Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauva lihoa pelkällä rintamaidolla tosi lihavaksi?

Vierailija
17.11.2009 |

Mistä pienen vauvan lihavuus johtuu?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamaitolihavuus ei silti käsittääkseni ole riski myöhemmällä iällä lihomiseen, serkkuni laihtui heti kävelemään opittuaan, ja on koko aikuisikänsä ollut todella hoikka, jopa laiha.

Nyt siis 22-vuotias tämä serkkuni.

Hänellä on 1 lapsi, eikä lihonut raskausaikanakaan.

Vierailija
2/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva kasvoi + 20% käyrällä koko täysimetyksen ajan (7kk), oli oikea pullukka. Neuvolassa kysyivät, että tuleeko rinnoista kenties kermaa =) Ja ihan normaalipainoinen perusruokaa syövä nainen olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka paino nousisi puoli kiloa viikossa. Vauvan kasvuun vaikuttavat monet muutkin tekijät, kuin ravinnon määrä (esim. hormonit, perimä).

Ei pieni vauva ole lihava, vaikka olisi miten makkarainen.

Vierailija
4/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän täysimetetty tyttö (syntyessään 3300g) painoi 4kk iässä 10 kg.

Oli tosi puntsakka :)

Nyt 3-vuotiaana ihan sutjakka tyttö vaikka lääkäri varoittelikin vauva-aikana että jää lihavaksi ja kehoitti antamaan vettä rinnan sijaan!

Vierailija
5/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki se pulskuus ja palleroisuus on luonnollista, ja tasaantuu vähitellen vauvan alkaessa liikkua. Pieni ylimääräinen rasvakerros on hyödyllinenkin, jos vaikka tulee kipeäksi.

Vierailija
6/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa sitten laihtua kun rupeaa syömään kiinteitä.

Liian lihavaksi täysimetyksellä ei pysty lihomaan.

Vierailija
7/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on aina ollut järkyn laiha, jo syntyessään paistoi kylkiluut ihon läpi. Nyt ikää 6 v ja ruumiinrakenne sama edelleen. Kuin tikku.

3 v tyttö puolestaan oli suorastaan läskin näköinen jo syntyessään ja 4 kk iässä tyttöparalla oli 4 leukaa. : D Lempiniminä oli Paksu-Bertta ja Iso-Iita. Tyttö oli niiiiiiiin suloinen tunkkijalkoinensa, ai että rakastin niitä makkaroita!

6 kk kuopus on sellainen normivauva, pikkaisen pullea, muttei michelinukko kuitenkaan.

Ihan samoilla rinnoilla olen kaikki imettänyt. Outoa kyllä tuo lasten täydellinen erilaisuus.

Vierailija
8/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mielessä kuin isommat lapset. Meillä 5 kk 9,5 kg.:)

Vierailija
9/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavalla kun yleensä tarkoitetaan negatiivista, liiallisen paksua ihmistä. Eli se pulleus on normaalia, eikä kannata miettiä mistä ("viasta" tai väärästä ruokinnasta tms) se johtuu. Se johtuu tuhdista tissimaidosta!

Vierailija
10/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan kaikkea roskaa kannata turpaansa mättää. Voisi vähän miettiä lapsensa verisuonistoa ja sydäntä.

Vierailija
11/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamaito on lähes pelkkää rasvaa, joten vauvasta tulee pieni pullukka. Mun kaikki kolme lasta ovat olleet täysimetyksellä ja pitkään ja olleet melkoisen paksuja. Mutta niin vain nekin rinkulat sulivat kun vauva lähti liikkeelle ja nykyään kaikki kolme ovat hoikkia ja sopusuhtaisia.

Ei laihdutuskuureja vauvoille!

Vierailija
12/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että riippuu äidin ravinnosta. Minä olen normaalipainoinen, BMI22 ja syön terveellisesti, vältän sokeria ja rasvaista ruokaa ja kaikki lapsemme olleet pullukoita!!

Vierailija
13/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että riippuu äidin ravinnosta. Minä olen normaalipainoinen, BMI22 ja syön terveellisesti, vältän sokeria ja rasvaista ruokaa ja kaikki lapsemme olleet pullukoita!!

Mitä sä oikein käyt urputtamaan täälä!?? Hä?

Kyllä se maito on rasvaisempaa jos syö epäterveellisemmin. Eikä ihme jos vauva myös huutaa vatsa kipeänä.

Vierailija
14/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vauva painoi 16 kg 7kk iässä

nyt vauva on 10kk ja painaa 17 kg (alkoi hoikentua, kun otettiin soseruuat lisäksi)

Vierailija
15/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meijän kohta 4 v. isokokoinenkaan ei paina tuota...

Vierailija
16/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vauvanakin todella pulleroita (jos ei kerran voi olla lihava...). Vanhemmat samanlaisia pulleroita vai saako sanoa lihavia? En sitten tiedä, olivatko täysimetettyjä, osittaisimetettyjä vai korvikeruokittuja.

Vierailija
17/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen oli vuoden iässä 20kg (mun 6v painaa saman verran),täysimetti muistaakseni 7kk ikään,sit alkoi antaan kiinteitä,oli 7kk iässä jotain 15-16kg jo.

Tää nuorempi on nyt tuon 7kk (noin suunnilleen) ja on käsittääkseni noin 14kg painoinen...

Esikoinen on nyt 3v ja painaa jotain päälle tuon 20kg muttei paljoa,käyrät on laskeneet hurjasti,kuulema normaalia.

Mun omista esikoinen on laiheliini,mennyt miinuskäyrällä syntymästään saakka ja tää pikkukakkonen on semmonen keskikäyrävauva :)