Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pulla/kuivakku- ketjun innoittamana: juntit täytekakut

Vierailija
18.11.2009 |

Minä inhoan eniten kokonaisina pakastetuista vetisistä mansikoista tehtyä kakkua: koko kakku lilluu vedessä ja siällä on sitkeitä ja limaisia mansikoita. kaiken kruunaa kermavaahto ja säilykepersikat päällä. YÖK.

Tuoreista mansikoista tehty kakku on eri asia. Älkää sekoittako..

Itse teen aina erilaisia kakkuja: välissä esim. appelsiinikiisseliä ja kermavaahtoa, päällä kinuski. Ei ole liian makea kun sisusta on raikas.

Tai kunnon sacherkakku

Tai suklaakakku jossa sisällä mustaherukoista keitetty sakea kiisseli ja pari marenkilevyä. Markenkilevyistä huolimatta ei ole makea vaan enemmänkin kirpeä.

Ja mummoilla nappi soi, kehuvat minkä kerkeävät "voi kun itse osaisi ja keksisi "

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kuolemaan jo ennen mun syntymää, ja mies ei äitiään muista. Olen välttynyt myös kuulemasta miten äiti teki ja kuinka hyvin, kun miehellä ei ole edes mielikuvaa:-)

Vierailija
42/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakava ole vielä koskettanut sinua jos olet ollut kauhuissasi foliorasioista.

Minä en ole ollut kauhuissani elämässäni muusta kuin siitä kun lapseni meinasi kuolla ja istuin teholla vieressä odottamassa, miten käy.

Kiitä luojaasi, että sinulla on ollut noin helppo elämä.

Mun anoppi tarjoaa jouluna kaupasta ostetut laatikot siinä foliorasiassa. Ekana jouluna olin tästä aika kauhuissani, mutta se on vaan anopin tapa ja oon jo tottunut siihen. Ihan hyviä ne kaupankin laatikot on (tosin äidin laatikot on parempia). Muuten anoppi on kyllä tosi hyvä anoppi.

Appiukko on taas sieltä ja syvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakava ole vielä koskettanut sinua jos olet ollut kauhuissasi foliorasioista. Minä en ole ollut kauhuissani elämässäni muusta kuin siitä kun lapseni meinasi kuolla ja istuin teholla vieressä odottamassa, miten käy. Kiitä luojaasi, että sinulla on ollut noin helppo elämä.

Mun anoppi tarjoaa jouluna kaupasta ostetut laatikot siinä foliorasiassa. Ekana jouluna olin tästä aika kauhuissani, mutta se on vaan anopin tapa ja oon jo tottunut siihen. Ihan hyviä ne kaupankin laatikot on (tosin äidin laatikot on parempia). Muuten anoppi on kyllä tosi hyvä anoppi. Appiukko on taas sieltä ja syvältä.

Joo, kyllä minunkin esikoinen vietti ensimmäiset päivänsä teholla. Mutta osaan silti nauttia elämästä ja heittää vähän vitsiäkin välillä siitä kuinka kauhuissani olin foliorasioista.

Vierailija
44/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy keskusteluun kakuista. Olet varmaan sellainen marttyyri, joka vetää sen JOKA keskusteluun ?

Huoh, minunkin lapseni ollu tvakavasti sairas, mutta en todellakaan vedä sitä joka keskusteluun, päinvastoin, se on asia jonka kaikki haluaa unohtaa

Vierailija
45/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ne kaupan laatikot pitäis tarjoilla? Käsittääkseni ne on tarkoitettu tarjottavaksi niissä omissa foliorasioissaan.

Ja jotkut jopa tekee laatikot itse niihin samanlaisiin foliorasioihin... Itse asiassa en ole muuten ikinä missään nähnyt joululaatikoita tarjoiltavan jostain muista astioista, kuin foliorasioista.

Mun anoppi tarjoaa jouluna kaupasta ostetut laatikot siinä foliorasiassa. Ekana jouluna olin tästä aika kauhuissani, mutta se on vaan anopin tapa ja oon jo tottunut siihen. Ihan hyviä ne kaupankin laatikot on (tosin äidin laatikot on parempia). Muuten anoppi on kyllä tosi hyvä anoppi.

Vierailija
46/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D. Kiitos ironiasta, joka YLLÄTTÄEN ei tavallisille av -mammoille auennut. Meidän pitää sitten parinkymmenen vuoden päästä pitää yhdessä Kauheat junttianopit -bileet.

Vierailija
47/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun kauhistusta foliorasiasta.

Helpolla on tosiaan elämä mennyt tai sitten suhteellisuudentaju hiukan heittää.

Mutta toisaalta joillain järkkyy mielenterveys jos elämään tulee muutoksia rutiineihin. Eli ymmärrän kyllä miniää, joka on skitsoutunut määrättyihin kaavoihin ja järkyttyy toisen perheen toisenlaisista tavoista.

Mutta kannattaisi hiukan miettiä elämän tärkeysjärjestystä niin elämä olisi helpompaa. Järkyttyä ei kannattaisi ihan niin pikkuasioista. Ei sorru sitten niiden isojen asioiden edessä niin helposti.

Jos anopin kakut ja foliorasiat ottaa niin hermon päälle, kannattaa ehkä hakea ammattiapua. Ongelma ei löydy silloin anopista vaan jostain sieltä sinun sisältäsi syvää.

Vierailija
48/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakku on vaan niin pahaa. Anoppi on tosi mukava, mutta se kakku on vaan pahaa. Pullia se leipoo aivan ihania ja monet perinteiset ruoat sen tekeminä on paljon parempia ku mun tai mun äidin tekeminä.

Se, mikä siinä kakussa mättää, on se liika kostutus. Pohja sinänsä on ok, mut sit se lotraa siihen desitolkulla Spriteä ja laittaa vielä ne surullisen kuuluisat pakastemansikat kokonaisina sinne väliin (ja ne on oikeesti niin pahoja).

Parasta kakkua on ehdottomasti mun äidin tekemä kermakakku tuoreista mansikoista. Siinä on just sopiva kosteus ja reilusti mansikkaa. Ja kermassa on sopivasti makeutta. Kakkoseksi listalle pääsee mun omatekemä kakku, jossa täytteenä on vaniljarahka-kermaseos, johon on sekoitettu reilusti vadelmia. Sit kakun reunoille kermapursotus ja päälle sulatettu suklaa. Nam.

Lasten ehdoton suosikki kakun väliin on rahka-kermaseos, jossa paljon pieniä pätkiksen paloja :)

Vierailija
49/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä taas suurin osa valmiskakuista on suorastaan pahoja. on välillä tullut vastaan joku ihan hyvänmakuinenkin, mutta noin pääsääntöisesti maistuvat aina jotenkin... teollisilta.

täällä ollaan jotenkin aina niin tuomitsevia. mä aina mietin sitä, että ne jutut, mitä nyt pidetään jotenkin cooleina, esim mozzarella tai morbier, 70 % suklaa, erikoiskahvit, juustokakku jne, on varmaan meiän lasten mielestä niin urpojuntteja. täällä palstalla ne sitte avautuu, miten raivostuttavaa se on, kun anoppi aina vaan sitä juustokakkua tuputtaa, vaikka se on niin junttimaista... ja meinaan siis, että ehkä ne anopit, jotka sitä ananasmurskaa laittaa sinne väliin, oikeesti ajattelee, että se on vähän spessua ja kivaa, jos ei nyt ihan luxusta, niin jotain siihen suuntaan. ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa...? :D

Vierailija
50/50 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä taas suurin osa valmiskakuista on suorastaan pahoja. on välillä tullut vastaan joku ihan hyvänmakuinenkin, mutta noin pääsääntöisesti maistuvat aina jotenkin... teollisilta. täällä ollaan jotenkin aina niin tuomitsevia. mä aina mietin sitä, että ne jutut, mitä nyt pidetään jotenkin cooleina, esim mozzarella tai morbier, 70 % suklaa, erikoiskahvit, juustokakku jne, on varmaan meiän lasten mielestä niin urpojuntteja. täällä palstalla ne sitte avautuu, miten raivostuttavaa se on, kun anoppi aina vaan sitä juustokakkua tuputtaa, vaikka se on niin junttimaista... ja meinaan siis, että ehkä ne anopit, jotka sitä ananasmurskaa laittaa sinne väliin, oikeesti ajattelee, että se on vähän spessua ja kivaa, jos ei nyt ihan luxusta, niin jotain siihen suuntaan. ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa...? :D

samoin kuin pullan ja tiikerikakun tarjoamista juhlissa