Marrasmurujen eka kuukausi!
Enpä löytänyt vielä pinoa marraskuussa syntyneille nyyteille, joten ajattelin aloittaa sellaisen. Pieni esittelykierros voisi olla kiva, kun saadaan varmasti mukaan uusia äitejä odotuspuolen marrasmasujen lisäksi!
Eli olen 30-vuotias kolmen lapsen äiti Pirkanmaalta. Mies on iältään 33 ja pojat ovat 4,5 v ja 2 v 10 kk ja neito 9 päivää. Viimeisin syntyi rv 38+5 mitoin 3530 g ja 50,5 cm
Nyt meidän neito on taas vaihteeksi pissannut kaikki vaatteensa, joten vaipan vaihto kutsuu. Pitäiskö vaihtaa Liberot johonkin muuhun merkkiin?? Palaillaan!
- HH ja neito
Kommentit (21)
Kiitos Hulda aloituksesta!
Sarppa: tervetuloa mukaan!
Elikkäs meidän marrasmuru syntyikin jo lokakuussa 12.10, rv 33+6. Mitat silloin 2680g ja 48,5cm. Nyt neito on jo 5viikkoa ja pari päivää päälle. Mitat nyt 3240g ja 50cm.
Itse olen 30v ja mies 29v. Asumme Turun seudulla. Muita lapsia meillä on 8v tyttö, pian 7v poika ja 2,5v poika.
Meillä jo vauva-arki sujunut oikein mallikkaasti. Tyttö on oikein rauhallinen ja ihana tapaus. Nukkuu paljon, mutta jaksaa jo seurustellakin pari tuntia päivässä. imetys ei oikein ota onnistuakseen, mutta en murehdi. Maitoa minulta tulee tosi paljon ja tyttö juo niitä sitten pullosta. Masuvaivoja ei onneksi ole ilmaantunut, ainakaan vielä.
Yötkin sujuvat mallikkaasti. Yhdellä herätyksellä mennään. Kiitos keskolalle hyvin opetetusta rytmistä!
Toivottavasti muutkin marrasmurut löytävät tälle puolelle. Olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia myös vauvallisina.
Aotearoa ja Ansku
Nyt kun on hetki aikaa, niin kirjottaudun mukaan remmiin!!!
Meidän kolmonen syntyi 9.11. (isänpäivälahja tuli päivän jäljessä). Laskettu oli juuri isänpäivä 8.11.!!!
Pienoinen poikamme painoi 3694g ja pituutta oli n.50cm. Isoveljet Santtu 4v. ja Eetu 2,5v ovat olleet tosi innoissaan uudesta tulokkaasta!! Itse olen 32v., ammatiltani lastenhoitaja, ollut lasten kanssa kotona esikoisen syntymästä asti, ja toivottavasti pystyn olemaan kotona seuraavat 3vuotta!!! Perheeseen kuuluu rekkakuski-iskä 30v., ja tästä syystä arkeni on aikamoista yh:n elämään...aikaa tänne kirjoittelemiseen ei varmasti isyysloman loputtua paljon jää!!!
Uusi tulokas on tähän asti ollut hyvä-uninen kaveri ja ensimmäinen vaunuilu-reissu sujui tänään sikeän unen merkeissä...mikä on meille aika tärkeä riitti!!!
Nyt täytyy kiireenvilkkaa karata saunanlauteille, vielä kun nyytti tuhisee kopassaan...
Palataan!!!
Jaksamista kaikille!!!!
nonii, ilmottaudutaan mukaan! meidän nyytti syntyi 12.11 raskausviikolla 40+2 eli nyt 8vrk vanha. Tyttö oli 2945g ja 48cm, ihanan pieni :) Tampereella asustellaan ja ikää itsellä ja miehellä 19 molemmilla eli ns. "teinivanhempia" ollaan :)
aika jännäähän tää on ollut mutta hyvin on ainakin tähän asti mennyt, en oo vielä paniikkiin joutunut pienokaisen kanssa. aika virkee tää meidän tyttö on, ja tissi on todellakin kova sana ! :D nyt täytyy mennä nauttiin kun tuo tuntuu nukkuvan jopa hetken =)
Onnea Manki pienen tytön johdosta!
Meillä pojista vanhempi sairastui eilen. Kuume nousi ihan yllättäen 38,6 ja yskä on hirmuinen. Sikainfluenssaa on ollut jo kovasti naapureilla ja koulussa ja eskarissa on molempien lasten luokilla ollut ihan varmoja tapauksia. Saattaisi siis olla sitä:(
Kovasti toivon tietysti, että muut ei sairastuisi tai että olisi ainakin lievää. Kiertäisi edes nuo keskoset. Nuorempi poika muutenkin pihisee joka pikku flunssassa ja ventolinea kuluu. Vauvalle ei kukaan kai tauteja halua muutenkaan. Vaikka ikää onkin jo viisi viikkoa, laskettuun aikaan olisi vielä viikko. Huh!
Jälkitarkastus minulla on viikon päästä ja maanantaina pitäisi käydä labrassa viemässä pissanäyte ja antamassa verikoe. En hoksannut ollenkaan kysyä miksi ne annetaan. Edellisillä kerroilla en ole kyllä ikinä antanut kumpaakaan.
Ristiäiset meillä järjestetään 13.12. Nimi on ollut tiedossa jo ennen vauvan syntymää. Kummeja sitten mietittiinkin aikansa. Neljännelle lapselle tuntui todella hankalalta valita sopivia kun kaikki läheisimmät ihmiset ovat jo käytössä. Minusta on tärkeää ettei kummit (varsinkaan sylikummi) katoa lapsen elämästä. Päädyttiin osittain jo uusintakierrokselle kun minun sisareni pyysi päästä miehensä kanssa. Siskoni on jo esikoisen kummi, mutta hänen miehensä ei ole kenenkään.
Nyt takaisin sairastuvalle, poika haluaa syliin!
Aotearoa ja Ansku
pitää heittää ensimmäisenä kysymystä kehiin kun meidän poitsulla (11vrk) napatynkä tähän asti ollu siisti ja puhdas (neukkatäti kävi kotikäynnillä ke)
eikä siis ole vielä irronnu, niin tänää huomasin putsatessa, että tulee verta. ei mitenkää valumalla mut joka puikkoon tuli. liittyyko irtoamiseen vai pitäskö olla huolissaan??
voi olla hölmö kysymys mutta ensikertalaisena ymmärtänettä.. heh :)
Sarppa: veri napatyngässä viittaa kyllä irtoamiseen. Ei hätää!
Aotearoa
Heips, tänne siis siirryn kans kirjoittelemaan.
Paljon Onnea Mankille pienestä tytöstä!!
Taustaa: minä ja mies olemme näköjään porukan senioriryhmää, vaikka ei nelikymppisiä ollakaan vielä. Olemme maatalousyrittäjiä ja naimisissa lehmien kanssa. Vapaa-aikaa meillä ei juuri ole. Mies hoitaa kaikkia ulko- ja navettahommia 7pv/vko ja minä kodin ja lapset sekä navettahommia, kun en ole äityisvapaalla. Nyt meillä iso rakennusprojekti; uusi navetta ja lehmämäärä kolminkertaistuu ensi vuonna. Kiirettä siis riittää. Mies on ollut kotona vauvan syntymän jälkeen isänpäivänä. Muutoin sitä näkee iltaisin pari tuntia.
Eli aika yh-äitinä täälläkin. Sain imuroitua yhtenä päivänä, kun vauva pääsi reppuun.
Tämä meidän kolmonen on samanlainen kuin nuo kaksi muutakin olivat. On vain sylissä. Noh, vielä ei näy koliikkia, peukut pystyssä täällä jännitämme.
Niin esikoistyttö on reipas ekaluokkalainen ja poika 4,5 v energinen pikkumies.
Asumme etelä-suomessa.
Tämä pikkuneitimme siis syntyi 4.11. rv 39+5 3280g ja 49 cm. Mustaa tukkaa on aika paljon ja koko muukin kroppa mustien karvojen peitossa, aikamoinen simpanssi on :D
Meillä käy ainoastaan liberot, pamperssit falskaa. Aina välillä niitä kokeilen ja heti tulee läpi.
Tänään käytiin vähän ulkoilemassa. Huomaa, että oma selkä ei ole vielä muotissaan.
Masuvaivoja meillä riittää joka syötön jälkeen. Yötkin menis muutoin hyvin. D-tipat saatan jättää kokonaan ja syön itse 2-kert annoksen D-vitamiinia. Kyllä sitä äidinmaitoon erittyy.
Meilläkin on navat aina vuotaneet. Hätää ei ole, jos napa ei muutu ympäriltä punaiseksi ja kovaksi. Olen käyttänyt septidiniä sen puhdistukseen. Nyt meillä jo ihan tavallisen näköinen napa.
mökkihöperö pp
Kiva lukea kertauksena kaikkien esittelyjä, kun aivan kaikkea ei luonnollisesti enää muistanut! Edelleen toivottavasti saadaan uusiakin matkaan ja "vanhatkin" löytävät tiensä tälle puolelle. Pp: aikamoiselta teidän arki kuulostaa... Aika realistisesti tunnut suhtautuvan teidän vauvan masuvaivoihin. Toivotaan kuitenkin, että jostain tulisi siihen helpotusta jo ennen soseiden aloittamista. D-vitamiinejakin tosiaan tarvis alkaa ainakin ajattelemaan ens viikolla! Välillä meinaa unohtua nää jutut ja neuvolan tätikin olettaa et kahden lapsen jälkeen muistan, pah!
Aotearoa: Ihana kuulla että teillä edelleen nukutaan! Sullakin unet tulee ihan tarpeeseen, kun on tota katrasta ja nyt vielä pikkupotilas. Pikaista paranemista ja toivottavasti ei ole possua...
Meidän neidolla ei edelleenkään ei ole mitään "tekonimeä". Mies yritti tässä yks päivä kovasti keksimällä keksiä sopivaa ilman tulosta - pojat kutsuvat vauvaa Iidaksi. Siis meidän vauva on aika perustyyppi. Päivittäiset itkut on laskettavissa muutamissa minuuteissa, harmituksen aiheita on välillä vaipan vaihto ja maidon liian hidas heruminen! Yöt ovat vielä aika vaihtelevia syöttöjen määrän suhteen, mut kyllä meillä onneks pääosin nukutaan eikä kukuta.
Mun äiti oli tän viikon apuna ja puuhattiin jo joulu- ja ristiäispuuhia. Ristiäiset olisi tarkoitus pitää joko 26. tai 27.12. vähän papista riippuen. Ajateltiin et samoilla siivoilla ja puuhilla menee molemmat!
Nyt taidan painua unten maille, kun vauvakin kerran nukkuu.
- HH ja neito 12 vrk
Elikkäs olinkin mukana jo tuolla odotuspuolella... tosin aika passiivinen kirjoittelija. Katsotaan josko aikaa löytyisi tänne kirjoitella. Mukavahan tuo olis vertaistuellisesti ainakin.
Poikamme syntyi 13.11. rv39+1 ja esikoinen meille. Vauva oli 3kiloinen ja pituutta 50,5 senttiä... vaikka jostain syystä neuvolakorttiin merkitty 51cm. Kumpikin ollaan siinä 30 kieppeillä ;D
Vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin, vaikka tuntuu välillä ettei ihan kaikkea muista tai älyä. Olen sitten omalta äidiltä kysellyt apuja. Ei tämä nyt mitään rakettitiedettä ole =)
Poika nukkuu hyvin. Pääasiassa yöt menee kahdella syötöllä ja päivisin jaksaa olla hetkittäin hereillä ja seurustella vanhempiensa kanssa. Ihana tapaus!
Maitoa riittää omiks tarpeiks ja on jouduttu pumppaamaankin. Tissit pakkaa niin täyteen ettei vauva meinaa saada otetta ja sitten tapellaan tissin kanssa. Kiljuminen on taattu jos on liian kauan edellisestä syönnistä. Tyhjentelen siis välillä lypsäen ;) Rinnalta saattaa tulla jopa ensimmäisten imujen aikaan niin paljon maitoa ettei vauva ehdi niellä ja meillä tulvii sitten aika ajoin yli. Imuote ei meinannut alunalkaenkaan löytyä ja meillä olikin rintakumi käytössä. Nyt ote on löytynyt jos vaan rinta on riittävän pehmeä. Olen vielä kumia käyttänyt jos alkaa tappeluun menemään liikaa energiaa molemmilta.
Onko teillä kellään kokemusta bilirubiiniarvojen seurannasta. Me oltiin seurannassa, mutta viimeisten kokeiden jälkeen lääkäri oli sitä mieltä ettei enää tarvita seurata. Mietin vaan että kuinka herkästi mä hätäännyn jos kuitenkin kellastumista tulee... Vai onko se edes todennäköistä enää kun vauva on jo yli viikon ikäinen?? Taidan olla vähän vainoharhainen ;)
Neuvolan täti vieraili jo ja painoa ollaan saatu mukavasti lisää. Syntymäpaino ollaan ohitettu jo. Terkkari ei ollut huolissaan tuosta keltaisuudesta ollenkaan. Poika kun syö ja tekee tarpeitaan aikasta usein.
Napatynkä vauvalta lähti jo 4päivän iässä. Pikkasen se vuosi, mutta nyt näyttää olevan jo ihan normaalin navan näköinen. Ja tosiaan se vuoteli edellisenä päivänä ihan pikkusen juurikin puikkoon jolla putsasin. Liene siis ollut merkki jo siitä että on irtoamassa.
Tulipas tarinaa... nyt taidan lepuuttaa itseäni kun poikakin nukkuu.
Irish ja pikkujätkä 9pvä
meillä ei ole vieläkään napatynkä lähteny kohta ollaan jo 2 viikkosia täällä.. hmm..
irish:selle se verran kommentoin et meillä seurattiin sairaalassa kans tota bilirubiini arvoja. olikohan tokana ja kolmantena päivänä. mulle sanovat että jos jotain on niin se näkyy 4-5:nä päivänä viim eikä oikestaan enää sen jälkeen. et en usko et jos teillä oli arvot normaalit kotiin lähtiessä, niin tuskin enää ilmaantuu kellastumista. ja eikös näillä pienillä ihon väri ole muutenki vähän kellertävä ;)
täällä kärsitään vatsanväänteistä (ILMEISESTI) kokeilin kyllä antaa rela tippoja mut näytä kovin apuja olevan. millään en saa puklua tulemaan syötön jälkeen vaik kuin pitkään taputtelis olalla.
Minäkin liityn tänne vauvapuolelle, kun tyttömme viimein tuli maailmaan 19.11 rv:lla 41+3. Synnytyskertomusta laitoinkin jo tuonne odotuspuolelle. Ne strategiset mitat ovat: paino 3310g, pituus 47cm ja pipo 33,5cm.
Meillä tyttö siis toinen lapsemme. Ennestään on poika 1v5kk. Minä olen 24 ja mies muutaman vuoden vanhempi.
Synnytys kyllä otti ihmeen koville. Vielä eilen heikotti tosi paljon, mutta luultavasti rehkin siivotessa liikaa ja siitä syystä olo oli mikä oli. Edelleen kädet vapisee teetä kaataessa ja esikoisen kanniskelu on myös aika totista puuhaa. Pissaamista yritän välttää viimeiseen asti, koska kirveltää ihan hulluna.
Tyttö on rauhallinen tapaus eikä paljoa turhista itkeskele. Tillittää niin kauniisti vaippaakin vaihtaessa :) Syö hyvin lyhyitä aikoja kerrolla ja tänään on nukkunutkin pitkiä unia, 2-3h kerralla. Viime yönä kyllä söi tiuhempaan, joten ehkä sitten tänäkin yönä. Maito on kuitenkin lähtenyt hyvin nousuun niin en osaa lyhyistä syötöistä murehtia.
Nyt kuuluu pyykkikorista sen suuntaista maiskutusta, että täytyypi rientää sinne. Harmi kun ehtinyt kommentoimaan teidän kirjoituksia mitenkään, vaikka mielessä oli monta asiaa.
Adara ja tyttö 4pvä
Meidän tyttö syntyi 15.11. eli 8 päivää vanha on nyt. Nukkuu semmoset 3-5 tuntia kerrallaan ja sitten syö ihan mahdottomasti herättyään. On joka syötön yhteydessä valveilla 1,5-3 tuntia, paitsi jos vaippaa ei vaihda (yöllä) niin sitten voi nukahtaa heti syötyään. Yöllä kun vaihtaa vaipan, niin voi tosiaan mennä se 3 tuntia ennen kuin muru taas nukahtaa. Tää osaa oikeastaan nukahtaa vain tissille, joskun rauhoittuu myös miehen syliin. Leikittelee vaan tissin kanssa/huitoo käsillään tissiä ja naamaansa, välillä imee/tuijottelee silmät lautasen kokoisena. Tekis mieli olla yöllä vaihtamatta vaippaa, mutta kun ei viittisi kakkavaipassa toista pitää kovin pitkään. Tää itkee oikeastaan vain silloin, kun viedään hoitopöydälle nälkäisenä. Yölläkin hälyttää nälkäänsä vain öhkimällä, hamuilemalla ja käsillään huitomalla. Yöt ovat menneet aika vähin unin, mutta koitan aina päivällä paikata, kun tämä nukkuu. Päivällä on vain aika vaikeaa saada unta. Oisko kellään vinkkejä tuohon yökukkumisen vähentämiseen? Tai hyviä nukutusvinkkejä?
Kapaloinnista voisi olla teille apua. Oletko kokeillut vielä? Jos on kovin levoton ja huitoo niin kapalointi auttais just siihen ja vauva osais rauhoittua paremmin. Muuten en kyllä osaa auttaa.
Adara ja lyyli 5pvä
Meillä siis kanniskellaan aamusta iltaan nykyään. Masua kitisee lähes koko päivän.
Helpottavat asennot: manduca-reppu, toisella käsivarrella väärinpäin niin et jaloista pidetään kiinni ja on koukkuasennossa mahan alla ja sitten kävellään...
palvelu ei pelaa öisin ts. vaippaa ei vaihdeta. Ainoastaan jos yli tulee. Esikoiselle aikoinaan vaihdoin ja totesin, että minä ja vauva nukumme paremmin, jos ei vaihdeta.
ja nyt loppuu aika...
pp
Onnea Adara ja Fibsu!
Pikkupippuri: jaksuja sinnepäin. Kuulostaa tosi rankalta.
Meillä täällä otsikon mukaisesti sairastellaan. Perjantaina siis vanhempi poika aloitti ja nyt kipeänä on kaikki muut paitsi minä ja vauva :( Kaikilla on kuumetta vähintää 38,6 mutta enimmillään ollaan mitattu 39,5 (onneksi). Yskä kuulostaa kauhealta ja mies sanoikin, että tuntuu kuin keuhkot repeäisivät. Onneksi tuo nuorempi poika ei pihise ihan kauheasti. En uskalla antaa hänen nukkua omassa sängyssä vaan haluan tarkkailla häntä vierelläni. Viime yön sitten kuuntelinkin muumi-unia kun poika 2,5v puhui unissaan. Seikkailu, seikkailu, mörkö, muumipappa...
Vauvan kanssa ei mitään ihmeellistä. On vaan niin suunnattoman ihana!
Aotearoa ja Ansku, jolla la olisi huomenna
Pikkuhiljaa on alkanut tottumaan ajatukseen, että meillä on nyt kaksi lasta. Ihan erilaista tämä vauva-arki on toisen lapsen kohdalla kuin esikoisen aikanaan. Vaikea löytää rauhallista hetkeä, jolloinka voisi vain keskittyä vauvaan ilman, että toinen huutaa vieressä.
Tyttä on edelleen tosi tyytyväinen tapaus. Ei itke oikeastaan yhtään. Yöt sujuu suht mallikkaasti, herätään tunnin kahden välein. Yöllä meillä joutuu vaihtamaan vaippaa joskus parikin kertaa, koska tyttö on kakassa vaatteita myöten. Neiti on kova puklaamaankin ja tässä parin päivän sisällä alkanut puklut tulemaan ihan syöksymällä.
Ekassa neuvolassa käytiin pari päivää sitten ja painoa oli tullut 400g lisää 5vrk:ssa! Hyvin kasvaa tyttö =)
Oma olo on synnytyksen jäljiltä vieläkin heikohko, vaikka Hb oli noussut jo 101:een. Jos liikaa rehkii niin alkaa sydäntykyttää julmetusti eikä tahdo tasoittua millään. Kohtu vielä kävellessä kipeä ja välilihaa jomottelee, mutta pissalla käyminen ei enää tunnu missään. Odotan kovasti milloin olen siinä kunnossa, että voin alkaa käydä pienillä vaunulenkeillä.
Adara ja tyttö tasan 1vko
Jopas tänne onkin jo kertynyt porukkaa vauvapuolelle. Hienoa - olen lueskellut hetken silloin tällöin, katsotaan jos kerkeisi kirjottamaankin.
Minä olen reilu kolmekymppinen ja mies reilu nelikymppinen. Lätäkön länsipuolella asutaan kahden neidon, 5 (melkein kuusi - tärkeää) ja 4 (ja puoli) vuotta, sekä Lillebrorsan kanssa.
Lillebror tuli maailmaan 5.11. rv 39+6. Strategiset 3880 ja 51. Siskoihinsa verrattuna oikein helppo tapaus; nukkuu, syö ja kakkaa. Joskus vähän vääntää mahasta. Antaa mamman silloin tällöin tehdä töitäkin ja todistetusti käy puhelinkokousten veto kotoakäsin siinä sivussa kun vaihdetaan kakkavaippaa ja imetetään.
Nyt alkaa kuulostaa siltä että ruoka-aika lähestyy, joten nopeat kommentit...
Napa irtosi reilun viikon iässä. Viikon verran sen jälkeen hiukan vuosi verta jatkuvasti, näin ei ole ollut aiempien vauvojen kanssa, mutta hienosti tuo näyttää nyt parantuneen. Putsailin ana vain veriä pois topseilla.
Bilirubiini oli pikkumiehellä hiukan koholla,265, 3 vrk iässä ja pediatrin mielestä sitä ei ollut syytä seurailla sen kummemmin. Tuli kuitenkin vielä keltaisemmaksi ja siitä neuvolassa kyselin, mutta olivat sitä mieltä että mitään varaa ei varmasti ole koska imetän.
Isosiskoilla olin ehdottomasti Liberon kannattaja, mutta onkohan jotain muuttunut näiden vuosien aikana tai sitten pojan pepulle käy paremmin eri vaipat, koska nyt tuntuu Pampersit käytössä paremmilta. On pehmeämpiä ja tuntuvat imevän ja istuvan paremmin. Iso paketti Liberoja on hylättynä tuolla nurkassa. Vaippoja ei meillä myöskään öisin vahdella jos ei läpi tule tai kaveri protestoi pöksyjen sisältöä.
Nukutatteko muuten vauvojanne vaunuissa ulkona? Siskot nukkui säännöllisesti ainakin yhdet päikkärit ulkona vaunuissa jo aika pienestä, mutta täällä oli vähän aikaa sitten tapaus että kissa oli hypännyt vaunuihin ja käynyt maate kolmikuisen vauvan päälle joka oli tukehtunut. Ennen en osannut olla moisesta huolissaan vaikka silloin oli vielä omia kissoja. Nyt on vain naapurin kissa jolla on meidän piha reviirinään, enkä tiedä jos uskallan nukuttaa ulkona :/
m&m ja Lillebror 3 vko:a
Mukavaa kuulla vauvauutisia ihan kaikilta!
Meillä edelleen sairastetaan vaikka jo viimeksi kirjoitin että alkaa helpottaa. Kolmosen kuume nousi uudestaan ja yskä on kauhea. Ventolineä kuluu reilusti ja poika on ihan tukossa. Yöllä yskä valvottaa meitä vanhempia ja poikaa myös. Vanhemmalla tytöllä kuumetta oli toissa yönä 39,7. Nyt onneksi tänään on ollut jo kuumeton päivä. Saa nähdä nouseeko enää yöksi.
Ansku voi hyvin. Päivällä jaksaa valvoa nyt melkein joka syötöllä. 1-2 tuntia kerrallaan. Illalla valvoo ehkä 2-3 tuntia ja nukkuu sitten yön hyvin syöden vain klo2 ja seuraavan kerran aamulla klo7. On alkanut saamaan ihan hyvän rytmin. Masu ei onneksi vaivaa vaikka disflatyliä jo apteekista hain varmuuden vuoksi. Ansku on iloinen ja tyytyväinen vauva.
Misujamasu kyseli vaunuissa nukkumisesta. Kahta ensimmäistä tuli nukutettua, mutta kolmonen ei edes kulkenut vaunuissa melkein ollenkaan. Hän syntyi keväällä niin kantoliinassa kulki koko kesän. Anskua en myöskään ole vielä ulos laittanut nukkumaan. Johtuu ehkä sairastelusta ja vesisateista. En ollut edes miettinyt asiaa ennen kuin se nostettiin pöydälle.
Vaiposta en osaa antaa apua. Meillä kestoillaan ja hyvin toimii. Alkuun Anskun painaessa vain 2200g vaipat falskasivat vähän, mutta nyt ei ollenkaan (3200g). Oikein tyytyväinen olen bummareihin.
Nyt taas menoksi.
Aotearoa ja Ansku 7viikkoa
Elikkä meidän poika syntyi 18.11 rv 39+3 ja mitat oli 4160g,53cm ja py oli 36cm.Meillä muut lapset ovat pian 5v täyttävä tllä hyvä asia että yöt nukutaa eikä kukuta niin saa itekki hyvät unet.
pian 5v täyttävä tyttö ja pian 4v täyttävä tyttö sekä 2v10.5kk tyttö ja poika 1v8kk.
Minä itse olen 27v ja mies on 26v ja Turussa asustellaan.
Vauva-arki on alkanut hyvin.Vauva nukkuu ja syö hyvin ja se on kyllä hyvä että itekki saa nukkua yönsä lähes heräämättä.
moi! täällä olis ainakin yks mamma. meille synty pieni poika 8 vrk sitten tasan laskettuna päivänä vielä. mitoilla 2800g ja 49cm.
ite täytän 22 ens kuussa ja mies on 29. joensuun seudulla asustellaan ja eka lapsi mulle, miehellä ennestää 8 v poika.
mielellään vaihtasin kokemuksia ym. kokeneempien ja viisaampien kanssa :P