailija
29/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moneen työpaikkaan tarvitaan jo ekasta päivästä lääkärintodistus!

Vierailija
30/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivästä lähtien.

Vierailija
31/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarpeen vaatiessa viedä lääkärihoitoon, välittämättä pätkääkän mitä muut mummot/ kyräilijä-arvostelija"äidit" ajattelisivat.

Lapsi saattaa leikkiä valittamatta ja olla pirteän näköinen, vaikka kehossa jylläisi mikä. Kerran katselin sairaalan polilla lasta 3v joka leikki, lauleskeli ja liikkui täysin normaalisti. Hänen äitinsä kokoajan yritti pitää lasta edes hetken paikoillaan. Lapsella kun oli juuri kuvattu käsi ja todettu käsivarsi murtuneeksi!

Lääkäri kuului siinä sanoneen että joskus lapset näyttävät sietävän vaikka mitä..

Eli jokainen huoltaja tekee oman päätöksensä milloin lapsi kannattaisi viedä lääkärille näytille.

Sivusta päivittelijät olkoon hiljaa kun eivät tiedä toisten asioista, eivätkä ne niille kuulu.

ettei vaan ole keuhkokuume. Ja heti jos kaivaa korvaa, niin tsekkaamaan onko korvatulehdus. Ja jos kaikki tekisi niin, lääkärille ei pääsisi kukaan.

Vierailija
32/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes tulisi lääkitä.

Vierailija
33/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen "lapun" ihan soittamalla neuvolaan, voi sitten itse hakea sen laatikosta. Ja sitä vanhemman kanssa olen käynyt sh:n aamuvastaanotolla ilman ajanvarausta.

Vierailija
34/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"JOKAINEN TEKEE OMAN PÄÄTÖKSENSÄ MILLOIN LAPSEN VIE LÄÄKÄRIIN"

Eli mielestäni huoltaja tietää milloin oma lapsi on siinä kunnossa että kannattaisi näyttää lekurille, eikä kaikki ole hyvin. Puhuinko ekasta yskähdyksestä? En.

Turha kuunnella toisten ihmettelyjä jos oma lapsi on sairastanut tarpeeksi pitkään. Ja vaikka lapsi olisi touhuileva, katsoisin aiheelliseksi viedä lääkäriin jos kuumeilee kauan tai yskii monta viikkoa putkeen.

Jestas mitä haastamista täällä taas.

Vierailija
35/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt ainakin 20 krt lapseni tk:ssa tai polilla. Joka kerta lapsi oli aktiivinen ja iloinen (mietin joka kerta että tultiinko nyt turhaan), vaan antibioottia tarvitseva korvatulehdus on löytynyt JOKA kerta. Meidän vauva oli korvakierteestä puoli vuotta. Päivät hän oli kuin aurinko ja yöt olivät yhtä itkua ja huutoa ja kirkumista. Nyt vauva on ollut 2kk täysin terve, kiitos putkituksen!

Iloinen ja leikkiväkin lapsi voi olla sairas! Ei tuomita, kun ei tunneta, jookos? :)

Vierailija
36/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja pankissa töissä. Mun erikoisalaa on lainanmyöntäminen ja sen mä kyllä osaan.

Mutta mulla ei ole lääkärinkoulutusta saati sitten himassa lamppua, jolla katsoa korviin tai stetoskooppia, jolla kuunnella lapsen keuhkoja. Toki vien lapsen aina kun on mahdollista yksityiselle, mutta esim. aikanaan keuhkokuumeessa vein terveyskeskukseen.

Ei kai kukaan huvikseen lasta mihinkään vie, mutta ainakin mä vien auton autokorjaamolle kun siinä on joku vika ja käyn optikolla, kun silmälaseja tarvitsee huoltaa ja vien siis lapseni lääkärille, kun hän on sairas.

Ja toivon, että asiakkaat ottavat raha-asioissa yhteyttä pankkiin, jolloin voin antaa oman osaamiseni heidän käyttöönsä.

Vierailija
37/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni lääkäri ei edes osaa kunnolla tulkita otoskoopilla näkemäänsä tärykalvoa. Itse ole sairaanhoitaja ja joskus meinaa tulla itku silmää kun katsoo kokemattomien lekurein tuhertamista räkäpolia pitäessä

Vierailija
38/55 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 lasta. Toinen 6.v ja käynyt 2 kertaa lääkärissä. (jos ei lasketa neuvolatarkastuksia) ja 4,5v joka on käynyt 4 krt

Vierailija
39/55 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaasti yli 39. Leikkii ja touhuaa ihan pirteää vaikka kuumetta 38,8.

Vierailija
40/55 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaasti yli 39. Leikkii ja touhuaa ihan pirteää vaikka kuumetta 38,8.

Jos häiritsee, anna kuumelääke. Jos ei, anna leikkiä ja tarjoa reilusti juotavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi