Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa, mä en jaksa, mä en jaksa...

Vierailija
17.11.2009 |

Mistä mä saan voimia tähän arkeen, millon tää ei tuntuis näin raskaalta? aina on lapsen kanssa jotain haastetta, se on alle 2v vielä ja koko aika ollut niin monimutkaista. koliikit, yövalvomiset, kaikenmaailman kummalliset taudit ja hirrrrmuisen vilkas pieni ihminen. ihana se on, aurinkoinen taas nyt terveenä, mutta vie niin minusta mehut. päättänyt taas olla syömättä, parilla makaronilla mennyt koko päivän. koko ajan kiipeillyt ties missä ja ollut jo tuhat vaaranpaikkaa tänäänkin. keksi uuden hauskuutuksen, tunkee sormet kurkkuun ja meinaa yökätä, nauraa innoissaan keksinnölle. mä olen vanhemtunut sata vuotta tänä äitiyden aikana. voi huokaus. monta kertaa tekisi mieli pistää se jo hoitoon ja lähteä töihin, vaan kun ei ole töitäkään tällä hetkellä tiedossa. mies osallistuu, mutta se viimeinen vastuu jää mulle, ei se jaksa kehitellä ruokia lapselle ja innostaa syömään, kyllä se leikkii lapsen kanssa lattialla mutta ei ehdi sännätä villikon perään yhtä nopeasti kuin minä jne. jotenkin oon niin puhki nyt..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tilaa neuvolapsykologilta ilmainen aika ja pian!!!!

Vierailija
2/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin miehesi, lapsen kummit, isovanhemmat, omat sisaruksesi? pyydä että auttaisivat silloin tällöin, jotta saisit taas kerättyä voimia. tarvit omaa aikaa myös välillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä. Jättäisit lapsen miehelle siksi aikaa.

Vierailija
4/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa ruokaa vain ruoka-aikoina ja sitÄ mitä aiotkin, eikä pelkkää pastaa. Kaikilla lapsilla on välillä noita syömâttömyyskausia, mutta terve lapsi ei kuole nälkään, jos ruokaa on tarjolla sÄännöllisesti. Tuo on pahinta, jos annat aina vaan sitä mita pyytÄÄ, pitkität turhaa kiukuttelua vain ja väsytât itsesi. Yökötysideakin on tuttu juttu, ole niinkuin et huomaisi niin menee muutaman päivän pâästä ohi. ota vähemmän paineita, lakkaa kauhistelemasta lapsen ideoita, noudata normaalia rytmiä ja keksi järkeväÄ tekemistÄ lapselle.

Vierailija
5/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme allergista lasta joista yhdellä vielä astmaa ja korvaongelmia. Kaikki nuo jutut valvottavat lapsia ja allergiset reaktiot vievät ruokahalun. Tosi voimia vievää hoitaa milloin mitäkin lapsen ongelmaa ja koettaa keksiä mitä pitäisi tehdä että lapsella olisi hyvä olla. Aina kun ei vaan voi viedä lääkäriin vaan pitää tietää varata ykstyiselläkin oikean alan lääkäri ja osata kertoa oikeat asiat että homma etenisi.

Meidän alle kaksivuotias syöö nyt jo kohtuullisesti kunhan en anna muutamia sopimattomia (kanamunaa, kanaa, banaania tai perunaa isoja määriä). Jos antaa jotain sopimatonta niin heräilee öisin/menee ruokahalu.

Koeta ottaa omaa aikaa jos vain mahdollista. Ja tarkoitan että menet kävelylenkille tai vaikka kotona eri huoneeseen oven taakse etkä puutu siihen miten mies (tai joku muu lasta hoitava) tekee. Eli luovuta välillä vastuu muille. Jos vielä voit omalla ajalla tehdä jotain sinun omaa harrastustasi niin aina parempi. Se on minun tapani jaksaa tämän hullunmyllyn keskellä.

Ja huumori on hyvä apulainen jos vain löydät asioista hauskat puolet on elämä helpompaa. Hassuttele lapsen kanssa oikein kunnolla niin siinä on kummallakin mukavaa. Ainakin meidän melkein 2v rakastaa hämähäkkilaulua jossa hämis samalla kiipeää kutittelemaan häntä jne.

Tsemppiä ja jaksamista. Kyllä se kohta helpottaa kun lapsi kasvaa ja toivottavasti sairastamisetkin vähenee.

Vierailija
6/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo niin kun et huomaiskaan ja sitten vaan siivoat oksennukset jos oksentaa niin tosi vähäeleisesti. Kyllä se menee ohi. Lapset tekee kaikkea jos huomaa että saavat äitiin valtaa...Kuten siinä syömisessäkin. Ei lapsi ruokalautasen ääreen kuole nälkään. Eli tarjoile 5 ruokaa päivässä. Vaihtelevasti, monipuolisesti jne. ja lapsi napsii siitä minkä napsii. Älä anna välipaloja. Syö myös itse seurana ja esimerkkinä. Kyllä se ruoka alkaa siitä maistua(jos ei juo älyttömiä määriä esim. maitoa tai syö makeaa). Noita vaiheita on. Voin sanoa että n.2,5-3v alkaa huomattavasti helpottaa(sen vipeltämisen suhteen mutta meillä myös sairastelun suhteen)! Kannattaa ulkoilla paljon jossain missä on helppo ulkoilla niin menee vähän tarmoa lapselta siinäkin. Noita päiviä tulee ja sitten taas tulee parempia vaiheita!

Terkuin kolmen lapsen äiti joista yhdellä korvakierre+2 erikoisruokavaliollista perheessä

Vierailija
7/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheneuvolaan, psykologille? kuulostaa mun mielestä aika hurjalta. ap kuvaili aivan tavallista elämää vilkkaan, mahdollisesti allergisen lapsen kotiäitinä. kaikki kotiäidit tuntevat varmasti joskus näin, et ei jaksais. pitäiskö meidän kaikkien nyt soittaa joukolla perheneuvolaan? niin kuin ap sanoi, hän haluaisi mennä töihin, mut ei ole vielä löytänyt töitä. lapsen syömättömyyteen täällä onkin jo tullut neuvoja. tuo yököttely on meillä ollut joka lapsella jossain iässä, ei liity siihen syömättömyyteen mitenkään. mulla kolme lasta, joita hoidan yksin 24/7, todellakin tuntuu välillä ettei aina jaksais, mut pitäiskö mun sit soittaa perheneuvolaan? miksi ihmeessä? voihan ap laittaa lapsen vaikka hoitoon jos todella tuntuu ettei jaksa häntä hoitaa.