synnytksen jälkeen kiinteämmäksi?
Elikkä synnytyksestä on nyt kolmisen kuukautta ja treenaamaan olen pikku hiljaa ruvennut. Olen aloittanut reisi,-pakara- ja vatsalihasten treenaamisen. Nyt kuitenkin kauhukseni luin että vatsalihaksia treenatessa saisi tehdä vain syviä vatsalihaksia harjoittavia liikkeitä. Jottei jäisi "pömppövatsaa". Itse olen kuitenkin tehnyt myös "tavallisia" vatsalihasliikkeitä jo muutamaan otteeseen. Eli pitäisikö minun nyt jättää ne pois ja keskittyä syviin vatsalihaksiin?
Ja voinko reisi- ja pakaratreeninä tehdä erinlaisia kyykyjä ja loitonnuksia ilman että täytyy pelätä sen pilaavan jotain? niinkuin vatsatreenissä.
Kommentit (5)
että jos vatsalihaksia jännittäessä tuntuu sormilla rako lihasten välissä, niitä ei vielä saa treenata.:) Sitten kun rako on takasin ummessa niin voit alottaa
eli pinnallisia vatsalihaksia ei kannata treenata ennenkuin ne ovat palautuneet "paikoilleen" eli raskaana ollessa lihakset venyvät sivuille pois kasvavan vatsan tieltä.
Jos aloittaa treenin liian aikaisin voi käydä niin etteivä palaudu kunnolla paikoilleen ja jää pömppö.
Kannattaa siis aloittaa syvien vatsalihasten treenaamisella. Ryhdin palauttamisella ja selkälihas treenillä.
Littanan vatsan salaisuus muutenkin on hyvä ryhti ja syvät vatsalihakset ei niinkään pinnalliset vatsalihakset.
no mites noi reisi- ja pakara liikkeet. onko ok?
Eihän pelkällä paikallisella lihasjumpalla laihdu, jos ylimääräinen läski on ongelmana...
elikkä vastauksia kaipailen.
ap