Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannustavia kokemuksia laihdutuksen vaikutuksesta korkeaan verenpaineeseen

Vierailija
17.11.2009 |

kaivataan. Järkytys oli suuri, kun aina matalan verenpaineen omaavana, nyt kiloja keränneenä mittautin verenpaineeni ja kappas, kappas. Ei vielä verenpainelääkkeitä, mutta elämäntavat kuriin ja painoa alas. Kokemuksia kaivataan. Onhan tää herättävää...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitetään, että jo 5 prosentin painonpudotus alentaisi verenpainetta selvästi. Minä pudotin painoa hissukseen vuoden aikana 10 prosenttia, mutta verenpaineelleni ei tapahtunut yhtään mitään. Se keikkuu koko ajan sallitun ja huolestuttavan rajoilla tehden piikkejä stressitilanteissa.

Ilmeisesti tämä verenpaine on jo parasta mihin pystyn, kun kaikki elämäntapakeinot ovat käytössä, myös runsas liikunta. Vyötärönmittanikin sain lasketuksi himpun verran alle 80:n, ei mitään vaikutusta.

Vierailija
2/4 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan paljon enemmän, olen energisempi ja pirteämpi nyt, kun harrastan aktiivisesti liikuntaa ja syön vielä entistäkin terveellisemmin. On myös kivaa olla samoissa mitoissa kuin 10 vuotta sitten. Sikäli elämänmuutos ei ollut turha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elättelen tietty toivoa, kun verenpaine ilmeisesti noussut samassa suhteessa kuin paino ja vyötärönmitta, tosin voihan tää nyt olla lopun alkua. Olisi vaan pitänyt ottaa opikseen kaikista niistä sairauksista mitä suvussa on ollut eikä tuudittautua hyvään onneen.

ap

Vierailija
4/4 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma verenpaineeni kiikkuu myös välillä huolestuttavissa lukemissa. Kotioloissa on yleensä normaalin rajoissa. Terveyskeskuksessa käydessä mitä ilmeisemmin kärsin tietämättäni valkotakkivaikutuksesta, koska siellä lukemat ovat aina todella korkeat. En kyllä tiedosta jännittäväni.

Niin, tuosta laihduttamisesta. Itse en ole ylipainoinen (painoindeksini 24,9 :), mutta minulla painon alentaminen madaltaa verenpainetta. Itselläni läskit kertyvät vatsan seudulle ja huomaan, että kun läski lähtee sieltä, paine normalisoituu. Tämän vuoksi, verenpaineestani huolestuneena, olen parhaillani pudottamassa painoa. Tavoitteena 8kg:n pudotus.

Eli laihikselle vain, ap!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän