Merkkivaatelapset pahimpia kiusaajia - pitääkö muistakin paikkansa?
Omasta lapsuudesta muistan näin, ja nyt lasten koulussa sekä tytön että pojan luokalla tietyt trendivaatteisiin päästä jalkoihin puetut lapset ovat aiheuttaneet häiriöitä ja ongelmia. Sattumaako? Kateuskorttia tähän on turha vetää - tulemme oikein hyvin toimeen.
Kommentit (17)
yh-äitien tyttäret. Ne joiden äidit polttivat tupakkaa ja heillä oli vaihtuvia miessuhteita. Tyttäret yrittivät olla koviksia ja päteä jossakin kun ilmeisesti kotoa eivät saaneet tarpeeksi rakkautta ja huomiota. Merkkivaatekiusaajia ei ollut meidän luokalla.
uusia AV-termejä:'merkkivaatelapsi ja merkkivaatekiusaaja
merkkivaatelapsia ja markettivaatteisiin puettuja.
(Ammattini vuoksi rekisteröin aika herkästi lasten vaatemerkkejä.)
Oman koululaiseni paras kaveri pukeutuu koulussakin Burberryyn ja Ralph Laureniin jne., mutta on maailman ystävällisi ja mukavin poika. Ei mikään nössykkä, vaan täysin normaali.
Tytöistä en tiedä, mutta luulisin, että heille nuo merkit ovat tärkeämpi juttu.
Asuinpaikka Helsinki, kantakaupunki.
enkä ole ole kyllä tälläiseen törmännyt lainkaan.
opettajien mukaan ole koskaan osallistunut kiusaamiseen enkä sitä hänestä uskoisikaan.
Yh on aina huono äiti - eikö niin ja aina polttaa tupakkaa ja hänellä on vaihtuvia miessuhteita..
huokaus!
taidat itse olla pieni kiusaaja kusipää!
yh-äitien tyttäret. Ne joiden äidit polttivat tupakkaa ja heillä oli vaihtuvia miessuhteita. Tyttäret yrittivät olla koviksia ja päteä jossakin kun ilmeisesti kotoa eivät saaneet tarpeeksi rakkautta ja huomiota. Merkkivaatekiusaajia ei ollut meidän luokalla.
tosin asumme alueella jossa nämä ns. merkkivaatelapset eivät erotu mitenkään joukosta, koska lähes kaikki on niitä merkkivaatelapsia :)
En mäkään ole huomannut, tosin mä olen huono tunnistamaan varsinkin lasten merkkivaatteita. Mä tunnen vain aikuisten merkkivaatteita.
Onko lasten vaateliikkeissä myytävät vaatteet "merkki"vaatteita? Siis tarkoitan nyt esim. jotain Jesper&Junior-tyyppisiä peruskauppoja.
Usein kiusataan niitä joilla merkki vaatteita ei ole.
tosin asumme alueella jossa nämä ns. merkkivaatelapset eivät erotu mitenkään joukosta, koska lähes kaikki on niitä merkkivaatelapsia :)
Ehkä samasta syystä kuin tämä edellinen. Jäin tosin minäkin miettimään että mikä on ap:lle "merkkivaate"?
vaikka maalaiskoulu onkin. Kuulemma tytöt pahimpia kiusaajia. Nauravat toisten vaatteille. Kyse vasta tokaluokan tytöistä!!
poikien kohdalla ei ole noin yksiselitteistä. Siellä voi myös merkkivaatteitten käyttö aiheuttaa kiusatuksi joutumista (jos sitä nyt ylipäänsä joku "aiheuttaa") ja kiusaajat on yleensä sitä "keskivertokastia" vaatteittenkin suhteen.
merkkivaateriiviöt ovat vanhempiensa kullannuppuja jolle ei sanota yhtään mitään korotetulla äänellä ja rakas saa tehdä mitä haluaa ja äiti ja isä tienaa yht 3000€ ja asutaan kaupungin vuokrakämpässä kaksiossa ja viimeisillä rahoilla ostetaan kullalle 50€ t-paita koska silloin meidän nico-petteri on todella onnellinen.
terveisin ENTINEN th helsingistä
Äiti ja isä on kasvattanut lapsen niin että lapsi kuvittelee olevansa maailman napa, ihanin, paras, kaunein, komein....
en tiedä yhtään mitä merkkejä lasten kavereilla (tai potentiaalisilla kiusaajilla) on päällään.
Lievää kiusaamista on meidänkin perheessä koettu, mutta en usko sillä olevan mitään tekemistä vaatemerkkien kanssa. Pari isompaa lasta on syrjinyt minun pari vuotta nuorempaa lastani leikeissä ja joskus sanonutkin vähän rumasti. Mutta lienee enemmän ikäerokysymys kuin mitään muuta.
Meidän lapsilla on harvoin merkkivaatteita. Joskus on, jos on tarjouksesta saanut tai muuten on ollut pakko ostaa just silloin eikä ole ollut vaihtoehtoja.
ovat vielä kaikki alle kouluikäisiä, mutta tunnistavat kyllä lastenvaatteista nämä ns. merkkivaatteet ja niitä meillä melkein järestään onkin. Olen ollut tarkka ja pitänyt "puheita" lapsilleni siitä, että vaatteet on vain vaatteita, eikä ketään tule arvostella niiden perustella. Joskus varsinkin on ollut tämmöisen "puhuttelun" paikka kun olen oman vanhimman lapseni suusta kuullut, että sillä ja sillä oli tänään semmoinen ja semmoinen paita. Toivon totisesti, että omat lapseni eivät ala ketään kiusaamaan sen takia, mitä vaatteita kelläkin on, tai minkään muunkaan takia. Ja jos jostain kuulen, että omat lapseni tämmöistä alkavat "harrastaa", aion siihen puuttua samantien.