Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perheessä SI-potilas, sairastuivatko muut?

Vierailija
18.11.2009 |

Montako päivää oli väliä, kun toinen sairastui?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kipeä ja kaikki sikainfluenssan oireet; korkea kuume, vatsakipu, päänsärky, valitti jalkojen särkevän, oksensi + yskää ja nuhaa. Käytiin useamman kerran lääkärissäkin, mutta testejä eivät ottaneet, vaikka kovasti halusinkin. Lapsen tarhassa sairastui parin päivän sisällä suurin osa ja muutamilta otettiin sikainfluenssatesti, joka oli positiivinen. Lääkärit olivat aikalailla varmoja, että meilläkin se tauti, kun oireet niin rajut.

Mutta itse olen epäileväinen, kun muut pysyttiin terveinä. Tai ihan pientä oireilua itsellä ja esikoisella, mutta ei edes lämpöä ja mielestäni oltiin kuitenkin terveitä. Miehellä ei mitään.

Vierailija
22/25 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastaa oireettomana. Mikä se suhdeluku tulee olemaan, sitä ei nyt varmuudella vielä voida tietää, koska aika harvoin oireettomia testataan.

Mutta sekin toisaalta on totta, että kaikki eivät sairasta tautia lainkaan, oireettomanakaan. Tartuntataudit ovat metkoja siitä, etteivät ne tartu kaikkiin. Samassa perheessä todennäköisemmin tarttuvat, mutta voivat olla tarttumattakin.

Paljon riippuu siitä, miten hygienia hoidetaan.

"K: Miksi samassa perheessä kaikki eivät sairastukaan?

V: Tähän ei ole selkeää vastausta. Osa perheenjäsenistä sairastanee taudin niin lievänä, että he eivät edes huomaa sitä. Uskoisin, että kaikki saman katon alla tartunnan saavat. Peruskunnollakaan ei pitäisi olla merkitystä - hyväkuntoinen voi sairastaa rajusti ja perussairas lievästi." Jyväskylän avohoidon ylilääkäri Mauri Paajanen

http://yle.fi/alueet/keski-suomi/article1147711.ece

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli testannut joitakin perheitä, joissa vain yksi oli saanut kunnolla sikainfluenssan, mutta kaikilla oli kuitenkin positiivinen testi.

Eli ainakin tämän mukaan nuo edelliset ovat oikeassa, suurin osa näyttää olevan oireettomia kantajia.

Vierailija
24/25 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet kyllä täsmäsi, ja raju tauti oli.

Siis minä ja yksi lapsi sairastettiin. Miehellä ja kahdella lapsella kävi pieni nuha..

Vierailija
25/25 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mies. 3pvää siitä, sairastuin minä. 7pvää miehen sairastumisesta sairastui lapsi.

Tuttavapiirissä huomannut, että itämisaika ollut pidempi lapsilla.

Ja se, ettei ole kuumetta, ei todellakaan tarkoita sitä, että tauti olisi lievä!!!!

Nimim. kokemusta on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän