Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joulukuun pojat ja kouluunmeno

Vierailija
16.11.2009 |

Onko kukaan hakenut/ saanut koululykkäystä. Meillä kovasti pohditaan tuota vaihtoehtoa. Eskarissa menee ihan ok, mutta tuntuu vain hurjan pineltä laittaa jo koulutielle.Leikki on vielä pääosassa eikä kynäjutut juurikaan kiinnosta. Soisimme mielellämme lapslle yhden vuoden ns leikki-ikää vielä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykätkää, jos mitenkään mahdollista. Itse olin hädintuskin kuusi aloittaessani koulun, olinhan vanhempani ja psykologien mielestä niin tavattoman kehittynyt - luin, kirjoitin, laskin ja olin vilkas ja reipas. Just.

Mutta sosiaalinen kypsyys?

Ei ollut helppoa minulla. Ei kavereiden kanssa eikä koulunkäynnin.

Kummatkin lapseni (joulukuu/helmikuu-lapsia) aloittivat koulun lähestyessään kahdeksatta ikävuottaan - heissä näkee selvästi, että ovat saaneet kypsyä kouluikään rauhassa.

Vierailija
22/22 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli eskarissa paitsi pienikokoisin, myös muutoin toisia jäljessä, esim. juuri hienomotoriikassa. Ei myöskään tuntenut kirjaimia jms, mitä suurin osa hallitsi.

Keväällä meillä oli eskariopettajan kans palaveri, jossa opettaja sanoi että vaikka muilta osin poika onkin n. vuoden jäljessä, on hänellä aivan loistava keskittymiskyky ja käyttäytyminen 10+ luokkaa. Hän aloitti koulun normaalisti, oppi kaiken siinä tahdissa kun asiat käsiteltiin ja nyt 3.luokalla tuo jokaisesta kokeesta 9-10 kotiin, opettaja kehuu loistavia sosiaalisia taitoja ja moitteetonta käytöstä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän